Anketa logopedams

Gerb. logopedai,

 Šiaulių universiteto IV kurso specialiosios pedagogikos ir logopedijos studentė Regina Akelaitienė atlieka tyrimą, kuriuo siekiama išsiaiškinti logopedų patirtis naudojant lėto kalbėjimo tempo formavimo būdus ir metodus įveikiant mokyklinio amžiaus vaikų mikčiojimą. Apklausa yra anoniminė, gauti duomenys bus naudojami tik bakalauro baigiamojo darbo tyrimo tikslams.

Perskaitykite klausimus, pasirinkite Jums tinkamiausią atsakymo variantą.

Dėkoju už Jūsų pagalbą

Anketos rezultatai yra viešai prieinami

1. Jūsų amžius (įrašykite) ✪

2. Jūsų pedagoginio darbo stažas (įrašykite) ✪

3. Jūsų darbovietė

4. Jūsų kvalifikacinė kategorija (įrašykite):

5. Kokiame mieste, rajone Jūs dirbate?

6.Kiek mokyklinio amžiaus mikčiojančių vaikų lanko/lankė Jūsų pratybas? (pasirinkite)

7. Kokiais būdais siekiate profesinių žinių, norėdami sužinoti apie mokyklinio amžiaus vaikų mikčiojimo įveikimo būdus lėtinant kalbėjimo tempą? (Galite pasirinkti daugiau nei vieną atsakymo variantą) ✪

8. Kokius mikčiojimo įveikimo būdus taikote/taikėte dirbant su mikčiojančiaisiais? ✪

Visada
Dažnai
Kartais
Labai retai
Nenaudoju
Kalbėjimo tempo sulėtinimas
Žaidybinė veikla
Lydimoji kalba
Kartojamoji kalba
Savarankiška kalba
Spontaniška kalba
Atsakymai į klausimus
Fonacijos pratybos
Žodžių su ,,sunkiu" garsu pratybos
Sklandaus kalbėjimo terapija
Mikčiojimo keitimo metodas
Saviterapijos metodas
Logopedinė ritmika
Relaksacijos metodas
Mikčiojimo modifikavimo terapija: dėmesį skiriate vaiko baimei ir vengimui kalbėti įveikti
Mokote savaiminio kontroliuojamo kalbėjimo ar priimtinio mikčiojimo
Su mikčiojančiuoju bendraujate laisvai, nėra griežtos sistemos

9. Įvertinkite pateiktų logopedinių būdų efektyvumą.

Rezultatai geri
Kartais padeda
Nepadeda
Nenaudoju
Kalbėjimo tempo sulėtinimas
Žaidybinė veikla
Lydimoji kalba
Kartojamoji kalba
Savarankiška kalba
Spontaniška kalba
Atsakymai į klausimus
Fonacijos pratybos
Žodžių su ,,sunkiu" garsu pratybos
Sklandaus kalbėjimo terapija
Mikčiojimo keitimo metodas
Saviterapijos metodas
Logopedinė ritmika
Relaksacijos metodas
Mikčiojimo modifikavimo terapija: dėmesį skiriate vaiko baimei ir vengimui kalbėti įveikti
Mokote savaiminio kontroliuojamo kalbėjimo ar priimtinio mikčiojimo
Su mikčiojančiuoju bendraujate laisvai, nėra griežtos sistemos

10. Kokius būdus ir metodus žinote ir naudojate mokydami mikčiojančius mokyklinio amžiaus vaikus lėtinti kalbėjimo tempą? Įrašykite ✪

11. Kokie, Jūsų nuomone, patys efektyviausi būdai ir metodai mokyti mokyklinio amžiaus vaikus lėtinti kalbėjimo tempą? Įrašykite ✪

12. Kokie, Jūsų nuomone, mažiausiai naudos duodantys būdai ir metodai mokant mokyklinio amžiaus vaikus lėtinti kalbėjimo tempą? ✪

13. Remiantis tyrimų duomenimis, vienas iš efektyvių būdų lėtinti kalbėjimo tempą yra mikčiojančiam stebėti video ir kartu atkartoti lėtą kalbėjimą (kalbėti unisonu), po to kalbėti savarankiškai išlaikant lėtą kalbėjimo tempą. Jei taikote šį metodą, gal galėtumėte pasidalinti patirtimi, ar šis metodas, Jūsų nuomone, yra naudingas, ar duoda teigiamų pokyčių?Jei netaikote, gal galėtumėte nurodyti, kodėl nenaudojate šio metodo? Ar manote, kad jis yra neveiksmingas, ar neturite metodo taikymui sąlygų (pvz., nėra reikiamos aparatūros ar k.t.)? ✪

14. Kokius išvardintumėt pagrindinius mikčiojimo ir greitakalbystės skirtumus? ✪

15. Kuo remiantis įvertinate mikčiojančių mokyklinio amžiaus vaikų kalbėjimo tempą ✪

16. Kokius būdus naudojate lėtinant kalbėjimo tempą?

Visada
Dažnai
Kartais
Labai retai
Nenaudoju
Skaičiavimas
Lėtas žodžių tarimas kartu su logopedu
Lėtas žodžių tarimas paskui logopedą
Klausimai-atsakymai
Pasakojimas pagal siužetinius paveikslėlius
Lėtas, raiškusis skaitymas
Logopedinės ritmikos pratybos
Vaidmeniniai žaidimai
Logopedo kalbos tempo atpažinimas ir imitacija
Frazių tarimas grojant lėtai muzikai
Lėtai tarti patarles ir greitakalbes
Žaisti kalbėjimo žaidimus, kuriuose privaloma lėtai tarti žodžius
Ritmo pojūčio ugdymas

17. Įvertinkite pateiktų būdų efektyvumą

Rezultatai geri
Kartais padeda
Nepadeda
Nenaudoju
Skaičiavimas
Lėtas žodžių tarimas kartu su logopedu
Lėtas žodžių tarimas paskui logopedą
Klausimai-atsakymai
Pasakojimas pagal siužetinius paveikslėlius
Lėtas, raiškusis skaitymas
Logopedinės ritmikos pratybos
Vaidmeniniai žaidimai
Logopedo kalbos tempo atpažinimas ir imitacija
Frazių tarimas grojant lėtai muzikai
Lėtai tarti patarles ir greitakalbes
Žaisti kalbėjimo žaidimus, kuriuose privaloma lėtai tarti žodžius
Ritmo pojūčio ugdymas

18. Kokias priemones naudojate mokydami mokyklinio amžiaus vaikus logopedinių pratybų metu lėtinti kalbėjimo tempą? ✪

19. Kokias užduotis naudojate mokydami mokyklinio amžiaus vaikus lėtinti kalbėjimo tempą (pateikite 1-2 pavyzdžius). ✪

20. Su kokiais iššūkiais, problemomis susiduriate mokydami mikčiojančius vaikus lėtinti kalbėjimo tempą?  ✪

21. Kaip vertintumėte savo patirtį įveikiant mokyklinio amžiaus vaikų mikčiojimą?  ✪