Pedagogų apklausa: 4 metų dvikalbių vaikų lietuvių kalbos žodynas ir jo turtinimas

11. Kokios veiklos labiausiai inicijuoja keturmečių dvikalbių vaikų lietuvių kalbos žodyno plėtimą? Pakomentuokite, pateikite pavyzdžių.

  1. Žaidimai su bendraamžiais, žaidimai su paveiksleliais. Į žaidmus įtraukiami vaikai, kurie kalba tik lietuviškai ir su dvikalbiais bendrauja tik lietuvių kalba.
  2. Veiklos su judesiais, taip pat muzikinės veiklos, pvz. "Du gaideliai", gimnastika.
  3. Veiklos, kurias mokytojas parengė visai grupei, pvz."Ryto ratas, "Teatras", muzikinės ir sportinės veiklos.
  4. žodžių kartojimas, pvz.,rodydama filmukus vaikams, mokytoja akcentuoja naujus žodžius ir prašo pakartoti - "Raudonkepuraitė", "Medžiotojas".
  5. Dainavimas su judesiais, žaidimai su bendraamžiais lietuviais, pvz."Mažas voriukas"
  6. žaidimai su judėsiais, pvz. "Du šimtakojai"
  7. Mokymasis tūri vykti žaidimo forma:žaidimai,eilėraštukai, dainelės.
  8. Dainelių su judesiais mokymasis.
  9. Žaidimai, logopedes užsiėmimai
  10. nežinau
  11. Geriausiai įtakojai vaikai, žaidimo metu, kqi žaodžiama su lietuviakalbiu vaiku, plečiasi žodynas ir vaikai greičiau pradeda kalbėti lietuviškai
  12. Individualūs žaidimai su vaiku, pavyzdžiui, maisto gaminimas, parduotuvė, aptariant kiekvieno produkto pavadinimą
  13. Ugdomoji ir individuali veikla Logopedo pratybos
  14. Žaidimai labiausiai padeda.
  15. bendravimas
  16. ivairios
  17. vaidmeniniai zaidimai, knygu skaitymas
  18. mustynes
  19. ..
  20. Individualus kalbėjimas su vaiku lietuvių ir rusų kalbomis.
  21. nfz x
  22. Žaidimai
  23. dainavimas
  24. Žaidybinės
  25. Nėra
  26. Žiutrėti lengvus filmukus ir mokytojai juos komentuoti, verčiant. Klausti ar supratai, ar žinai. Iš karto matosi vaiko reakcija. Vartant knygutes vardinti dalykus ir klausti vaiko tuo pačiu. Dainuoti daineles, parodant paveiksliukus dainelei, kad vaikas įsivaizduotų.
  27. Žaidimai, dainelės
  28. Individualios uzduotys.
  29. Ryto rato valandėlės, minčių lietus, siužetiniai žaidimai, vaidinimai.
  30. Dainavimas, skaitymas pasakų, bendravimas su grupės vaikais.
  31. Įvairus paveikslėliai.
  32. Žaidybinė veikla. Pvz.: su namų - virtuvės apyvokos daiktais galima susipažinti žaidžiant "Virtuvėlės" kampelyje.
  33. Žaidimai
  34. Eilėraščuų, dainelių kartojimas.
  35. Neturėjau keturmečių.
  36. Medijos, bendravimas, knygos
  37. Geriausia, ką galima padaryti, tai leisti žaisti su vaikais, kalbančiais lietuviškai. Papildomų veiklų nereikia
  38. Judrieji siužetiniai žaidimai, pvz. "Raganėlė" Naratyviniai žaidimai - kai vaikai patys tęsia pasaką, kurdami naują siužetą.
  39. Pirštų žaidimai, pasakų kūrimas, jų klausymas
  40. Pasakos aptarimas
  41. Bendravimas su bendraamžiais
  42. Galvoju dainavimas su judesiais
  43. Svarbu, kad keturmetis reikštų iniciatyva ir pats norėtų pasakoti, kurti savo istorijas, komentuotu, improvizuotu o pedagogas būtų varomoji jėga.
  44. muzika, darbeliai
  45. Žaidimai kaladėlėmis, mašinėlėm, žaidimai namais, įvairūs stalo žaidimai ir judri veikla lauke
  46. Animacinių filmukų peržiūra, žaidimai, kalbėjimai.
  47. Paveikslėliai, vaidyba, gestai, mimika.
  48. Žaidimai, vaidinimai
  49. Zaidimai
  50. Knygos, grupiniai žaidimai, paveiksliukai, aišku ir intensyvus bendravimas bei aiškinimasis.
  51. Žaidimai, nes žaisdami vaikai greičiau išmoksta. Iš pradžių viską vaikams aiškinu dviems kalbomis, o paskui, kai pripranta aiškinu tik lietuviškai.
  52. -
  53. Stalo zaidimai
  54. Žaidimai. Bendravimas. Filmai.
  55. Žaidimai, sporto varžybos, knygų vartimas. Vaikai stebi, girdi, atkartoja. Mato piešinius knygoje, atkartoja ką sako auklėtoja.
  56. Bendravimas lietuvių kalba.
  57. Žaidimai, individualūs užsiėmimai
  58. Bendravimas su grupės vaikais, auklėtojomis.Vaikas pasakoja savo įvykius per išeigines dienas, kas antras žodis rusų kalba
  59. Teatras
  60. Vaidmeniniai žaidimai.
  61. Piesimas, pav. deliojimas
  62. Trumpos incenizacijos, maži spektakliukai.
  63. Knygelių paveikslėlių žiūrėjimas ir aptarimas, komentavimas. Dainelių dainavimas.
  64. Grupines veiklos su kitais vaikais.
  65. Atradimai eksperimentai linksmos užduotys ir žaidimai kai nėra rutinos
  66. Knygų skaitymas su vaiku, kuomet aptariamos matytos/skaitytos situacijos, veikėjai, ieškoma sąsajų su vaikui jau pažįstamais/patirtais dalykais. Grupiniai žaidimai su vaikais, kuomet vaikai veikia spontaniškai, patys kuria žaidimo eigą, aplinką, renkasi ir dalinasi priemones. Pavyzdžiui, žaisdami smėlio dėžėje patys sugalvoja, kur važiuos traktorius, kur bus kalnas, kur tekės vanduo. Vėliau patys susitaria, su kokiomis mašinomis žais. Galiausiai žaidimo metu išsiaiškina, kuris traktorius pravažiuos, kuris užstriks, apsivers, kuriam reikės pagalbos ir pan.
  67. Nauji negirdėti pavadinimai, kai pristatome tiek korteles, tiek gyvus daiktus. Pvz.: į grupę atsinešėme tikrus įvairių rūšių grybus.
  68. Nuolatinis bendravimas lietuvių kalba.
  69. Mankšta su rodymu ryto rato metu.