LIETUVIŲ TAUTOSAKOS KŪRINIŲ NAUDOJIMAS 2 – 3 METŲ VAIKŲ UGDYMO PROCESE

 Šiaulių universiteto Tęstinių ir nuotolinių studijų instituto Ikimokyklinio ugdymo studijų ir priešmokyklinio ugdymo studentė Rita Ušackienė atlieka tyrimą, kuriuo siekia išsiaiškinti, kokius ir kaip tautosakos kūrinius pedagogai pasitelkia ugdydami dvejų – trejų metų vaikus. Kadangi Jūsų nuomonė labai svarbi, prašyčiau užpildyti anketą. Ši anketa yra anoniminė, todėl tikiuosi nuoširdžių Jūsų atsakymų.

1. Jūsų pedagoginio darbo stažas:

2. Kas, Jūsų nuomone, turėtų supažindinti vaikus su lietuvių liaudies tautosaka, papročiais?

3. Kaip manote, ar šiuolaikiniam vaikui svarbu tradicijos, tautos paveldas?

4. Kaip manote, ar Jums pakanka žinių tautosakos ugdymo srityje?

5. Kaip manote, ar Jūsų grupės aplinka skatina vaikų ugdymąsi?

6. Ar turite savo grupėje veiklos "kampelį", kuriame vaikas galėtų daugiau sužinoti apie lietuvių liaudies tautosaką, pavartyti knygeles, apžiūrėti paveikslėlius ir pan.?

7. Kaip dažnai naudojate tautosakos kūrinius ugdymo procese?

8. Kokias sritis ugdydami dažniausiai naudojate tautosakos kūrinius? (Pažymėkite 3 Jums tinkamiausius variantus)

Kitas variantas

  1. Kūrybiškumą, meninę raišką,sakytinę kalbą.
  2. Menine ,aplink,paz-neleidzia pazymeti3
  3. sakytinė ir rašytinė kalba, meninė raiška, fizinis aktyvumas, kūrybiškumas.
  4. sakytinė ir rašytinė kalba, meninė raiška, aplinkos pažinimas
  5. Jūsų anketa sudaryta blogai negalima pasirinkti daugiau nei vieno varianto. Renkuosi 1, 3, 5, 6, 7 ir 8 atsakymus
  6. Pirmas, antras ir trecias. Pažymėti galima tik vieną variantą
  7. kūrybiškumas, sakytinė ir rašytinė kalba,
  8. Sakytinė ir rašytinė kalba, meninė raiška, fizinis aktyvumas

9. Kokius tautosakos kūrinius dažniausiai naudojate ugdydami vaikus? (Pažymėkite 3 Jums tinkamus variantus)

Kitas variantas

  1. Pasakas, mįsles, šokius.
  2. Muziks, misles
  3. paskos, sakmės, žaidimai, patarlės...
  4. patarlės, mįslės, žaidimai
  5. Vėl tas pats: 1, 4, 5, 6, 7 8
  6. Pasakos, žaidimai, šokiai
  7. sakmės, pasakos, muzika,
  8. Pasakos, šokiai, mįslės
  9. pasakos, muzika, sokiai
  10. Pasakas, šokius, žaidimus

10. Su kokiomis problemomis susiduriate ugdydami vaikus tautosaka?

Kitas variantas

  1. nesusiduriu
  2. Noro tik reikia paciam ugdytojui
  3. Neturiu problemų
  4. Su problemomis nesusiduriu.
  5. turiu dar pati patobulėti
  6. nesusiduriu, nes darželis turi puikią biblioteką...
  7. Nesusiduriu su problemomis
  8. vaikų dėmesio neišlaikymas
  9. Trūksta tautosakos priemonių, pritaikytų šiuolaikiniam vaikui.
  10. Nesusiduriu.
…Daugiau…

11. Ką reikėtų daryti, kad vaikų ugdymas remiantis tautosaka taptų įdomesnis?

Kitas variantas

  1. Rasti mažai žinomų kūrinių

12. Kokias priemones naudojate ugdydami vaikus pasitelkdami tautosaką?

Kitas variantas

  1. Pirštukinės lėlės, karpyti personažai
  2. Knygeles, muz. Instrumentai specialus, daineles, šokiai
  3. Visi ats
  4. keičiu ugdymo aplinką, įjungiu tėvelius, darželio darbuotojus, pasikviečiu vaikus gimnazistus...
  5. Teatro kaukės, pirštukinės lėlės

13. Kokias priemones naudojate skatindami vaikų kalbos ugdymą?

Kitas variantas

  1. Visus
  2. visas
  3. Visi variantai
  4. visi ats
  5. Visi variantai
  6. individualūs pokalbiai, kuriame vaidinimus (vaidinant labai atsiskleidžia vaikų kalba)...

14. Kokias priemones naudojate skatindami vaikų kalbos ugdymą?

Kitas variantas

  1. Visus
  2. įvairias
  3. visas
  4. Visi variantai
  5. visi ats
Sukurk savo anketąAtsakyti į šią anketą