Lietuvos įmonių nuomonės apie franšizavimą tyrimas
Gerb. Respondente,
Esu KTU Ekonomikos ir vadybos fakulteto magistrantė, atlieku tyrimą, kurio tikslas – nustatyti franšizės verslo modelio taikymo tendencijas ir problemas Lietuvoje. Siekdama šio tikslo, taip pat norėčiau sužinoti pačių verslininkų nuomonę ir požiūrį į franšizės verslo modelį ir jo taikymo galimybes. Jūsų nuomonė labai svarbi siekiant kuo objektyviau įvertinti verslo franšizavimo tendencijas ir ypatumus mūsų šalyje. Todėl maloniai prašau atsakyti į keletą šios anketos klausimų. Dėkoju.
Apklausa anonimine, Jusu atsakymai bus naudojami tik apibendrinta forma.
Franšizė – dviejų juridiškai savarankiškų įmonių sutartimi reguliuojama ilgalaikio bendradarbiavimo forma, kai už tam tikrą vienkartinį ir/arba nuolatinį atlyginimą viena įmonė (franšizės gavėja) gauna galimybę tiksliai apibrėžtomis sąlygomis naudotis tam tikromis kitos įmonės (franšizės davėjos) teisėmis. Šių teisių objektas yra galimybė naudotis franšizės davėjo firmos vardą, pardavinėti ir/arba gaminti jos prekes, naudotis jos sukaupta patirtimi ir pan. Franšizės davėjas įsipareigoja franšizės gavėjui teikti įvairią pagalbą statant bei įrengiant įmonę, organizuojant jos darbą ir pan.
Ar esate girdėję apie franšizę bei jos teikiamą naudą?
Ar svarstėte galimybę naudotis franšize?
Franšizė kaip patraukli verslo plėtros forma atrodytų, jei:
Jei į pastarąjį klausimą atsakėte "kita', nurodykite kas lemtų franšizę tapti patrauklia Jums:
- Finansines galimybes
- Jei mūsų įmonė būtų žinoma ir turėtų keletą filialų, be to ne visoms veikoms franšizė gali būti sėkmingai pritaikyta
- kitokios rinkos sąlygos Lietuvoje, perkamumo galia ir kit.
- Jeigu Lietuvos rinka butu didesne, perkamoji galia didesne
- nepatraukli, nes būtų Nesąžininga konkurencija kitų dalyvių atžvilgiu
Kokios priežastys stabdytų nuo verslo franšizavimo pasirinkimo:
Jei į pastarąjį klausimą atsakėte "kita', nurodykite kokios priežastys stabdytų Jus nuo verslo franšizavimo:
- nes ne visos veiklos tinkamos plėtoti verslą franšizės būdu (pvz. gėlių salonai)
- prastos verslumo sąlygos Lietuvoje
- Franšizė žlugdo smulkų verslą, skatina nesąžiningą konkurenciją ir ilgalaikėja perspektyvoje mažina jaunų žmonių verslumą
Kokias veiklos plėtros priemones naudoja Jūsų įmonė?
Jei į pastarąjį klausimą atsakėte 'kita", įrašykite kokias plėtros priemones naudojate:
- Kitoms imonems tiekiam prekes, bet suteikiam joms ekspozicijos iranga, jas tvarkom,priziurim asortimenta, organizuojam akcijas ir pan.O apmokejimas tik po pardavimo tretiesiems asmenims.
- Paskolos ir kt.
Kokias pagrindines problemas įvardintumėte kaip trukdančias sėkmingam įmonės veikimui ir plėtrai?
Jei į pastarąjį klausimą atsakėte "kita", nurodykite prblrmas, kurios Jūsų manymu trukdo sėkmingai įmonės veiklai ir plėtrai:
- Teisinės bazės kaita
- Didele biurokratija ir mokestines sistemos ,istatymu nepastovumas.
- Ne visada "švari" konkurencija
- Jūsų klausimai : 1-ame yra du. 1)Veikimui, 2) plėtrai. Atsakymai būtų ski
Kokia Jūsų įmonės veiklos kryptis?
Nurodykite specifinę veiklos kryptį (pvz., prekyba drabužiais, maisto produktų gamyba, viešo maitinimo paslaugos ir pan.)
- Prekyba drabužiais
- prekyba gėlėmis, suvenyrais, puošybos paslaugos ir kt.
- kailinių produktų gamyba
- prekyba drabuziais, siuvimo paslaugos
- prekyba rankdariais
- Mazmenine prekyba nespecializuotose parduotuvese
- maisto prduktų ir alkoholinių gėrimų prekyba
- prekyba darbo drabužiais
- gamyba, prekyba
- popieriaus gaminių gamyba ir didmeninė prekyba popieriumi.