Integruotas įprastoje bendrojo lavinimo mokykloje/darželyje Lankydamas specialią mokyklą/darželį Net nežinau, ar būtu geriau spec mokykla, nebent ten daugiau dirbtu su juo įndividualiai. Greiciau mokytusi gal ir bendrojo lavinimo darzelyje, tik klausymas ar atsirastu tinkamu pedagogu, kurie zinotu kaip elgtis su spec. poreikiu vaiku ir ar noretu skirti jam daugiau demesio, nei iprastam vaikui.ir Sunku pasakyti, nes daug kas priklauso nuo mokyklos administracijos, mokytoju kompetencijos ir noro. kol bandai tai issiaiskinti, sugaisti daug laiko ir rezultatas netenkina. visi uzjaucia, realios pagalbos nera. Reiktų kažko per vidurį. žinioms pasiekti reikia individualaus ugdymo. komunikaciniams gebėjimams lavinti - reikia bendro kūrybinio (gal???) darbo su kitais neurotipiniais vaikais. Integruotas mazoje mokykloje su ivairiu gabumu vaikais, tokiu istaigu pas mus nera Nes gali su pagalba ir pritaikyta programa mokytis kartu. tik labai reikia tokiam vaikui individualaus (mokytojo) padėjėjo. ir gerai būtų, kad mokyklos turėtų daugiau specialistų - specialiojo pedagogo, logopedo, psichologo. Sunku pasakyt, išbandėm ir spec.darželį ir normalu Lengviau mokosi bendrojo lavinimo darželyje, mėgdžioja bendraamžius, papildomai lankomės pas spec. pedagogę; mokyklos ieškosime privačios, nedidelės. apie bendrojo lavinimo net negalvojame dėl patyčių. Dėl socializacijos. jei pedagogai sugeba sutelkti klasę, mokydami globoti kitokius vaikus, o ne smerkti, tai socializacija geriau bendrojo ugdymo klasėje. dėl mokymosi proceso geriausia būtų steigti spec.klases, į kurias spec.poreikių vaikai galėtų išeiti tomis pamokomis, kuomet reikia daugiau individualaus darbo su spec.poreikų turinčiais vaikais. mokytojo pareigas tuo metu atliktų spec.pedagogė Ten kur geri specialistai. mums taip sutapo, jog b.l. darželyje specialistai buvo silpnoki. Nežinau. norėčiau išbandyt ir bendrojo lavinimo mokyklą ir spec. mokyklą. tik lai vyksta tas lavinimas, jei jau sako, kad tokie vaikai gali būti tik lavinami... Manau labai priklauso nuo vaiko. musu atveju, mes labai norejom leisti i logopedini darzeli (sunus dar tik pradeda kalbeti). beda ta, kad mes gyvename vilniaus rajone, o papulti i vilniaus miesto savivaldybes darzeli misija neimanoma. vilniaus miesto savivaldybeje pareiske, kad tai ne ju problema. pasake: "tegul rajonas pasistato logopedini darzeli". sunui ppt nustate labai didelius poreikius. Manau mano vaikui ir daugeliui autistiškų vaikų ypatingai svarbus individualus mokymas. jei vaikai turėtų asmeniniu asistentus (apmokytus dirbti su autistukais) tikrai mano vaiko atveju dalinė integracija būtų įmanoma, o daugeliu atveju ir pilna. Viduriuką tarp abiejų. spec mokykloje jam būtų per žemas lygis, įprastoje, dėl savo ypatumų jis būtų skriaudžiamas ir nesuprastas, gal būt net neišbūtų pamokose. geriausiai jis mokytųsi individualiai, tačiau tokių sąlygų neturime, bet ir matome, jog bandant prisitaikyti visuomenėje privalu išmokti būti bendruomenėje,klasėje ir grupėje.
Bendrojo lavinimo įstaigos, kuri galėtų sėkmingai integruoti vaiką Spec įstaigos, kur vaikas būtų lavinamas išpildant jo poreikius Vidurines mokyklos iki 12klases. Nesvarbu, kokia istaiga, kad tik sekmingai integruotu. Mazose bendrojo lavinimo vaiku grupese/klasese (~15 vaiku), kur butu skiriama individualaus demesio mokymosi metu Kadangi gyvename užmiestyje, artimiausia mokykla buvo netoliesia esančiame kaime, tačiau dėl specialistų rinkomės miesto mokyklą. dėl mano vaiko būklės, jam yra daug naudingiau lankyti bendrojo lavinimo mokyklą. Abu variantai tinka , kad tik butu tos įstaigos, visada norisi , kad vaikas lankytu bendro lavinimo įstaigas, bet kaip pasiklausai, tai vaikai negailestingi ir kitokiu vaiku nelabai priima, pasišaipo, niekina, tada pagalvoji gal geriau vesti i spec įstaiga, kur mano manimu daugiau specialistu, daugiau patirties, supratimo. Norėtųsi leisti į pirmą klasę esamoje montesori mokykloje. bet turbūt bus geriausiu atveju mokytojo padėjėja. ir logopedė. viskas. klasėj turbūt bus 30 vaikų. ar manot, kad autistui bus lengva? Reikia ir spec.įstaigų autistams, ir spec.klasių bendrojo lavinimo įstaigose. tai priklauso nuo spec.poreikių lygio. Marijampolėj darželis- mokykla "žiburėlis" jau antri metai kaip turi daugiafunkcio centro statusą, bet, jei vaikas nepatogus (neramus, judrus, hiperaktyvus, turi elgesio sutrikimą, autizmą ir dar protinį atsilikimą) teks daug kartų pavaikščiot ir pasiklausyt įstaigos vadovo padejavimų, juodų ateities pranašysčių ir šiaip pasijausit la-a-a-a-abai kalta, kqad turit tokį neparogų vaiką..pasirodo dar "pedagogai turi ir pasimokint kaip bendraut su autistais.patarė geriau, jei turim galimybių, išvykt į užsienį. Turėtų būti kuriamos mažos klasės / bendruomenės su stipria metodine pagalba bendrojo lavinimo mokyklose, dideliuose miestuose bent jau vienoje mokykloje kiekviename gyvenamajame rajone. Netruksta