Mokyklos struktūros tobulinimo programa (MSTP)
Mieli kolegos,
Jūsų ugdymo įstaiga dalyvauja Mokyklos struktūros tobulinimo programoje (MSTP), kuria siekiama padaryti Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų veiklą efektyvesne, savarankiškesne ir plėtoti lyderystę.
Jūsų mokykloje įgyvendinant minėtąją programą įvyko nemažai pasikeitimų: buvo įsteigti nauji padaliniai, atsirado naujų pareigybių, buvo pakoreguotos kai kurių darbuotojų veiklos sritys ir t.t.
Kviečiame Jus dalyvauti apklausoje ir išreikšti savo nuomonę bei pasidalinti įgyta patirtimi apie naujo mokyklos vidaus struktūros ir valdymo modelio kūrimo ir įdiegimo silpnybes ir stiprybes bei tobulintinas sritis.
Svarbu paminėti ir tai, kad šia anketa prašome įvertinti tik pastebėtus pokyčius, kuriuos į Jūsų mokyklą atnešė Mokyklos struktūros tobulinimo programa, o ne apskritai visą mokyklos veiklą.
Anketa yra anoniminė, todėl vardo ir pavardės rašyti nereikia.
Būtumėme labai dėkingi, jei atsakytumėte į visus anketoje pateiktus klausimus.
Iš anksto dėkojame už Jūsų dalyvavimą apklausoje!
Lytis:
Jūsų amžius:
Jūsų kvalifikacinė kategorija:
Švietimo įstaiga, kurioje dirbate, tipas:
Mokykla, kurioje dirbate:
Jūsų pedagoginio darbo stažas:
Vadovavimo mokyklai stažas (pildo tik mokyklų vadovai):
Jūsų vadybinė kategorija (pildo tik mokyklų vadovai):
Jūsų pareigos prieš įgyvendinant MSTP 2011-2013 m. mokykloje:
Jūsų indėlis įdiegiant naują mokykloje vidaus struktūros ir valdymo modelį:
Jūs, dalyvaudami kitose mokyklos struktūrose, esate: (galite žymėti kelis variantus)
Naujai sudarytoje mokyklos valdymo ir administravimo struktūroje Jūs esate: (galite žymėti kelis variantus)
Kaip vertinate žemiau pateiktus teiginius?
Jūs manote, kad veikla mokykloje įgyvendinant Mokyklos struktūros tobulinimo 2011-2013 programą:
Įvertinkite mokyklos pokyčius demokratiškumo, atvirumo bendruomenei ir savivaldos atžvilgiais
Įvertinkite mokyklos pokyčius mokyklos valdymo ir administravimo srityse
Įvertinkite mokyklos pokyčius personalo darbo krūvio paskirstymo srityje
Įvertinkite mokyklos pokyčius ugdymo proceso ir jo kokybės srityje
Įvertinkite mokyklos pokyčius informacijos, jos valdymo srityje
Įvertinkite mokyklos pokyčius veiklos koordinavimo, bendradarbiavimo srityje
Įvertinkite mokyklos pokyčius kultūros, socialinio klimato, saugumo srityje
Kodėl nusprendėte dalyvauti MSTP programos antrame etape ir pakeisti mokyklos valdymo struktūrą? (Klausimas skirtas mokyklų direktoriams, direktoriaus pavaduotojams ugdymui, skyrių, atsakingų už ugdymą, vedėjams)
- Gimnazijos vidaus struktūra buvo pasenusi, todėl atsirado poreikis pokyčiams. Gimnazijos organizacinė struktūra buvo keičiama siekiant sukurti saugią ir tinkamą ugdymo ir ugdymosi aplinką mokiniams ir mokytojams, tobulinti ir modernizuoti veiklos valdymą bei stiprinti atvirumą vietos bendruomenei.
- Norėjome optimaliau paskirstyti darbo krūvius, sukonkretinti kiekvieno veiklą
Kokių tikėjotės rezultatų?
- Tikėjomės, kad nauja gimnazijos organizacinė struktūra pagerins valdymo kokybę, optimizuos laiko sąnaudas, sukonkretins atsakomybės barus, susijusius su gimnazijos veiklos taktiniu ir strateginiu planavimu, mokytojų darbo kontrole, funkcijų pasiskirstymu ir administracijos bei personalo veiklos darna; ugdymo procesas taps atviresnis, mokytojų veikla matomesnė, suaktyvės metodinė veikla, pagerės ugdymo rezultatų savianalizė ir stebėsena. Taip pat siekiame sustiprinti gimnazijos įvaizdį tarp miesto suaugusiųjų ugdymo institucijų.
- Geresnės ugdymo kokybės, didesnio darbo efektyvumo
Kaip bandėte nuteikti darbuotojus laukiamiems pokyčiams? (Klausimas skirtas mokyklų direktoriams, direktoriaus pavaduotojams ugdymui, skyrių, atsakingų už ugdymą, vedėjams)
- Nusprendę dalyvauti MSTP supažindinome gimnazijos bendruomenę su galimais pokyčiais. Pristatėme pagrindines pokyčių kryptis – tai gimnazijos valdymo ir administravimo, gimnazijos veiklos koordinavimo ir bendradarbiavimo, ugdymo proceso ir jo kokybės gerinimo, personalo darbo krūvio, jo pasiskirstymo normalizavimo, visapusiškos pagalbos mokiniui teikimo, komunikacijos bei mikroklimato gerinimo. Pradžioje mokytojų konservatyvumas ar pokyčių baimė iššaukė įvairias reakcijas. Tada supažindinome mokytojus su esama kitų ugdymo įstaigų patirtimi, apsilankėme vienoje iš vidurinių mokyklų, dalyvavusių 2006-2009 m. MSTP, susipažinome su joje įvykusiomis teigiamomis ir pažangiomis permainomis. Tomet mūsų gimnazijos mokytojų nuomonė ėmė keistis. Mokytojai aktyviai įsitraukė į rekomenduojamų vidaus struktūros ir valdymo modelių svarstymą, tinkamiausio varianto mūsų gimnazijai ieškojimą.
- Buvo pristatyti keli projekto variantai, darbuotojai pareiškė savo nuomonę, pasiūlė jų nuomone geriausią.
Kokie pokyčiai (teigiami/neigiami) įvyko mokykloje?
- Man, mokytojui, jokios įtakos nepadarė.
- Džiugina geresnės vadovų, mokytojų ir specialistų komandinio darbo galimybės. Sukurtas veiklos stebėsenos ir pagalbos mokiniui skyrius laiku suteikia nuolatinę pedagoginę, informacinę pagalbą mokiniams, konsultuoja juos dominančiais klausimais, leidžia įvertinti kiekvieno mokinio poreikius ir galimybes. Gerėja informacijos sklaida gimnazijoje. Perskirstytos funkcijos skyrių vedėjams leidžia lengviau koordinuoti jiems priskirtą veiklą, daugiau laiko skirti bendravimui ir bendradarbiavimui su kuruojamais mokytojas, tobulėja vadybinės kompetencijos. Mokytojai mažiau apkraunami organizaciniais darbais, todėl veiklą gali daugiau koncentruoti į ugdomąjį darbą.
- Visi geriau žino, kas už kokią veiklą atsakingas