"Skaitymo aplinkos vaikų darželio grupėje įtaka 4-5 metų vaikų literatūriniams gebėjimams"

Esu Vytauto Didžiojo universiteto, Švietimo akademijos, Ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos studentė Samanta Marcinkėnaitė. Šiuo metu rašau bakalauro darbą tema: "Skaitymo aplinkos vaikų darželio grupėje įtaka 4-5 metų vaikų literatūriniams gebėjimams". Tyrimo tikslas - išsiaiškinti pedagogų nuomonę apie skaitymo aplinkų naudą 4-5 metų vaikams. Tyrimo rezultatai bus apibendrinami ir naudojami bakalauro baigiamajame darbe. Jūsų atsakymai į pateiktus klausimus labai svarbūs siekiant kokybiškam tyrimui atlikti. Apklausa yra konfidenciali ir anonimiška.
Labai dėkoju už Jūsų atsakymus.

Anketa neprieinama

Jūsų įgytas išsilavinimas?

Jūsų lytis?

Kokia Jūsų pedagoginė darbo patirtis vaikų darželyje?

Kokia Jūsų pedagoginė kvalifikacinė kategorija?

Kaip grupės biblioteka skatina vaiko raidą? Pakomentuokite, pateikite pavydžių

  1. geerai
  2. Ugdo vaiko supratimą apie žodžius, moko pažinti raides
  3. Ugdo vaiko supratimą apie žodžių reikšmes, skatina mokytis
  4. Skatina vaiką mokytis naujus žodžius, suprasti jų reikšmę
  5. Teigiamai
  6. Tobulėja jo mąstymo suvokimas, vaikas geriau suvokia kas jam sakoma, ir jis pats tiksliau išsako savo nuomonę
  7. Skatina vaiko mąstymo suvokimą
  8. Skatina vaiko ugdymasi apie pasaulį
  9. Ugdo socialinius igudžius
  10. Vystosi vaiko teigiamas suvokimas apie pasaulį
…Daugiau…

Pakomentuokite kas, jūsų manymu, yra gera skaitymo aplinka?

  1. rami aplinka
  2. Aplinka, kurioje galima susikaupti, atsipalaiduoti, mokytis
  3. Tyli, rami aplinka su įvairiomis skaitymo bei rašymo priemonėmis, knygomis, vaizdo bei garso aparatūra
  4. Tokia aplinka, kurioje galima susikaupti, sutelkti dėmesį į skaitymą
  5. Kuri žadina norą skaityti
  6. Aplinka, kuri visuomet kvies vaiką domėtis jos turiniu
  7. Aplinka, kurioje ramu
  8. Tyli, leidžianti susikaupti aplinka
  9. Aplinka, kurioje galima atsipalaiduoti ir sutelkti dėmesį
  10. Tarsi maža jauki biblioteka, kurioje vaikas galės atsipalaiduoti ir pasinerti į fantazijų pasaulį
…Daugiau…

Koks turėtų būti tinkamas grupės skaitymo aplinkos įrengimas? Pakomentuokite, pateikite pavyzdžių

  1. rami aplinka
  2. Minkštasuoliai, knygos, paveikslėliai, aiški abėcėlė
  3. Knygos, paveikslai, patogios sedėjimo vietos bei stalai
  4. Audio aparatūra per kurią būtų galima klausytis pasakojimų, knygos, patogios sėdėjimo vietos
  5. Įrengtas kaip žaidimų kambarys su vaiko megiamais personažais
  6. Gausus knygų asortimentas, jaukūs sedėjimo krėslai, pagal galimybes kompiuteris, žaislai, grotuvas, vardų kortelės
  7. Knygos, krėslai, sėdmaišiai, rašymo priemonės, abėcėlė
  8. Aplinka įrengta su aiškiai pavaizduota abėcėle, knygomis, piešiniais
  9. Nuotraukos, abėcėlė, knygos
  10. Įvairaus žanro knygos, rašymo priemonės, stalas, kėdės, gali būti minkšti baldai
…Daugiau…

Kokias veiklas su knygomis dažniausiai praktikuojate su vaikais? Pakomentuokite, pateikite pavyzdžių

  1. skaitymas
  2. Skaitymas, vaidinimas
  3. Skaitymas
  4. Skaitymas
  5. Įvairiausias
  6. Dažnai mokomės vartyti knygas, suvokti knygos paveikslėlius
  7. Veiklos susijusios dažniausiai su vaidinimo aspektu
  8. Skaitykas, paveikslėlių žiūrėjimas bei aiškinimasis
  9. Skaitymas, vaidinimas
  10. Dažniausiai praktikuojame vaidinimus pagal knygas
…Daugiau…

Kokias vaikų patirtis grupės bibliotekoje galite įvardinti?

  1. teigiamos
  2. Vaikai mokosi, ugdo supratimą apie žodžius
  3. Vaikai įgauna naujų įgūdžių mokydamiesi bei skaitydami, supranta žodžių reikšmes
  4. Skaitymas, klausimas, vaidinimas
  5. Vaikams labiausiai patinka domėtis naujas skaitymo aplinkoje atrastais daiktais, tokiais kaip naujos knygos, jas varto analizuoja
  6. Vaikai mėgst vartyti knygas
  7. Vaikai mokosi, klausosi ir skaito, išmoksta naujus žodžius
  8. Knygų vartymas ar skaitymas, audio įrašų klausimas
  9. Vaikai labai mėgsta vartyti knygeles
  10. Ugdytiniai mėgsta vartyti knygas, jas aptarinėja, pasakoja ką suprato iš paveikslėlių
…Daugiau…

Kokius pedagogo vaidmenis grupės knygų skaitymo erdvėje išskirtumėte?

  1. santurus
  2. Stebėtojas
  3. Stebėtojas
  4. Patarėjas, stebėtojas
  5. Knygų personažo
  6. Skatintojas
  7. Pagalbininkas vaikams
  8. Stebėtojas
  9. Pedagogas gali būti stebėtojas, skatintojas ar pagalbininkas
  10. Manau, kad pedagogas turėtų perdaug į vaiko veiklas skaitymo aplinkoje nesikišti, tačiau reikiamoje vietoj pedagogas turi padėti vaikui
…Daugiau…

Kokios knygų skaitymo skatinimo strategijos jums labiausiai priimtinos? Pakomentuokite, pateikite pavydžių

  1. nezinau
  2. Skaitymas, rašymas, klausymas
  3. Atkartojimas
  4. Perskaitytos knygos atpasakojimas
  5. Žaismingas
  6. Vaidinimai
  7. Nežinau
  8. Atkartojimas, vaidinimas
  9. Netaikau, nežinau
  10. Netaikau darbo pratikoje
…Daugiau…

Kaip išsivaizduojate, kas yra tinkama skaitymo aplinka grupėje? Pakomentuokite, pateikite pavydžių

  1. nezinau
  2. Kaip kambarys
  3. Tinkama aplinka grupėje tai skirta vieta knygoms ir vaikams.
  4. Tokia kurioje vaikas jaustųsi laisvai, nevaržomas galėtų kurti, reikšti savo mintis per kūrybą, vaidybą .
  5. Grupėje yra įvairios literatūros bei atskira skaitymo vieta (pvz stalas)
  6. Kada vaikai nori skaityti, ieškoti informacijos.
  7. Kartojasi klausimas.
  8. Vieta, kur vaikas patenkina skaitymo poreikį.
  9. Daug pagal amžių tinkamų knygų, mokytojo pavyzdys.
  10. Pritaikyta vaikams
…Daugiau…
Sukurk savo anketą