Mokslo padalinių bendrųjų nuostatų atnaujinimas
Atsakymai renkami iki
1. Kokios Jūsų nuomone turi būti mokslo padalinių funkcijos ir uždaviniai? (galima pažymėti kelis variantus)
kita (galima įrašyti savo atsakymą)
- Pagrindiniai uždaviniai turi būti maksimaliai 5, o funkcijos gal geriau būtų atskirai aprašytos ir visus (be mano pažymėtų) pateiktus variantus galima priskirti prie funkcijų
2. Ar mokslo padaliniai privalo dalyvauti VILNIUS TECH studijų procese, sudarant sąlygas studentams atlikti kursinius projektus, baigiamuosius ir kitus, su studijomis susijusius bei mokslinius tyrimo, darbus?
kita (galima įrašyti savo atsakymą)
- Taip, esant galimybei.
3. Ar mokslo padaliniai turėtų sudaryti sąlygas kitų padalinių mokslininkams naudotis turima mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros baze?
kita (galima įrašyti savo atsakymą)
- taip, dalyvaujant bendruose rezultatuose ir/ar užtikrinant įrangos eksploatacines išlaidas
- taip su sąlyga, kad bus priskirtas įrangą prižiūrintis padalinio atstovas (dėl galimo įrangos sugadinimo prevencijos)
4. Kas Jūsų nuomone padėtų užtikrinti jaunųjų mokslininkų ir tyrėjų ugdymą mokslo padaliniuose? (galima pažymėti kelis variantus)
kita (galima įrašyti savo atsakymą)
- etato dalis iš BL, gal nėra tinkama siekiamybė. Visai kita kalba, doktorantus traukiant į projektų ir kių darbų vykdymą.
5. Kas Jūsų nuomone yra jaunasis mokslininkas arba jaunasis tyrėjas?
kita (galima įrašyti savo atsakymą)
- asmuo, prisidedantis prie sukurtų mokslo "mokyklų" tęstinumo ir/ar vystantis naujas savo mokslo tematikas
6. Kurie mokslo padaliniai turėtų rengti strateginius veiklos planus ir teikti ataskaitas apie jų įgyvendinimus?
7. Kas Jūsų nuomone privalomai turi organizuoti konferencijas, simpoziumus ir kitus mokslo renginius Universitete?
kita (galima įrašyti savo atsakymą)
- kiti mokslo padaliniai turėtų organizuoti pagal galimybes arba prisidėti prie fakultetų organizuojamų konferencijų.
- pagal suderintą/patvirtintą renginių planą. Tikslas - kuo didesnis žmonių pritraukimas į universitetą.
- Fakultetai ir universitetinio lygmens mokslo padaliniai
- kas turi norą ir kompetenciją
8. Kokios Jūsų nuomone turi būti mokslo padalinių teisės? (galima pažymėti kelis variantus)
kita (galima įrašyti savo atsakymą)
- gal rengti ir teikti fakulteto Tarybai tvirtinti padalinio struktūrą ir nuostatus (fakultetiniams mokslo padaliniams)
9. Kokios Jūsų nuomone turi būti mokslo padalinių pareigos? (galima pažymėti kelis variantus)
kita (galima įrašyti savo atsakymą)
- dalyvauti kitų institucijų tarybose, įvairiose darbo grupėse, visuomeninėje veikloje ir pan.
- užtikrinti, kad ne mažiau kaip 10 % iš komercinių sutarčių uždirbamų pajamų darbo užmokesčiui perskirstytų pajamų būtų skiriama jaunųjų mokslininkų ir tyrėjų darbo užmokesčiui
10. Kas Jūsų nuomone turėtų sudaryti mokslo centro tarybą?
kita (galima įrašyti savo atsakymą)
- SIūlomus variantus siūlau koreguoti, pavyzdžiui į "...deleguoja atstovus". Be to galėtų būti ir trys fakultetai ar daugiau fakultetų labiausiai atitinkančių tematiką.
