Pedagogų apklausa: 4 metų dvikalbių vaikų lietuvių kalbos žodynas ir jo turtinimas

10. Gal galite išvardinti efektingiausias dvikalbių vaikų lietuvių kalbos žodyno turtinimo priemones? Pateiktus pavyzdžius pakomentuokite.

  1. Nesudėtingos pasakos vaikams, pvz. "Jonukas ir Gretutė".
  2. Paveikslėliai, pirštinė-lėlė.
  3. Geriausiai mokosi žaisdamas su kitais vaikais, lietuvių kalbos nešiotojais, t.y. kasdienio žaidimo metu.
  4. Pasakų skaitymas individualiai, pvz. "Zuikis puikis"
  5. Individualus žaidimas, užsiėmimas, pvz."Parduotuvė"
  6. Edukacinių filmukų peržiūra, pvz. "Kakė makė".Pageidautina, kad mokytojas išverstų dalį filmuko į vaiko gimtąją kalbą.
  7. Mokomoji medžiaga reikia pateikti įdomia, nuotaikinga forma. Bendravimas su vaikų ugdymo procese, dar žodyną gali padėti plėtoti animaciniai filmukai, edukaciniai žaidimai, galimybė susieti vaizdą su žodžiu ir garsu. Mokantis pasitelkiami įvairūs pojūčiai,saugi mokymosi aplinka.
  8. Dainelės, eilėraščiai.
  9. Žaidžiant vaidmeininius zaidimus
  10. nežinau
  11. Visos priemonės efektingos
  12. Korteles, knygeles, žaidimai
  13. Paveikslėliai, veiksmų schemos.
  14. Išmaniųjų technologijų pagalba
  15. vesti zodzius i dvi kalbas, individualizuotas darbas su vaiku
  16. Knygos, kalbejimas ir gali buti filmu ziurejimas bei draugu pagalba issiversti
  17. reikia elgtis grubiai
  18. ..
  19. nbx
  20. Gera butu turėti tam skirtus vadovėlius
  21. kiekvienam vaikui skirtingai ir indivudualiai
  22. Dainelės ,pirštų žaidimai. Turtina žodyną, lavina taisyklingą kalbą.
  23. Vaizdiniai filmukai, muzika, kalbėjimas
  24. Žaidimai, kai vaikai juda ir dar turi kažka pasakyti, jie darosi drasesni.
  25. Tiesiog vardinti paprastus žodžius ir versti vaikams, kad galėtų asociuoti žodžius, taip lengviau įsimins.
  26. Paveikslėliai, nes vaikai mato ir labiau įsimena pavaizduotą daiktą
  27. Pasakojimas, kalbinimas, knygų skaitymas
  28. Pasakos.
  29. 9 klausimo atsakymas.
  30. Labai mėgsta nesudėtingas daineles, lengvai įsimena, atkartoja pačios.
  31. Žiūrėti lietuviška televizija, kad vaikas girdėtų lietuvių kalbą.
  32. Inscenizuotos pasakos. Jų pagalba galima išmokti daug žodelių, rodant, panaudojant ir pavadinant įvairius daiktus. Pvz.: "Ropė". Galima susipažinti su įvairiomis daržovėmis ir su pačia didžiausia - rope ir t.t.
  33. Knygos, žaidimai.
  34. Įgarsinti,tai, ką su vaikų darai.
  35. Drąsiai klausti, ir apie nežinomus žodžius plačiau, įvairiau paaiškinti.
  36. Eilėraščiai, skaičiuotes, dainelės
  37. Draudžiu grupėje kalbėti kita kalba nei valstybine. Todėl išgirdusi, kad vaikai kalba rusiškai, iškart atkreipiu į juos dėmesį.
  38. Paveikslėliai- pedagogas parodo vaikui ir klausia arba pats pasako dviem kalbomis, jei vaikas negali atsakyti. Bendravimas- kuo dažniau kalbėtis su vaiku apie viską, kas jam įdomu
  39. Kalbėjimas veiklos metu (dabar imu "tai", dabar mes darome ar darysime "tą") Mažesniems, knygučių vartymas, paveiksliukuose esančių daiktų ar kitų dalykų aiškus įvardijimas, kartojimas, pirštų žaidimai.
  40. Loto žaidimas "Profesijos", "rask dideli-maža"
  41. Neturiu
  42. Sunku pasakyti, nes kiekvienas vaikas yra individualus, vienam domina knygos, kitam kalba.
  43. Metodai visi efektingi, labai priklauso nuo vaiko nuotaikos, kas jam patiko ar nepatiko, svarbu laviruoti, būti kūrybiškai, kad ugdytiniams neatsibostu.
  44. pavyzdžiu-kalbant apie rudenį-keliaujam į mišką.
  45. Viskas per žaidimus, grupuoti dvikalbį ir lietuviškai kalbantį vaikus bendrai veiklai, komandinis darbas su didesnę grupelę
  46. Lavinamieji žaidimai
  47. Eilėraśčių mokymasis mintinai, vaidinimai, žaidimai
  48. Zaidimai
  49. Mus gelbėja paveiksliukai ir individualus darbas grupėje, visus daiktus ir ugdymą iš pirmo stengiamės aiškinti jų kalba, po truputėlį prieiname link vienos, lietuvių kalbos.
  50. Įvairūs paveikslėliai, sudėlioti dėlionę ir pasakyti sudėlioto žodžio pavadinimą, dainelės ir eilėraščiai su judėsiais.
  51. -
  52. Zaidimai.plakatai.knygos
  53. Žaidimai. Bendravimas. Filmai.
  54. Vaizdinės priemonės, kartojimas daug kartų. Vaikai mato, girdi, kartoja.
  55. Tokių neturime.
  56. Žaidimo kortelės
  57. D.Ž. "Pasakyk, ką matai?"
  58. ♥️
  59. Kirkvienas vaikas skirtingas ir reikia skirtingu metodų.
  60. Vaizdine, piesia ir isimena zodzius
  61. Kalbos mokymasis per žaidimą, nrsvarbu ar tai judrus, ar vaidmeninis, ar stalo.
  62. Stalo žaidimai.Visų daiktų komentavimas lietuviškai ir prašymas pakartoti.
  63. Nežinau tokiu labai super bet per emocijas žaidimus kompiuterines programas ir natūralioj aplinkoj geriausiai sekasi
  64. Geriausių rezultatų pasiekėmė tada, kai įsitraukė šeima.
  65. Tai yra būdų visuma ir nuolatinis kartojimas
  66. Meninis ugdymas, dainelės, eilėraštukai.
  67. Paveiksliukų žiūrėjimas, knygų skaitymas, eilėraščiai.