IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ KŪRYBIŠKUMO UGDYMAS GAMTINIŲ MEDŽIAGŲ PAGALBA
Ar suprantama kūrybiškumo ugdymo svarba tolimesnei vaiko asmenybės raidai naudojant gamtinę medžiagą.
1. Kaip manote, kuris laikotarpis vaiko gyvenime svarbiausiais kūrybiškumo ugdymui.
Pasirinktą atsakymą pagrįskite.
- Manau, todėl kad tuo metu vaikų vaizduotė dar " nesužalota" streotipų ir taisyklių, kurios deja kūrybai sukūria rėmus.
- nes tai svarbus laikotaris
- laikotarpis kai vaikai imliausi ugdomoms žinioms
- tada vaikas labiausiai žingeidus ior imlus naujai informacijai
- Šiame amžiuje vaikas geriau įsisavina žinias,turi didele vaizduote.
- nes formuojasi tiek asmenybe, tiek mokejimas isisavinti informacija
- tik pradeda formuotis jo mastymas
- ikimokyklinis ,nes vaikas nori eksperemintuoti ,tirti ,pazinti ir atrasti viska nauja
- todėl, kad ankstivąjame mokykliniame amžiuje vaikai išmoksta naudotis priemonėmis, kurios padeda plėtotis mokinių kūrybiškumui
- Manu,kad vaikas labiau viską įsisavina.
2. Apibrėžkite kas tai yra kūrybiškumas?
- Kūrybiškumas - pagal mane tai būdas išreiškti savo mintis ir jausmus, bei pristatyti save pasauliui.
- kaip ko nors naujo, originalaus ir prasmingo sukūrimas
- gebėjimas mąstyti, reikšti savo mintis ne tik realiomis frazėmis, bet ir mintyse kylančius vaizdus, juos išreikšti darbe, užsiėmimuose
- Kūrybiįkumas tai visapusis vaiku mokymas
- Kūrybiškumas tai sugebėjimas kelti naujas idėjas,netipiškai mastyti,greitai orientotis sudetyngoje situacijoje.
- mokejimas kurti
- savarankiskas mastymas
- ugebėjimas kelti naujas idėjas, mąstyti savarankiškai, nestereotipiškai, greitai orientuotis sudėtingoje situacijoje, lengvai ir netipiškai ...
- kūrybiškumas - tai kaip individas sugeba save išreikšti atitinkamose situacijose, kaip sugeba pasinaudoti esama situacija, priemonėmis, kūrybiškumas stipriai susijęs su fantazija.
- Kūrybiškumas – sugebėjimas kelti naujas idėjas, mąstyti savarankiškai, nestereotipiškai, greitai orientuotis sudėtingoje situacijoje, lengvai ir netipiškai spręsti.
3. Kodėl yra svarbu ugdyti vaiko kūrybiškumą?
- Kad vaikai matytų daugiau spavų ir skonių gyvenimo, kitpkių gyvenimo matymo kampų.
- ne ne ugdoma kurybikumas iblesta
- taip lavinamas mąstymas, vaizduotė, valia, kitos teigiamos charakterio savybės
- todėl kad per kūrybiįkumą ugdomas vaikos sąvybės
- Kad vaikas pažintu estetiškuma,daiktų grožį, sužinotų kas yra gera,o kas bloga.
- visuomenei svarbu nauji, kreatyvus zmones
- kad galvuotu smegenys
- kad kiekvieno vaiko saviraiškai atskleisti reikia ugdyti vaiko kurybiskuma
- Todėl, kad nuo to priklauso jo tolimesnis gyvenimas - profesija, karjera, šeima, Kūrybiškumas reikalingas ne tik reikalingas ne tik menine praseme, bet ir gyvenmiškąją. Reikia mokėti kūrybiškai bendrauti, dirbti, kūrybiškumas padeda įveikti begalę problemų iškilusių gyvenimiškose situacijose.
- Kad pasirinktų kas jam yra svarbu.
4. Kas lemia vaikų kūrybiškumą? Išvardinkite.
- Kitų jo aplinkos žmonių noras jį supažindinti su kitokių pasaulių, laisvė jo pažinimui, smalsumas, sugebėjimas auklėtojų sudominimas pasauliu.
- Aplinka, priemonės, kūrybiškumo skatinimas
- šeima, darželis, mokykla, aplinka, gamta, visuomenė
- tai dievo dovana, kas duota to neatimsi
- Šeima, ankstyvoji patirtis, bendravimas su draugais.
- supanti aplinka, asmenybes formavimas, seimos vertybes
- uzsiemimai su vaiku
- Vaiko kūrybines galias lemia ankstyvoji vaikystės patirtis, bendravimas su suaugusiaisiais,bendraamziais ,aplinka
- Aplinka kurioje vaikas augas - šeima, draugai, ugdytojai.
- Ugdymas, bendravimas,supratimas, savarankiškumas.
5. Kas didina vaiko kūrybiškumą. Pažymėkite savo atsakymą:
6. Kaip manote, kokia yra svarbiausia kūrybiškumo ugdymo sąlyga?
- Laisvė eksperimentavimui.
- sukurti tinkama alinka aiku kurybikumui paireiksti
- atsižvelgti į asmenines vaiko savybes bei gebėjimus
- gera atmosfera kolektyve
- aplinka,šeima.
- aplinka bei seima
- patrauklus kurybinis procesas
- ivairus metodai ,budai ir formos
- Saviraiškos laisvė
- Užsiėmimas norima veikla.
7. Vaikų kūrybiškumą ugdo(Išvardinkite):
- knygos( pasakos), žmonės, vaikai, mokytojai, filmukai, muzika, fantazijos, miškas, sniegas...
