Informacinių ir komunikacinių technologijų naudojimo galimybės lavinant 3-4 klasių mokinių skaitymo gebėjimus

Gerbiamas pedagoge,

        Aš, Kamilė Kokmanienė, Šiaulių universiteto Ugdymo mokslų ir socialinės gerovės fakulteto Pradinio ugdymo pedagogikos ir ikimokyklinio ugdymo studijų programos IV kurso studentė,  atlieku tyrimą, kurio tikslas – išsiaiškinti informacinių ir komunikacinių technologijų naudojimo efektyvumą lavinant mokinių skaitymo gebėjimus.

Maloniai prašyčiau dalyvauti anketinėje apklausoje, kuri yra anoniminė pristatant tyrimo rezultatus, bus laikomasi konfidencialumo principo, t. y. nebus nurodoma Jūsų darbo vieta, pareigos, atsakymai bus pateikti skaitine raiška, baigiamajame bakalauro darbe apibendrinant viso tyrimo rezultatus.

Pažymėkite pasirinktą atsakymo variantą arba įrašykite atsakymą.

Ačiū už Jūsų atsakymus!

Jūsų kvalifikacinė kategorija:

Kelintoje klasėje Jūs dirbate?

Kiek Jūsų klasės mokinių atitinka šiuos skaitymo gebėjimų lygmenis: aukštesnysis, pagrindinis, patenkinamas (prie kiekvieno lygmens įrašykite atitinkamą mokinių skaičių)

  1. 5
  2. A-3. Pg-6. Pt-10.
  3. aukštesnysis - 6 pagrindinis- 5 patenkinamas - 4
  4. aukšt. - 8 pagr. - 8 pat. - 4
  5. A7,Pg9,Pt5
  6. Aukštesnysis: 9, pagrindinis: 8, patenkinamas: 4
  7. Pat - 4 Pagr - 10 Aukšt - 10
  8. A-12 Pa-4 Ptenkin-2
  9. Aukštesnysis - 12 Pagrindinis - 6 Patenkinamas - 3
  10. Au-12 Pagr-6 Pate-2
…Daugiau…

Kokius metodus ir būdus dažniausiai taikote lavindami mokinių skaitymo gebėjimus? (Galimi keli atsakymo variantai):

Kitas variantas

  1. skaitymas porose
  2. skaitymas vaidmenimis
  3. 1.Pasakojimo žvaigžgė. 2.Skaitome kiekvieną dieną pasirinktą knygelę (pertraukos metu) savarankiškai 15 min ir pildome skaitymo lapą. Perkaitę visą knygelę atsiskaito mokytojai atsakydami į klausimus.
  4. Skaitymas vaidmenimis

Kiek vidutiniškai minučių kasdien numatote mokinių skaitymo gebėjimų ugdymui?:

  1. 10
  2. 90 min
  3. 15 min
  4. apie 15-17 min per pamoką
  5. 15min
  6. 25min.
  7. 30
  8. 15min
  9. apie 10 minučių, priklauso nuo pamokos temos
  10. 15min
…Daugiau…

Parašykite, kaip per tas minutes lavinate mokinių skaitymo gebėjimus:

  1. visaip
  2. Visada duodu pačiam vaikui skaityti užduotys, kad lavintų skaitymo įgūdžius, aišku tai sutrumpina darbo laiką, todėl dirbame daugiau per pamokų ruošimo skirtą laiką
  3. Mokiniai tyliai skaito, prieš tai gauna užduotį, kuri užrašyta lentoje ar kiekvienam skirtingai - lapeliuose. Mokiniams patinka skaitymas porose balsu ir pristatymas draugams kaip sekėsi skaityti: "man patiko..., aš pastebėjau..., manau, kad...." Skaitymo vietą pasirenka patys, kur jiems smagiausia, kas žaidimų kambaryje, kas rūbinėje, kas klasėje ant kilimo, sofos.
  4. skaitome tyliai, garsiai, naudoju atrenkamąjį skaitymą, sugalvojame klausimus skaitytam tekstui, ieškome detalių
  5. Skaitome su įvairiomis užduotimis
  6. Laviname per visas pamokas, skaitant atliekamas užduotis. Taip pat laviname ir skaitydami tekstus, dirbant grupelėse
  7. Atsakymai aukščiau esančiame klausime
  8. Aukščiau išvardintais būdais plius teksto suvokimo užduotys, kitos kūrybiškumą lavinančios užduotys - iliustravimas
  9. Skaitome tyliai, atliekame užduotis raštu. Skaitome balsu, vienas po kito, atliekame užduotis balsu.
  10. Aukščiau išvardintais būdais
…Daugiau…

Ar mokinių skaitymo gebėjimams lavinti naudojate informacines ir komunikacines technologijas (toliau IKT)?