- čia priklauso nuo mokslo darbuotojų skaičiaus ir gali būti taikoma gal tik universitetiniams centrams
- gal pradžiai reikia aiškiai aprašyti kas yra mokslo centras, o vėliau (žinant mokslininkų skaičių, vykdomų mokslinių krypčių kiekį, finasavimo šaltinius ir pan.) sudaryti tarybą )
- prieštarauju tarybai
11. Kas Jūsų nuomone turėtų sudaryti kompetencijų centro tarybą?
kita (galima įrašyti savo atsakymą)
- MTEP tematikas plėtojančių padalinių, mokslo direkcijos deleguoti atstovai.
- čia panašiai, kaip ir prie 10.
- prieštarauju tarybai
12. Ar pritariate, kad mokslo centro direktorius arba kompetencijų centro direktorius pagal pareigas neturi būti savo vadovaujamo mokslo padalinio taryboje, tačiau privalo dalyvauti tarybos posėdžiuose padalinio vadovo teisėmis?
kita (galima įrašyti savo atsakymą)
- gal tik, turi teisę dalyvauti tarybos posėdžiose
- prieštarauju tarybai, papildoma biurokratinė našta
13. Kokios Jūsų nuomone yra mokslo padalinio tarybos funkcijos? (galima pažymėti kelis variantus)
kita (galima įrašyti savo atsakymą)
- prieštarauju tarybai
14. Kokios Jūsų nuomone yra svarbiausios mokslo padalinio vadovo pareigos/funkcijos? (galima pažymėti kelis variantus)
kita (galima įrašyti savo atsakymą)
- gal reikėtų orientuotis į bendrąsias universitetines pareigines. "formuoti" ir " kontroliuoti" keisti į "atsakyti"
15. Kas mokslo padaliniui turėtų užtikrinti uždavinių ir rodiklių įvykdymui reikalingą turtą (įrangą)?
kita (galima įrašyti savo atsakymą)
- mokslo padalinys atsakingas už bendros universitetinės infrastruktūros vystymą
- uždavinių ir rodiklių įvykdymui reikalingą turtą (įrangą) turėtų užtikrinti ir VILNIUS TECH ir mokslo padalinys, priklausomai nuo mokslo padalinio (labiau orientuotas į mokslinius tyrimus ar užsakuomuosius) proporcijos galėtų keistis.s)
16. Pagal šiuo metu galiojančius bendruosius nuostatus atsižvelgiant į mokslo padalinio veiklos metinės ataskaitos rezultatus, padaliniui gali būti skiriamos biudžetinės lėšos. Ar turėtų būti aiškiau apibrėžiama kokiais atvejais ir kaip turi būti skiriamos biudžetinės lėšos mokslo padaliniams?
kita (galima įrašyti savo atsakymą)
- siekiamybė, kuo daugiau dirbančių ir iš BL bei tenkinančių kvalifikacinius reikalavimus
- šiuo metu nėra aiškių mokslinę veiklą atliepiančių vertinimų, žinoma nevertinant individualių darbuotojų kintamos dalies nustatymo tvarkos. Mano nuomone panašiai būtų galima ir mokslo padalinio rodiklius vertinti ir pagal vertinimą skirti biudžetą, arba kintamą biudžeto dalį.
- nežinau
17. Kas Jūsų nuomone mokslo padaliniui turi užtikrinti uždavinių ir rodiklių įvykdymui reikalingų žmogiškųjų išteklių palaikymą?:
kita (galima įrašyti savo atsakymą)
- či vėl bendri universitetiniai tikslai ir siekiai
18. Kokie Jūsų nuomone biudžetinių lėšų skyrimo mokslo padaliniams principai leistų didinti mokslo padalinyje dirbančių mokslininkų motyvaciją ir rezultatyvumą? (galima pažymėti kelis variantus)
kita (galima įrašyti savo atsakymą)
- siekiamybė, kuo daugiau norinčių dirbti universitete
19. Kokie dalykai vykdant mokslo padalinių veiklą jus labiausiai neramina žvelgiant į ateitį (kokias rizikas ir grėsmes galėtumėte įvardinti)?
