Mokyklos vadovo vaidmuo kuriant įtraukią mokyklą

Gerbiami pedagogai,

esu Mykolo Romerio universiteto Edukacinių technologijų valdymo studijų programos magistrantė. Šiuo metu atlieku pilotinį tyrimą, kurio tikslas išsiaiškinti mokyklos vadovų vaidmenį kuriant įtraukią mokyklą. Maloniai kviečiu Jus dalyvauti apklausoje ir užpildyti anketą. Atsakydami į anketoje pateiktus klausimus žymėkite Jums labiausiai tinkančio atsakymo variantą ar reikiamoje vietoje įrašykite savo atsakymą.

Anketa yra anoniminė.Tyrimo metu surinkti duomenys bus naudojami tik moksliniais tikslais, laikantis konfidencialumo ir asmens duomenų apsaugos reikalavimų, ir viešinami tik apibendrinti. Anketos pildymui užtruksite apie 10 minučių. Kilus klausimams, kreipkitės į tyrimo vykdytoją Vasarę Puškytę (el. paštas: [email protected]).

Dėkoju Jums už skirtą laiką!



Anketos rezultatai yra viešai prieinami

1. Jūsų darbo patirtis dirbant su mokiniais, kurie turi specialiųjų ugdymosi poreikių? ✪

2. Kiek klasėje ugdote mokinių, kurie turi specialiųjų ugdymosi poreikių? ✪

3. Ar turite pagalbą-mokytojo padėjėją? ✪

4. Kokie mokiniai su specialiųjų ugdymosi poreikiais ugdomi Jūsų ugdymo įstaigoje? ✪

5. Kaip manote, vaikai turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, turėtų būti ugdomi kartu integruojant juos su visais ar ne? ✪

6. Jūsų ugdymo įstaigoje, nepaisant mokinio gebėjimų, kiekvienas įtraukiamas į bendras klasės ar mokyklos menines, sportines ir kt. veiklas? ✪

7. Su mokiniais dažnai kalbamasi apie žmonių įvairovę, skirtingas socialines aplinkas, negalią? ✪

8. Kas padeda vaikui su specialiaisiais ugdymosi poreikiais Jūsų ugdymo įstaigoje? ✪

9. Kokie Jūsų nuomone yra esminiai įtraukiojo ugdymo bruožai? ✪

10. Ugdymo įstaigoje, kurioje dirbate: ✪

Visiškai sutinkuSutinkuNei sutinku, nei nesutinkuNesutinkuVisiškai nesutinku
Ugdymas planuojamas atsižvelgiant į visų ugdytinių poreikius
Ugdytiniai ugdo(si) bendradarbiaujant
Ugdytinių skirtumai naudojami kaip ugdymo(si) šaltinis
Specialistai dirbantys įstaigoje bendradarbiauja su kitomis įstaigomis dėl įtraukiojo ugdymo
Nuolat teikiama praktinė pagalba iš rajono Švietimo skyriaus
Nuolat teikiama praktinė pagalba iš Švietimo pagalbos tarnybos
Nuolat teikiama praktinė pagalba iš Švietimo mokslo ministerijos

11. Ugdymo įstaigos vadovo įsitraukimas kuriant įtraukią mokyklą: ✪

Visiškai sutinkuSutinkuNei sutinku, nei nesutinkuNesutinkuVisiškai nesutinku
Siekia įgauti žinių apie įtraukųjį ugdymą
Bendradarbiauja su pedagogais dėl mokinių rezultatų gerinimo
Siekia bendradarbiavio su mokinių tėvais
Gilina žinias įvairiuose mokymuose

12. Kaip dažnai sulaukiate pagalbos dirbamojoje ugdymo įstaigoje iš vadovo ir kitų specialistų? ✪

Labai retaiRetaiKartaisDažnaiLabai dažnai
Teikiami pagalbos būdai ir konsultuojama
Ieškoma pagalba už mokyklos ribų
Organizuojami mokymai, seminarai
Sudaromas ugdymo(si) planas
Kartu su jumis aptariama vaiko pažanga ir pasiekimai
Dalyvaujama bendruose pasitarimuose

13. Ugdymo įstaigoje, kurioje dirbate vadovas: ✪

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku, nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
Žino ir pateikia rekomendacijas, kaip ruoštis įtraukiam ugdymui
Kiekvienam žmogui leidžia jaustis priimtam/laukiamam
Bendrauja su darbuotojais
Suteikia reikalingas priemones ugdyti specialiųjų poreikių mokinius
Siekia iki minimumo sumažinti visas diskriminacijos formas

14. Jūsų įstaigoje vadovo iškelti prioritetai realizuojant įtraukųjį ugdymą: ✪

Rečiausiai
Dažniausiai

15. Kaip dažnai jūsų ugdymo įstaigoje vyksta nuolatiniai, konstruktyvūs dialogai tarp vadovo, mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų apie mokinių mokymosi sėkmes ir problemas, barjerų sumažinimą? ✪

16. Realizuojant įtraukujį ugdymą Jūsų ugdymo įstaigos vadovas: ✪

SutinkuIš dalies sutinkuNesutinku
Skatina visos mokyklos bendruomenės dalyvavimą kuriant kiekvieno vaiko įsitraukimą į ugdymo(si) procesą.
Įvertintina turimus resursus, prireikus ieško kitų galimybių ir išorės pagalbos (steigėjo, pedagoginės psichologinės tarnybos, nevyriausybinių organizacijų, socialinių partnerių, ŠMSM, NŠA ir kt.)
Stiprina mokyklos savivaldas sudarant daugiau galimybių kiekvienai organizacijai tinkamai atstovauti visų bendruomenės narių interesams
Kuria mokymo(si) erdves ir aplinkas, jas pritaiko mokiniams, turintiems įvairių negalių ir kt., didina finansavimą, skirtą specialiosioms ugdymo(si) ir techninės pagalbos priemonėms, pagalbos mokiniui specialistų poreikiui tenkinti.
Skatintina mokytojus gilinti kompetencijas įtraukiojo ugdymo srityje, plėtoti mokymąsi, pvz., stebint ir aptariant kolegų pamokas, dalijantis išbandytais inovatyviais metodais, atrastomis priemonėmis, išnaudoti kolegialaus mokymosi potencialą, organizuoti kvalifikacijos tobulinimą, dalytis gerąja praktika
Tinkamai panaudoja mokytojų padėjėjų potencialą, stiprinti ir plėtoti bendradarbiavimą su tėvais, ieškant naujų, įtraukiančių galimybių, komunikavimo būdų, kurie prisidėtų prie ilgalaikių pokyčių ir taptų siekiu dalytis atsakomybe už vaikų ugdymą

17. Jūsų lytis: ✪

18. Jūsų amžius? ✪

19. Jūsų pedagoginio darbo stažas: ✪

20. Jūsų išsilavinimas: ✪

21. Jūsų pedagoginė kvalifikacija: ✪

22. Jūsų darbo vieta: ✪

23. Jūsų pareigybė: ✪