Edukacinio turizmo pasirinkimo motyvai ir patirtys: turisto perspektyva

Gerbiamas respondente,


maloniai kviečiu dalyvauti apklausoje, kurios vienas iš tikslų – atskleisti turistų lūkesčius ir motyvus edukacinio turizmo kontekste, orientuojantis į edukacinio turizmo patirtis Kuršių nerijos nacionaliniame parke, kuris turtingas gamtos ir kultūros objektais.


Mums labai svarbi Jūsų nuomonė ir prašome atsakyti į visus anketos klausimus. Apklausa yra anoniminė, atsakymai bus skelbiami tik apibendrinti.

Anketą užpildyti užtruksite 5-7 min laiko.


Dėkoju už skirtą laiką.


Klausimuose vartojamas Kuršių nerijos nacionalinio parko sutrumpinimas KNNP*


Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

1. Jūsų lytis: ✪

2. Jūsų amžius: ✪

3. Jūsų įgytas išsilavinimas: ✪

4. Egzistuoja įvairios turizmo rūšys. Viena jų – edukacinis turizmas – kelionės rūšis, kai žmonės keliaudami siekia mokytis, įgyti naujų žinių ar įgūdžių. Edukacinis turizmas dažniausiai apima lankymąsi gamtos parkuose, istorinėse vietose, muziejuose, meno galerijose, kitas edukacines veiklas keliaujant. Ši kelionių rūšis siejama su gamtos, kultūros, istorijos pažinimu. Ar esate anksčiau girdėję apie edukacinį turizmą? ✪

5. Kokios edukacinės veiklos Jus domina labiausiai? ✪

Tikrai taipTaipNeturiu nuomonėsNe Tikrai ne
Kultūrinių objektų pažinimas
Gamtos objektų lankymas
Paukščių stebėjimo edukacinės veiklos
Amatų dirbtuvės
Maisto gaminimo edukacijos (pvz., „Rūtos“ šokolado fabriko organizuojami edukaciniai užsiėmimai)
Ekskursijos su gidu
Neformalus mokymasis (pvz., dalyvavimas gamtos mokyklos veikloje, gidų kursuose, seminaruose apie žvejybą, paukščių stebėjimą ir pan.)
Pažintinės laidos apie keliones gamtoje, apie kultūros, istorijos faktus
Pažintinės laidos apie keliones, siekiant sužinoti daugiau apie pasaulio šalis/vietoves
Pėsčiųjų ar dviračių žygiai istoriniais-kultūros keliais
Pėsčiųjų ar dviračių žygiai gamtos keliais
Lankymasis muziejuose
Lankymasis meno galerijose

6. Kas Jus motyvuoja/motyvuotų keliauti siekiant edukacinės praktikos, naujų žinių, asmeninio tobulėjimo?  ✪

Visiškai sutinkuSutinkuNeturiu nuomonėsNesutinkuVisiškai nesutinku
Siekis labiau susipažinti su gamta, augalija, gyvūnija
Siekis labiau susipažinti su istorija, architektūra, tradicijomis, kultūra
Noras įgauti tam tikrų specifinių žinių ir įgūdžių
Siekis praplėsti socialinį tinklą, bendrauti su bendraminčiais iš įvairių kultūrų
Artimųjų ir draugų įtaka
Noriu turiningai praleisti laiką
Siekis nuotykių ir naujų patirčių
Siekiu asmenio tobulėjimo
Tai padėtų mano tolimesnei karjerai

7. Kiek svarbūs Jums yra išvardinti aspektai renkantis edukacinės-pažintinės kelionės kryptį? ✪

Labai svarbuSvarbuNeturiu nuomonėsNesvarbuLabai nesvarbu
Atstumas nuo gyvenamosios vietos
Kelionės kaina iki tikslo vietos
Galimybė naudotis viešuoju transportu tikslo vietai pasiekti
Tikslo vietos gamtinis išskirtinumas ir istorinis unikalumas
Papildomos paslaugos tikslo vietoje (maitinimo, apgyvendinimo, pramogų)
Tikslo vietos gidų ir edukatorių kvalifikacija
Valstybės politinė situacija ir vietos saugumas
Vartojama kalba

8. Kokioje edukacinėje veikloje dalyvavote per pastaruosius kelerius metus (galimi keli atsakymo variantai)? ✪

9. Kokioms edukacinėms-pažintinėms kelionėms teikiate prioritetą? ✪

10. Toliau norėtume paklausti apie Jūsų patirtis arba siūlymus, kaip būtų galima vystyti edukacinį turizmą Kuršių nerijoje, kuri turtinga tiek gamtos, tiek kultūros ar istorijos paveldu. Ar teko lankytis Kuršių nerijos nacionaliniame parke? ✪

Jei atsakėte „Ne“, pereikite prie 15 klausimo

11. Kokiais tikslais keliavote į KNNP (galimi keli atsakymo variantai)?

12. Ar viešint KNNP, teko dalyvauti edukacinėje veikloje – ekskursijoje, edukacijoje, dirbtuvėse, žygyje, paskaitoje, gamtos mokyklos veiklose, dienos stovykloje?

Jei atsakėte „Ne“, pereikite prie 15 klausimo

13. Ar dalyvavimas edukacinėje veikloje buvo pagrindinis apsilankymo KNNP tikslas, ar kaip papildoma veikla viešnagės metu?

14. Iš kokių šaltinių sužinojote apie organizuojamas edukacines veiklas KNNP (galimi keli atsakymo variantai)?

15. Kaip manote, kodėl KNNP galima būtų įvardinti kaip edukacinio turizmo vietovę (galimi keli atsakymo variantai)? ✪

16. Jūsų nuomone, ar yra pakankamai informacijos apie edukacinį turizmą ir jo užsiėmimus KNNP? ✪

17. Kaip manote, kokios priemonės padėtų edukacinio turizmo KNNP plėtrai (galimi keli atsakymo variantai)? ✪