ANKSTYVOJO AMŽIAUS VAIKŲ ADAPTACIJOS YPATUMAI PEDAGOGŲ NUOMONĖS KONTEKSTE
Sveiki!
Esu Rūta Mykolaitienė, Vilniaus universiteto Ikimokyklinio ugdymo pedagogikos ir priešmokyklinio ugdymo studijų studentė. Šiuo metu atlieku tyrimą apie ankstyvojo amžiaus vaikų adaptacijos ypatumus pedagogu nuomone. Duomenų rezulatatai bus pateikiami išlaikant konfidencialumą ir anonimiškumą. Duomenys bus naudojami baigiamojo darbo tyrime.
Atsakymai renkami iki
1. Jūsų lytis:
2. Jūsų darbo patirtis ikimokykliniame ugdyme:
3. Kokio amžiaus vaikų grupėje dirbate? (Galima pažymėti kelis variantus)
4. Kiek dažnai susiduriate su sunkumais, susijusiais su vaikų adaptacija ugdymo įstaigoje?
5. Kaip vertinate vaikų adaptacijos procesą savo ugdymo įstaigoje?
6. Kiek svarbi yra tėvų įtaka vaikų adaptacijos procesui?
7.Kokias priemones taikote, siekdami palengvinti vaikų adaptaciją? (Pažymėkite visas tinkamas)
8. Kaip vertinate bendradarbiavimą su tėvais adaptacijos laikotarpiu?
9.Ar jūsų įstaigoje yra nustatytos aiškios gairės ir strategijos, padedančios vaikams adaptuotis?
10. Ar dalyvaujate specialiuose mokymuose ar seminaruose, skirtuose vaikų adaptacijos temai?
11. Jūsų nuomone, kokie veiksniai labiausiai prisideda prie sėkmingos vaikų adaptacijos?
- Bendradarbiavimas tėvų, atsižvelgimas į mokytojos pasiūlymus, jaukiai paruošta grupės aplinka, teigiamas nusiteikimas.
- Pirštukų žaidimai.
- Tėvų ir mokytojų bendradarbiavimas.
- Muoširdus darbas ir meilė.
- Bendravimas ir bendradarbiavimas su tėvais. Teigiamos emocijos.
- Dienos režimas,susitarimai.
- Tėvų ir mokytojų bendradarbiavimas
- Bendradarbiavimas su tėvais
- Tėvų geranoriškas įsitraukimas
- Bendradarbiavimas su vaiko tėvais, bei mokytojo pasirengimas.
12. Kokius iššūkius patiriate, padėdami vaikams prisitaikyti prie ugdymo įstaigos?
- Tėvų nesupratingumas bei atmetimo reakcija į pasiūlytus variantus dėl vaiko adaptacijos laikotarpio.
- Dar neteko susiduriu su iššūkiais.
- Nepatiriu
- Sunkesnis vaikų atsisveikinimas su tėvais.
- Tėvų prieštaravimai dėl dienos režimo.
- Sunkus vaikų atsiskyrimas nuo
- Jokių
- Adaptacijos sunkus laikotarpis vaikams.
- Vaikai nenori likti darželyje. Verkia.
- Kad kai kuriuos vaikučius sunku sudominti bet kokia veikla, nes tokie vaikučiai tik apie mamytes galvoja ir niekuo nenori užsiimti, žaisti, veikti.
13. Kokius papildomus pagalbos būdus ar priemones siūlytumėte, siekiant palengvinti vaikų adaptaciją?
- Kuo saugesnė aplinka vaikams, vaikų mėgstami iš namų atsinešti žaisliukai ir mylimi mylimukai.
- Specialistų pagalba.
- .
- Sensorinia kambarys, kitos erdvės.
- Elgtis taip, kaip norėtumėt, kad elgtųsi su jūsų vaiku. Ne perdėtas rūpestis, o natūralus bendravimas, žaidimas su vaiku.
- Daugiau bendrauti su grupės mokytoja ir laikytis vienodų susitarimų.
- Mylimo žaislo atsinešimas, tėvų ir vaikų atsiskyrimo ritualas
- Daugiau dirbančio persinalo grupėje
- Visko laikomasi ugdymo įstaigoje.
- Nepalikti vaiko staiga grupėje visą darbo dieną. Trumpinti lankymo laiką.
14. Įvertinkite savo pasiruošimą padėti vaikams adaptuotis (5 balų skalėje, kur 1 – nesijaučiu pasiruošęs, 5 – jaučiuosi visiškai pasiruošęs
15. Kokias papildomas žinias ar resursus norėtumėte gauti, kad galėtumėte efektyviau prisidėti prie vaikų adaptacijos?
- Mokinio padėjėja adaptacijos laikotarpiu grupėje (būtų šaunu turėti dar dvi papildomas rankas). Seminarai, konferencijos, gerosios patirties sklaida mokytojų dirbančių su lopšelio grupėmis.
- Daugiau seminars.
- Tiesiogiai pamatyti kitų kolegų darbą adaptacijos laikotarpiu.
- -
- Daugiau galbūt seminarų su realiais pavydzdžiais o ne teorija
- Papildomą žmogų grupėje
- Daugiau seminarų
- Papildomų seminarų
- Seminarai
- Manau, kad žinių turiu pakankamai, tik adaptacijos metu norėtūsi daugiau rankų, kad būtų galima daugiau dėmesio skirti vaikučiams, kuriems ypač būna reikalingi apkabinimai, prisiglaudimai.