Jei taip, tai kokiomis programomis, internetinėmis svetainėmis naudojatės? (Jeigu į prieš tai esantį klausimą atsakėte ne, tai pereikite prie 10 klausimo)

  1. www.vaikams.lt/pasakos/ Peliukai.lt kuriu pati pateiktis
  2. pradinių klasių mokytojų svetainėmis, pamokos bmk, išmanieji robotai, ugdymo sodas
  3. Kuriu pati pateiktis
  4. Dažnai mokiniams demonstruoju skaidres, esančias tinklalapyje: peliukai.lt. Taip pat žaidžiame žaidimus: pradinukas, mokinukai ir t..tt
  5. Aktyviosiomis pamokomis, ,,Peliukais", mokytojų paruoštomis pateiktimis, mob. telefonais.
  6. naudoju PowerPoint, projektorių, multimediją, Youtube ieškau įgarsintų tekstų
  7. Naudojuosi PowerPoint, naudoju įvairias problemas, skirtas Smart lentai, internetinius žaidimus, kurie padeda ugdyti mokinių skaitymo gebėjimus.
  8. pradinukai.lt
  9. mokinukai.lt
  10. Pati kuriu
…Daugiau…

Kokias IKT užduotis, skirtas skaitymo mokymui, rekomenduotumėte kolegoms?

  1. visas
  2. www.vaikams.lt/pasakos/ Peliukai.lt
  3. pamokos bmk, išmanieji robotai, ugdymo sodas
  4. Skaitymas teksto,atsakymas į klausimus
  5. Skaityti pasakas interaktyvioje lentoje Mes kartais naudojamės mikrafonu ir skaitome garsiai
  6. Pagal temą pedagogas puikiai atras medžiagos internete.
  7. Leisti mokiniams ruošti skaidres perskaityto teksto tema, pristatant pagrindinį veikėją ir pan, pasiūlyti nufilmuoti pasaką, ar pan.
  8. Naudoti internete pateiktus žaidimus ar programas.
  9. Skaidruoles tam reikalingas projektorius, įgarsintus tekstus,
  10. Dažniausiai visi kartu žaidžiame skaitymą lavinančius žaidimus per internetines svetaines
…Daugiau…

Parašykite, kodėl Jūsų nuomone, skaitymo pratybos efektyvios ir kodėl neefektyvios

  1. visos
  2. Vaikas įsisavina geriau, išmoksta intonuoti, pasakoti, laisviau rašo rašinius.
  3. Skaitymo pratybos efektyvios, nes tobulėja skaitymo įgūdžiai, mokiniai gali lyginti savo skaitymą su draugu, tai verčia pasitemti, atkreipti dėmesį į daromas klaidas. Dirbant porose ar komandoje vaikai mokosi vieni iš kitų. Labai daug įtakos turi mokytojas, kaip mokinius nuteiks, suintriguos skaitymo pratyboms.
  4. efektyvios, kai skaitoma sąmoningai, neefektyvios - kai skaitoma nesąmoningai
  5. Ugdome sąmoningą skaitytoją
  6. Efektyvios - taupo laiką, manau, kad vaikai labiau susikoncentruoja. Neefektyvios - laikui bėgant gali tapti neįdomios.
  7. Daugelis vaikų nenoriai leidžia laisvalaikį su knyga. Vaiką supažindinus su kūrinėliais, atsiranda didesnė tikimybė, kad mokinukai pamėgs skaitymą. Be to, kai skaitymo įgūdžiai geri - knyga netampa priešu.
  8. Efektyvios, nes lavina rišliąją kalbą, padeda lavėti rašymo ir rašybos gebėjimams. Neefektyvios- nėra ats
  9. Efektyvios, kadangi kartojimas ir žodžių vizualinis vaizdas padeda geriau įsiminti jų rašybą, vaizdą, mokiniai išmoksta geriau skaityti. Neefektyvios, kadangi kai kuriems mokiniams gali būti sunku skaityti, o nesekmės juos demotyvuoja.
  10. Efektyvios, nes lavina skaitymo gebėjimus, Neefektyvios, nes gali būti nuobodžios
…Daugiau…

Parašykite, kodėl efektyvios ir kodėl neefektyvios IKT skaitymo gebėjimams ugdyti

  1. nezinau
  2. IKT efektyvios kai skaitomas tekstas: - parinktas įdomus, suprantamas - parašytas aiškiu, tinkamo dydžio šriftu, - šalia teksto iliustracija, - pateikiami aiškūs klausimai ir užduotys susiję su tekstu.
  3. -----------------
  4. Paįvairina mokymąsi
  5. Efektyvios - mokytojui ir mokiniui palengvina darbą, neefektyvios - nesaugo sveikatos
  6. Šiuolaikinis vaikas daug laiko namuose praleidžia prie kompiuterio, tad naudojant pamokoje IKT, tai vaikus sudomina, suaktyvina.
  7. Efektyvios- sudomina mokinius, suteikia galimybę įvairiais, įdomiais būdais pateikti užduotis Neefektyvios - nes lengvai galima nukrypti nuo tikslo ir pradėti lavinti kitus gebėjimus, ne skaitymą
  8. Efektyvios, nes sudomina vaikus, jiem įdomu atlikti užduotis. Neefektyvumo nepastebėjau.
  9. sudomina mokinius, garantuoja visų įtraukimą. neefektyvios, nes galima nukrypti nuo temos
  10. Efektyvu, nes mokiniams tai nauja ir šiuolaikišką, o ne efektyvu, todėl kad reikalauja mokytojų pasiruošimo, kompetencijos
…Daugiau…
Susikurti savo anketąAtsakyti į šią anketą