- ..
- Jaunų darbuotojų pritraukimas ir išlaikymas, bendradarbiavimas tarp fakultetų, išorinio finansavimo netolygumas.
- 1. biurokratinė "mokslamalė", 2. mokslo rezultatų, universitetinės veiklos užtikrinimui, vertės nesuvokimas ir nuvertinimas
- Pagrindinės rizikos ir grėsmės: 1. Neaiški mokslo padalinio veiklos vertinimo sistema, dėl to nėra aišku, ar padalinys dirba gerai ar blogai. Ir žinant, kad nėra aiškiai vertinama gali susidaryti iškreiptas ateities planų sudarymas. Rizika "įsėsti ne į tą traukinį". 2. Jaunų mokslo darbuotojų pritraukimas ir investiciją į juos, žinant, kad per pirmus metus yra sunku generuoti pakankamai mokslinės produkcijos. 3. Vidinių universiteto ar minkštų, ne konkursinių projektų lėsų skirstymas, ar išlaikyti stiprias kryptis ar skatinti silpnesnes. 4. Projektinių paraiškų administracinės naštos didėjimas, t.y. potencialiai galimų parašyti paraiškų nerašymas, dėl projektų rašytojų trūkumo (ypač ne mokslinės projekto dalies parengimui, kas užima daugiausiai laiko).
- Rinkoje didėjantys atlyginimai, kuriuos sudėtinga užtikrinti vykdant vien tik mokslinę veiklą. Per mažas biudžetinių etatinių kiekis. Mažėjantis studentų noras vykdyti mokslinę veiklą.
- - VILNIUS TECH mokslo padalinių nekonkurencingumas rinkoje (22,5% pajamų pasiima VILNIUS TECH nuo visų komercinių sutarčių) - Jaunųjų mokslininkų (jaunosios pamainos) neugdymas (VILNIUS TECH administracija neskiria resursų jaunosios kartos kaip mokslininkų ugdymui) - Finansinis nestabilumas ir žmogiškųjų išteklių trūkumas (didžioji dalis mokslo padalinio pajamų yra iš komercinių sutarčių, kurios dažnai nėra ilgalaikės ir sunku prognozuoti būsimų darbų apimtis, todėl žmogiškieji ištekliai yra itin ribojami. To pasėkoje dažnai jaučiamas žmogiškųjų išteklių trūkumas) - Vis didesnė administracinė našta tenkanti mokslo padaliniui
- 1. Ateinantys vertinamieji vienetai, kurių metu reikia gauti ne mažesnį įvertinimą nei 4. 2. Universiteto strategija, be aiškiai suformuluoto tikslo, rodiklių, kurie leistų įvertinti, ar tikslas pasiektas, ir terminų, iki kada reikia pasiekti. 3. Jaunesniųjų mokslo darbuotojų atlyginimai
20. Kokie dalykai vykdant mokslo padalinių veiklą yra daromi gerai (kas padeda efektyviai vykdyti veiklą)?
- ..
- Šiuo metu pažengusiems mokslininkams užtikrinamas geras skatinimas (KDUD).
- žmogiškųjų resursų išlaikymas, dalinis savarankiškumas ir akademinė laisvė
- Aiškus ilgalaikės vizijos turėjimas. Orientavimasis į tarpkryptiškumą. Tarptautiškumo plėtimas, pritraukiant naujus kontaktus ir partnerius. Didelio vizitų kiekio į užsienį planavimas ir realizavimas. Verslo kontaktų palaikymas ir plėtimas. Bendrų vaiklų su verslo partneriais atlikimas, kas rezultate vėliau virsta ir bendrus mokslo-verslo projektus. Doktorantūros buvimas šalia padalinio. Tai leidžia formuoti naujus potencialius darbuotojus ir podoktorantus. Tarptautinių ir nacianalinių projektų paraiškų skaičiaus didinimas. Tai leidžia pastoviai turėti projektines lėšas. Bandymai įtraukti bakalaurus ir magistrus į mokslinę veiklą.
