3-4 metų vaikų bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimų ugdymas kasdienėje grupės rutinoje

   Gerbiami pedagogai, esu Marijampolės kolegijos vaikystės pedagogikos nuolatinių studijų 3 kurso studentė. Šiuo metu rašau baigiamąjį darbą tema „3-4 metų vaikų bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimų ugdymas kasdienėje grupės rutinoje“. Siekdama išanalizuoti pasirinktą temą, atlieku Vilkaviškio r. Kazimiero Baršausko mokykloje- daugiafunkciame centre, pedagogų dirbančių su 3-4 metų vaikais anketinę apklausą. Maloniai kviečiu dalyvauti šioje anketinėje apklausoje, kurios tikslas- atskleisti pedagogų požiūrį į 3-4 metų vaikų bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimų ugdymą kasdienėje grupės rutinoje minėtoje įstaigoje. Apklausa yra anoniminė. Gauti duomenys bus panaudoti baigiamajame darbe. Anketoje nėra teisingų ar neteisingų atsakymų. Pasirinkite tą, kuris atspindi Jūsų nuomonę. SVARBU, kad atsakytumėte į VISUS klausimus. Būsiu dėkinga, jei į klausimus atsakinėsite nuoširdžiai ir remsitės tik savo asmenine nuomone bei patirtimi. Kilus klausimams galite su manimi susisiekti el. paštu: [email protected]

Anketos trukmė 2-3 min.

Iš anksto dėkoju už dalyvavimą tyrime bei Jūsų skirtą laiką !

Ar, Jūsų nuomone, svarbu ugdyti ikimokyklinio amžiaus vaikų bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius? Pagrįskite savo nuomonę argumentais

  1. Svarbu, nes daro įtaką tolimesniam jo bendravimui, augimui.
  2. Svarbu, nes atejus i ugdymo istaiga nebuna taip sunku pradeti bendrauti su bendramziais
  3. Taip, ikimokyklinio amžiaus vaikų bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžiai yra labai svarbūs. Šiame amžiuje vaikai mokosi kurti ryšius, suprasti emocijas, bendrauti su kitais ir išmokti spręsti konfliktus - tai yra pagrindiniai įgūdžiai, kurie padeda jiems kurti socialinę kompetenciją ir susidoroti su įvairiomis situacijomis ateityje.
  4. Labai svarbu. Vaikui lavėja visose ugdymosi srityse.
  5. Bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius ugdyti ikimokykliniame amžiuje yra be galo svarbu, nes vaikas mokosi dalintis, išgirsti kitą, suprasti kitą.
  6. Taip.Vystosi socialinė kompetencija.Svarbu vieni kitus išgirsti,matyti,bendrai žaisti,kurti.Vaikai mokiosi komunikuoti.
  7. Taip, nes igyja bendravimo igudziu
  8. .
  9. Bendraujant ir bendradarbiaujant vaikai išmoksta daugiau tapti savarankiškais, labiau išmoksta spręsti konfliktus, atlieka užduotį geriau, atidžiau.
  10. Labai svarbu, kad vaikai išmoktų bendrauti su kitais žmonėmis.
…Daugiau…

Kokius, Jūsų nuomone, bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimus svarbu ugdyti dirbant su 3-4 metų vaikais?

Kokie, Jūsų manymu, metodai geriausiai ugdo vaikų bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius?

Kaip manote, kokių kasdienių veiklų metu ugdomi vaikų bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimai?

Bendros grupinės veiklos metu

  1. Bendros grupinės vdiklos metu

Kaip dažnai atsižvelgiate į bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimų ugdymą kasdienių grupės veiklų metu?