- aplinka, priemones
- gamta, grožis, gėris, kitų žmonių teigiamos charakterių savybės
- pedagogai
- Šeima, auklėtojos, supanti vaiką aplinka.
- seima, aplinka
- aukletojai, tevai, draugai
- ivairi veikla
- bendravimo grupėse užduotys, bendras situacijų sprendimas, aplinkinių pavyzdys.
- Įvairi veikla: Piešimas, dainavimas, gamtos pažinimas.
8. Kūrybiškumo paskirtis ikimokyklinėje įstaigoje tai:
9. Iš kur gaunate informaciją apie vaikų kūrybiškumą?
10. Ar pakankamai gaunate informacijos?
11. Kokius metodus naudojate vaikų kūrybiškumui ugdyti? Išvardinkite.
- Leidžiu jam pajausti savo pojūčiais, leidžiu jam fantazuoti, taip, kaip jam norisi, daiktams suteikti,kitokius "vardus"
- išvykos, aplinkos sukurimas
- 4 ir 7 klausime išvardinti metodai
- kritinio mastymo
- Menai, darbas grupėje.
- menai (piesimas, konstravimas, sokiai)
- darzelioir burelio lankimai
- eksperimentuojant ,tiriant ,per isvykas ,parodas
- Bendravimas sprendžiant bendras ir vaiko problemas, galimų variantų ir pasėkmių numatymas, taip pat meninė veikla.
- Vaizduotės naudojimas, darbas grupėse,
12. Kokias vaizdines priemones turite sukaupę grupėje ?(Galima keli atsakymų variantai)
13. Kokias dažniausiai naudojate natūralias gamtines medžiagas kasdieninėje vaikų veikloje, kūrybiškumui ugdyti? Išvardinkite
- Smėlis, kankorežiai,akmenys, kruopos, sniegas ( šiuo metu populiariausias) ir ledas,,
- Naturalios gamtos priemones
- dažnos išvykos į gamtą
- kankorėžius
- Kaštonai, džiovinta augmenija, akmenis.
- dziovinta augmenija (lapai, geles..), akmenukai, medziu vaisiai
- ka gamta duoda (gamtines medziagas)
- naturalias ,specialias
- Kankorėžiai, kaštonai, džiovinti augalai, vanduo, akmenys ir pan.
- Džiovinti lapai ir gėlės, kaštonai, kankorėžiai,gilės...
14. Kodėl reikalingo natūralios gamtinės medžiagos darželyje vaikų veikloje?
- Nes leidžia vistytis jų smulkiajai motorikai ir plėčia jų pažinimo ratą
- ne ugdo vaiku kuryba
- skatina jų kūrybiškumą
- kaikada
- Kad vaikas pažintų pasaulį,gamtą.
- prisilietimui prie gamtos vaisiu
- kad geriau pazinti pasauli
- lavinti mastyma ,fantazija,vaizduote,motorika- vaiku
- padeda pažinti gamtą ir yra nekenksmingos ir nekainuojančios
- Todė.kad jiems viskas įdomu, patenkina savo poreikius taip pat saugumo dėlei.
15. Ar domitės gamtinių medžiagų panaudojimo vaikų veikloje rezultatu?
Jeigu atsakėte taip, tai parašykite kaip?
- Klausiu, stebiu.
- klausdama pačių vaikų, tėvų, klausydamasi vaikų pasakojimų apie patirtus įspūdžius
- Konsultacija su pedagogais.
- Konsultuojamės su kitais pedagogais.
16. Ar turite savo grupėje įrengtą gamtos kampelį su gamtine medžiaga?
Jei atsakėte “Taip” tai , kokią medžiagą kaupiate ir saugote? Išvardinkite.
- Visokias saugome.
- įvairių medžių lapai, sėklos, džiovinti vaisiai, herbariukai, akvariumas, gyvūnų kampelis (žiurkėnas, kanarėlės, šinšila)
- Akmenis, kaštonai, lapai, šakeles,smelis.
- geles, mazi gyvuneliai, medziu sakeles
- akmenukus, ant jų vaikai surašo anonimiškai savo bėdas, kartą per savaitę skiriame laiko peržiūrėti ir kartu ieškoti išeities iš problemos.
- -
17. Kokiose veiklose darželyje vaikai naudoja gamtines medžiagas savo kūrybiškumui atskleisti? Išvardinkite.
- Kuriant paveikslus, atliekant darbelius, susipažįstant su tema ( pvz kalbama apie sniegą ir vandenį, tai ir rodom pvz tikrus), lietimo metu
- Kūrybinėje -pažintinėje
- piešimo, įvairių darbelių, rankdarbių, vaidybos, muzikos ir kt. pamokėlėse
- darbelių pamokose
- Šventems,dailes.
- spektakliams, darbeliams
- lapai, konkoreziai, pagaliukai
- daileje ,muzikoje
- Dažniausiai per meninės veiklos užsiėmimus: dailės ir darbelių, muzikos, šokių. Bet dažnai pritaikoma ir kitoje veikloje, pvz. žaidimų.
- Darant darbelius, Ruošiantis šventėms, Ruošiant parodėles.
18. Kokios vaikų kompetencijos ugdosi naudojant įvairias gamtines medžiagas, veikloje?
Papildykite
- Ką papildyti :)
- Komunikacinę
- gamtinės medžiagos reikalingos bet kokioje vaikų veikloje, ne tik ugdomojoje, tai neatsiejamas buvimas šalia gamtos, estetikos, grožio ir gėrio
- ::))
- -
- .
- mastymas
- psichofizines,raiskos
- tai priklauso nuo ugdytojo kam ir kaip jis panaudos šias medžiagas, išradingas ugdytojas sugebės ugdyti visas kompetencijas.
- -