- Veiklos efektyvumas priklauso nuo padalinio vadovų kompetencijos.
- -
- Mokslo direkcija labai padeda
21. Kokius dalykus vykdant mokslo padalinių veiklą reikia nustoti daryti (kas kliudo efektyviai vykdyti veiklą)?
- ..
- Konkuruoti fakulteto ar universiteto viduje.
- nepasitėjimas, perdėtas biurokratizimas, naujų idėjų nepriimtinumas
- reikia nustoti Niurzgėti :)
- Efektyviai vykdyti veiklą trukdo santykinai didelė biurokratija universitete, mokslo padalinius aptarnaujančių padalinių paslaugų kokybė ir požiūris. Dažniausiai į padalinius žiūrimą ne kaip į klientus, o kaip į papildomą darbą.
- - daugelis VILNIUS TECH administracijos padalinių ne tik nepadeda vykdyti veiklą, bet dar ir kliudo (pvz. nepriima kai kurių dokumentų, reikalauja originalų, nors kitose įmonėse tokie dokumentai yra tinkami) - nustoti riboti darbuotojų kvalifikacijos kėlimą, ypač, jei apmokama iš mokslo padalinio nuosavų lėšų - prasta vidinė komunikacija (pildant strateginį planą vis "keičiasi" už duomenų kaupimą atsakingų padalinių pateikiami duomenys; iki padalinių neateina jiems aktuali informacija) - nepakankamas dėmesys darbuotojų kvalifikacijos kėlimui
- Vertinant mokslinius darbuotojus: 1. Kintamoji atlyginimo dalis turi labiau atitikti rodiklius, kurie vertinami vertinamųjų vienetų metu, nes iš ten gaunama 70% finansavimo. 2. Atsisakyti kintamosios dalies už Q3 ir Q4 straipsnius, taip pat atsisakyti kintamosios dalies už MDPI straipsnius.
22. Kokius dalykus vykdant mokslo padalinių veiklą reikia pradėti daryti (kas padėtų efektyviau vykdyti veiklą)?
- ..
- Efektyviau planuoti, užtikrinti grįžtamąjį ryšį.
- mažinti biurokraiją, skiepyti patriotizmą, pasitikėjimą ir akademinę laisvę
- Didinti tarpkryptiškumą ir tarptautiškumą. Nebijoti rizikuoti.
- Sumažinti biurokratiją, užtikrinti, kad aptarnaujantys padaliniai teiktų kokybiškas paslaugas ir operatyviai. Padidinti biudžetinių etatų skaičių. Taip sumažinus krūvį, padalinių administracija galėtų kokybiškiau vykdyti tiesiogines funkcijas.
- - efektyvinti VILNIUS TECH administracijos padalinių veiklą orientuojantis į mokslo padalinių poreikių atliepimą (šiuo metu kiekvienas padalinys norint sėkmingai dirbti turi turėti vos ne savo buhalterę, personalo darbuotoją, teisininką ir pan.) - skatinti tarpdiscipliniškumą numatant motyvacines sistemas - aiškiai apibrėžti mokslo padalinių finansavimo struktūrą - suformuoti jaunųjų mokslininkų ugdymo planą ir numatyti jo įgyvendinimo priemones (pvz. darbo užmokesčio fondas, išvykų fondas, mokslinių tyrimų finansavimo fondas ir kt.) - įdiegti šiuolaikines valdymo sistemas, kurios padėtų efektyviau planuoti, stebėti ir analizuoti padalinių veiklą (pvz. projektų valdymas)
- Netrukdyti