Kaip, Jūsų nuomone, ugdomosios priemonės bei žaislai, lavina vaikų bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius? Pagrįskite savo nuomonę argumentais

  1. Padeda išmokti dalintis, dirbti grupėse, lavina kantrybę.
  2. Zaidziant dalinasi
  3. Ugdomosios priemonės ir žaislai gali lavinti vaikų bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius skirtingais būdais: 1. Grupiniai žaidimai: Žaidimai, kuriuose dalyvauja daugiau nei vienas vaikas, skatina bendradarbiavimą, komunikaciją ir įvairių vaidmenų pasidalijimą, kai reikia bendradarbiauti siekiant pasiekti tikslą. 2. Empatijos lavinimas: Žaislai, kurie moko suprasti ir reaguoti į kitų jausmus ir poreikius, skatina empatiją ir bendravimą su kitais. 3. Kūrybinės veiklos: Kūrybinės užduotys ir žaidimai, kurie skatina bendradarbiavimą, pvz., dailės projektai, pastatų konstravimas ar istorijų kūrimas, padeda vaikams mokytis dirbti kartu ir dalintis idėjomis. 4. Problemų sprendimas: Žaislai, kuriuose vaikai turi spręsti užduotis arba iššūkius, moko bendradarbiauti ieškant sprendimų ir strategijų. 5. Socialiniai žaidimai: Žaislai, skirti suvaidinti socialines situacijas (pvz., „parduotuvė“, „gydytojas ir pacientas“), padeda vaikams suprasti socialinius vaidmenis ir bendravimo taisykles. Visos šios priemonės ir žaislai skatina vaikus bendrauti, bendradarbiauti, išmokti išspręsti konfliktus ir kurti sveikus santykius su kitais, kurie yra esminiai įgūdžiai visą gyvenimą.
  4. Lavina vaizduotę, kūrybiškumą.
  5. Bendri stalo žaidimai, dėlionės, kamuolys.
  6. Sudomina.Kelia žingeidumą.Įtraukia į veiklą visus ar kelis vaikus.Mokosi vieni iš kitų.
  7. Visapusiskai
  8. Bendraujant, dalinantis žaislais ugdomi socialiniai įgūdžiai, ugdoma sakytinė kalba, vaizduotė, mąstymas.
  9. Žaislai lavina vaikų mąstymo gebėjimus.
  10. Susitarimai dėl veikimo,dalinimasis žaislais,priemonėmis,pagalba vienas kitam,gebėjimas išlaukti.
…Daugiau…

Kaip, Jūsų nuomone, socialiniai žaidimai ugdo vaikų bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimus? Pagrįskite savo nuomonę argumentais

  1. Ugdo puikiai.
  2. Nes juose dalyvauja daug dalyviu
  3. Socialiniai žaidimai yra puikus būdas ugdyti vaikų bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius dėl keleto priežasčių: 1. Rolės supratimas: Socialiniai žaidimai leidžia vaikams suvaidinti įvairias socialines roles, pavyzdžiui, būti mokytoju, pardavėju ar gydytoju. Šis vaidmenų atlikimas padeda vaikams suprasti, kokie yra skirtingi socialiniai vaidmenys ir kaip elgtis tam tikrose situacijose. 2. Komunikacijos įgūdžiai: Žaidimai skatina vaikus kalbėtis, išreikšti savo mintis ir jausmus, klausytis kitų ir reaguoti į juos. Per šiuos žaidimus vaikai išmoksta bendrauti su kitais, dalintis idėjomis ir siekti bendro tikslo. 3. Empatijos lavinimas: Suvaidintos situacijos, kuriose vaikai turi imituoti kitus ir suprasti jų perspektyvą, padeda lavinti empatiją ir supratimą apie kitų žmonių jausmus ir poreikius. 4. Konfliktų sprendimas: Socialiniai žaidimai dažnai sukelia konfliktus arba nesutarimus, ir vaikai turi išmokti juos išspręsti konstruktyviai ir taikiai. Per šiuos žaidimus vaikai mokosi kompromisų ieškoti, susitaikyti su kitais ir gerbti skirtingas nuomones. 5. Sąveika su bendraamžiais: Socialiniai žaidimai skatina bendravimą ir bendradarbiavimą su bendraamžiais, kuri yra svarbi socialinės kompetencijos dalis. Per šiuos žaidimus vaikai išmoksta kurti ryšius, bendrauti ir dalytis patirtimi su kitais. Taigi, socialiniai žaidimai suteikia vaikams galimybę praktiškai mokytis ir tobulinti įvairius bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, kurie yra esminiai jų socialinės ir emocinės plėtros aspektai.
  4. Lavėja sakytinė kalba, bendradarbiavimas tarpusavyje, aplinkos pažinimas.
  5. Ugdytinis žaisdamas su kitais mokosi bendrauti, nes reikia išgirsti kito nuomonę, dalintis, palaukti savo eilės.
  6. Didėja vaiko savivoka,kaip elgtis.Kelia pasitikėjimą savimi,savivertę.Tobulėja saviugda.asitikėjimą savimi.kėjimą savii
  7. Drauguskuma, supratinguma
  8. Socialiniai žaidimai padeda vaikams lengviau socializuotis, pritapti grupėje, pažinti save ir kitus.
  9. Kuo daugiau vaikai benrdauja vieni su kitais, tuo labiau jie ugdosi bendrauti ir bendradarbiauti.
  10. Gerai,nes skatina kalbėti tarpusavyje
…Daugiau…

