IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ KALBINĖS RAIŠKOS SKATINIMAS ĮVAIRIŲ VEIKLŲ METU
Sveiki,
Esu Akvilė Galinskaitė, Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos IV kurso ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos studentė. Šiuo metu rengiu bakalauro baigiamąjį darbą apie ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbinės raiškos skatinimą įvairių veiklų metu. Šiuo sunkiu ir nelengvu laiku, man ypač reikia Jūsų visų pagalbos, todėl būčiau labai dėkinga, jeigu prisidėtumėte prie mano tyrimo ir atsakytumėte į anketos klausimus. Jūsų patirtis labai vertinga tyrimui. Duomenys bus naudojami konfidencialiai.
Iš anksto Jums dėkoju už sugaižtą laiką. Ačiū!
1. Jūsų lytis?
2. Jūsų išsilavinimas?
3. Jūsų kvalifikacinė kategorija?
4. Jūsų pedagoginio darbo stažas?
5.Su kokio amžiaus vaikais Jūs dirbate?
6. Kas, Jūsų manymu, yra kalbinė raiška? Prašom pakomentuoti, pateikti pavyzdžių.
- .
- Kalbinė raiška tai vaiko gebėjimas reikšti savo mintis pilnais, aiškiais sakiniais.
- -
- Kaip desto zodzius.
- Tai meninių priemonių, stiliaus figūrų visuma. PVZ. Paveiksliukas, knyga,
- Kalbinė raiška – tai meninių priemonių, stiliaus figūrų visuma, daranti tekstą įtaigesnį, gyvesnį ir vaizdingesnį. Kalbinė raiška padeda išreikšti kūrinio idėją, atskleisti veikėjų charakterius, jų poelgių motyvaciją, jausmus ir mintis, sukurti nuotaiką, tam tikrą atmosferą, atspindėti veikėjo elgesio motyvus ir vidines būsenas.
- Tai meninių priemonių, stiliaus figūrų visuma, daranti tekstą įtaigesnį, gyvesnį ir vaizdingesnį.
- Kalba su emocijomis, vaidyba.
- Kai vaikas geba kalba isreiksti jausmus, emocijas, potyrius.
- Kaip vaikas moka gražiai kalbėti.
7. Kodėl, Jūsų manymu, yra svarbu ugdyti vaikų kalbinę raišką? Pakomentuokite, pateikite pavyzdžių.
- .
- svarbu. tai -intfelekto veidrodis
- Kad vaikas tobulėtų, gebėtų komunikuoti.
- -
- Nes tai svarbiausias kalbos aspektas
- Vaikas turi atpažintų nurodytą priemonę, sugebėtų aptarti. Pvz. Vaikas mato korteli ir moka papasakoti ką mato ir kas bus toliau
- Turtingesnė kalba praplečia žodyną, suteikia vaikui individualumo, padeda lavinti komunikaciją ir socialinę kompetenciją, pažinti kitų ir savo emocijas, išsakyti savo mintis, paaiškinti elgesio matyvus.
- Todėl, kad padeda išreikšti charakterį, motyvaciją, jausmus, mintis, vidines būsenas.
- Padeda išmokti reikšti jausmus, emocijas, praplečia žodyną.
- Nes kalba labiausiai lavina vaika.
8. Kaip manote, ar yra svarbūs komunikavimo kompetencijos ryšiai su kitomis vaiko raidos ir ugdymo sritimis. Taip ar ne. Pasirinktą atsakymą pakomentuokite, pateikite pavyzdžių.
- .
- taip
- Taip
- -
- Nemanau nesvarbu.
- Taip. Vaikai mokosi vieni is kitų
- Taip. Visų kompetencijų ugdymas yra vientisas ir nedalomas.
- Taip, nes ugdo savarankiškumą, smalsumą, bendravimą, atsakingumą, sąžiningumą.
- Taip.
- Taip.
9. Išvardinkite reikšmingiausius vaikų kalbos ugdymo metodus. Juos pakomentuokite. Pateikite veiklų pavyzdžių, kuriose juos taikote.
- .
- pvz.: teatras, knygų skaitymas, buvimas protingųsvarbu žmonių aplinkoje
- Diskusija, Pasakojimas, pokalblis.
- -
- Per žaidima, vaidmenis, pirštukinius žaidimus, pokalbis. Per pirštukinius žaidimus "viru viru koše"
- Kalbinimas, pasakojimas, skaitymas, klausinėjimas. Kiekvienoje veikloje vyksta kalbos ugdymas, nepriklausomai ar tai meninė raiška, ar fizinis lavinimas.
- Įvairūs žaidimai, pasakų ar kitų knygų skaitymas, kūrybingi darbeliai, vaidinimai, eilėraščių deklamavimas.
- Vaidyba, eilėraščių deklmavimas
- Vaidybiniai zaidimai. Pasaku skaitymas.
- Bendravimas su vaikais
10. Kaip manote, kas dažniausiai lemia konkretaus vaiko kalbinę raišką? Pakomentuokite, pateikite pavyzdžių.
- .
- aplinka, genetika
- Vaiko raida, sutrikimai, ugdymas
- -
- Bijo buti nesuprantamas. Vaikai juokasi iš tokius vaikus
- Gyvenamoji aplinka, šeima, charakteris, temperamentas.