Kokius socialinius žaidimus naudojate (taikote) ugdydami 3-4 metų vaikų bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimus?

Ar dažnai organizuojate vaikų darbą grupelėmis? Pagrįskite, pakomentuokite, kodėl dažnai ar nedažnai

  1. Taip. Naudinga vsikų raidos vystymuisi.
  2. Daznai, nes ugdo bendravima
  3. Taip,aš darbą grupelėse organizuoju dažnai, jie
  4. Dažnai. Dažnas vaikų grupinis darbas gali būti naudingas keletui priežasčių: 1. Socializacija: Grupiniai užsiėmimai suteikia vaikams galimybę bendrauti, dalintis idėjomis ir kurti socialinius ryšius su bendraamžiais. 2. Bendradarbiavimas: Dirbant grupėse, vaikai mokosi bendradarbiauti, dalintis atsakomybe ir kartu siekti bendro tikslo, o tai skatina komandinį darbą. 3. Įvairių gebėjimų lavinimas: Grupinis darbas leidžia vaikams mokytis iš vienas kitų, pasidalinti žiniomis ir įgūdžiais, o tai skatina mokymosi procesą ir galimybę įgyti naujų įgūdžių. Tačiau, yra situacijų, kai grupinis darbas gali būti sudėtingas arba neefektyvus: 1. Skirtingi gebėjimai ir poreikiai: Kai vaikai turi labai skirtingus gebėjimus arba poreikius, grupinis darbas gali būti sunkus, nes kai kurie vaikai gali jaustis nepasitikintys arba prarasti motyvaciją. 2. Konfliktai: Grupiniuose užsiėmimuose gali kilti konfliktai dėl skirtingų nuomonių arba interesų, o tai gali trukdyti efektyviam bendradarbiavimui. 3. Individualių poreikių ignoravimas: Kai kurie vaikai gali jaustis priversti prisitaikyti prie grupės poreikių, ignoruojant jų individualius poreikius arba gebėjimus. Svarbu tinkamai įvertinti, kada ir kaip organizuoti vaikų darbą grupėmis, kad būtų užtikrintas efektyvus mokymasis ir bendravimas, atsižvelgiant į vaikų poreikius ir aplinkybes.
  5. Retai. Leidžiu vaikams pasirinkti.
  6. Darbas grupelėse organizuojamas kiekvieną dieną, nes dirbdami mažose grupelėse ugdytiniai geriau pažįsta savo bendraamžius.
  7. Pagal vaikų pomėgius,pagal jų norą.3-4 metų vaikų grupeles dažniausiai kūrybiškai paskirsto moytojas.Kelis kartus per savaitę.
  8. Labai daznai, nes tai pasiteisina
  9. Dažnai organizuoju vaikų veiklą grupelėmis, jie geriau pažįsta vienas kitą ir gali atlikti geriau užduotėles.
  10. Dažnai, vien dėl to kad jie išmoktų bendravimo ir problemų sprendimų.
…Daugiau…

Su kokiais iššūkiais susiduriate ugdydami vaikų bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius

Jūsų amžius

Jūsų kvalifikacija:

Jūsų pedagoginio darbo stažas:

Susikurti savo anketąAtsakyti į šią anketą