- Žaidimai, tėvų ir auklėtojų pastangos.
- Inndividualus vaiko ugdymas.
- Socialine aplinka.
- Logopedo pagalba suteikiama vaikui.
11. Pateikite kokybiškos vaiko kalbinės aplinkos apibūdinimą.
- .
- inteligentiška šeima, plinks, gera , neeilinė mokykla
- Daug knygų, paveikslų apie kuriuos galima pasakoti.
- -
- Labai daug atsakymu
- Saugi psichiškai aplinka
- Vaikai girdi aiškią ir taisyklingą kalbą savo aplinkoje, jis yra išklausomas ir skatinamas kalbėti, atsižvelgiama į vaiko nuomonę ir pastebėjimus.
- gera atmosfera, dizainas, paveiksliukai, piešiniai, žodžiai, kūrybiškas vidus.
- Įdomi vaikams.
- Nezinau.
12. Kaip suprantate teiginį ,,Vaikas kalbą trokšta vartoti aktyviai?
- .
- dar nesutraumuotas ir neužguitas vaikas
- Kad vaikas nori kalbeti, bet nepavyksta
- -
- Nesuprantu
- Vaikas nori apie viską papasakoti
- Vaikai kaip kempinės, jie sugeria viską kas juos supa, jie noriai ir aktyviai reiškia emocijas ir trokšta dalyvauti šeimos, ugdymo įstaigos gyvenime, nori būti viso pasaulio dalimi.
- nori kuo daugiau išmokti, susipažinti, išreikšti save.
- Vaikas noriai bendrauja
- Daug kalba, pasakoja.
13. Ko reikia, kad vaiko sakytinė kalba plėtotųsi sėkmingai? Pakomentuokite, pateikite pavyzdžių.
- .
- tinkama aplinka
- Turtingos aplinkos, bendravimo su suaugusiais ir kitais vaikais
- -
- sustiprinti vaiko tikėjimą savo sugebėjimais
- Vaikams reikia girdėti aiškią ir taisyklingą kalbą savo aplinkoje, jis turi būti išklausomas ir skatinamas kalbėti taisyklingai.
- Motyvuoti, skirti pakankamai laiko.
- Įdomi ugdomoji veikla
- Nezinau.
- Reikia sėkmingai ugdyti nuo mažens jo kalbos suvokimą.
14. Kokie yra vaiko sakytinės kalbos sėkmingo plėtojimosi trikdžiai? Pakomentuokite, pateikite pavyzdžių.
- .
- nebendravimas arba bendravimas su skurdžios kabobs atstovais
- Skurdi aplinka
- -
- Kai kiti vaikai stebi, kai aplinka nesaugi. Vaikas nežino kaip pasakyti, nežino kaip vadinasi nagrinėjamas daiktas
- Greita kalba, pertraukinėjimai, neišklausymas.
- išsiblaškymas, nesusidomėjimas, užsisklendimas savyje.
- Mažai bendraujama su vaiku.
- Nezinau.
- Greitas kalbėjimas ir t.t.
15. Ko reikia, kad vaiko rašytinė kalba plėtotųsi sėkmingai? Pakomentuokite, pateikite pavyzdžių.
- .
- rašyti diktantus , dirbti...
- Visapusiškos pagalvos vaikui, nuoseklumo ugdyme
- -
- Daugia žaisti vaikų motorinius žaidimus
- Smulkiosios motorikos lavinimas tiri vykti nuosekliai ir sklandžiai.
- motyvuoti, užsiimti šia veikla daugiau, sudominti, pasitelkiant kūrybiškumą.
- Daug skaityti
- Reikia daug skaityti ir rasyti.
- Su vaiku kalbėtis taisyklingai.
16. Kokie yra vaiko rašytinės kalbos sėkmingo plėtojimosi trikdžiai? Pakomentuokite, pateikite pavyzdžių.
- .
- Klausos sutrikimai, garsų neištarimas
- -
- Truksta priemonių ir pedagogų norų
- Neskatinimas taisyklingai laikyti rašymo ar piešimo priemonę, baimė susižeisti ar išsitepti.
- nenoras, nesusidomėjimas, užsisklendimas.
- Neįdomūs ugdymo metodai
- Vaikas nenori sutelkti demesio i rasyma.
- Skubėjimas greičiau padaryti.
- Vaikas namuose nepiešia, nelavina smulkiosios motorikos.
17. Kaip pedagogai gali kasdieniame grupės gyvenime vykdyti kalbinį ugdymą? Prašom pakomentuoti, pateikti pavyzdžių.
- .
- Patys būti kultūringais ,išsilavinusiais ir raiškakalbiais,turtingakalbiais...
- Diakutuoti, klausinėti vaikų
- -
- =
- Jeigu pedagogas turi norą dirbti gali kalbinį vaiklą pravesti net be priemoniu. panaudoti tą, ką turi šalia (net savo pirštų)
- Vaikai girdi aiškią ir taisyklingą kalbą savo aplinkoje, jis yra išklausomas ir skatinamas kalbėti, atsižvelgiama į vaiko nuomonę ir pastebėjimus.
- atkreipti dėmesį į vaikų lūkesčius, daugiau skirti laiko kūrybiškumui, stengtis, kad vaikas susidomėtų ir norėtu.
- Skaitydami knygas, dainuodami, žaisdami
- Begalės būdų.