Vaikų, turinčių ASS, socialiniai - emociniai įgūdžiai

Gerb. Pedagoge,

Esu Vilniaus universiteto Švietimo akademijos magistrantūros II kurso studentė. Rašau baigiamąjį darbą, kurio tema: "Vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimą socialinių - emocinių įgūdžių ypatumai", kurio tikslas atskleisti vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimą socialinių - emocinių įgūdžių ypatumus.

Prašau skirti Jūsų brangaus laiko ir pasidalinti savo patirtimi. Kiekvieno Jūsų nuomonė svarbi ir padės įvykti tyrimui. Per tyrimą gauti duomenys bus pateikti nuasmenintai ir naudojami apibendrinimui, išvadose ir tik edukaciniuose aplinkose. Užtikrinu Jūsų duomenų anonimiškumą. Anketos pildymo trukmė iki 10 minučių.

Dėkoju už Jūsų skirtą laiką ir dalyvavimą!

VERTINIMO SKALĖ 

Beveik visada - vaikas nuolat demonstruoja šį įgūdį daugelyje situacijų ir su įvairiais žmonėmis. 

Dažnai - vaikas šį įgūdį demonstruoja keletu atvejų, ne vienoje situacijoje ir ne su vienu žmogumi. 

Kartais - nors ir nedažnai, tačiau vaikas retkarčiais demonstruoja šį įgūdį. 

Beveik niekada - vaikas demonstruoja šį įgūdį tik retais atvejais, arba niekada to nedaro. Neįprasta matyti vaiką demonstruojant šį įgūdį kasdieninėse situacijose. 

Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

1. Savęs pažinimo gebėjimai

Beveik visada Dažnai Kartais Beveik niekada
Įvardija mėgstamas ir nemėgstamas veiklas
Atpažįsta savo emocijas
Atpažįsta kitų žmonių emocijas
Pagrindžia atpažintas emocijas (liūdnas, nes su manim nežaidžia ir pan.)
Rodo simpatiją ir empatiją bendraamžiams
Geba susilaikyti nuo netinkamo elgesio bendraamžių atžvilgiu
Geba susilaikyti nuo netinkamo elgesio savo atžvilgiu
Naudoja skirtingus balso tonus norimai žinutei perteikti

2. Savikontrolės ir savireguliacijos gebėjimai

Beveik visada DažnaiKartaisBeveik niekada
Leidžia kitiems jį paguosti, jei yra nusiminęs ar susijaudinęs
Suvaldo save, kai jaučiasi įsitempęs ar sutrikęs
Tinkamai susitvarko su erzinimu
Susitvarko su situacija, kai būna nepriimtas į bendraamžių grupę
Priima faktą, kuomet žaidime ar veikloje nėra pirmas
Priima pralaimėjimą žaidime nenusiminęs / nesupykęs
Priimtinu būdu sako „ne“ dalykams, kurių nenori daryti
Priima pasakytą „ne“ ir nesusijaudina / nesipiktina

3. Emocinio jautrumo gebėjimai

Beveik visadaDažnaiKartaisBeveik niekada
Priima padarytas klaidas nesusijaudindamas ir nesipiktindamas
Priima savo neigiamo elgesio pasekmes
Priima netikėtus pokyčius
Nenustoja stengęsis, kai ką nors padaryti yra sunku
Geba nekreipti dėmesio į žmones ar situacijas, kai to prašoma
Valdo savo emocijas įvairiose situacijose
Išlaiko ramybę susidūrus su kritika
Greitai prisitaiko prie emocinių iššūkių

4. Socialinių normų gebėjimai

Beveik visada DažnaiKartaisBeveik niekada
Nustato ir (arba) įvardija problemas
Geba spręsti iškilusias problema
Priimdamas sprendimus derasi arba ieško kompromiso
Supranta savo elgesio poveikį bendraamžiams
Atsako į pasisveikinimą arba pats sveikinasi su bendraamžiais
Bendradarbiauja su bendraamžiais žaidžiant
Kviečia kitus vaikus žaisti
Laikosi žaidimo taisyklių

5. Verbalinio kontakto ir komunikavimo gebėjimai

Beveik visada DažnaiKartaisBeveik niekada
Inicijuoja pokalbį, kai tai daryti priimtina
Inicijuoja pokalbį konkrečia tema
Užduoda „koks/kas/kodėl/kada...“ klausimus
Atsako į „koks/kas/kodėl/kada...“ klausimus
Pateikia įvairių komentarų, susijusių su pokalbio metu nagrinėjama tema
Prisistato naujam žmogui
Supažindina žmones vienus su kitais
Tinkamai užbaigia pokalbius

6. Neverbalinio kontakto ir komunikavimo gebėjimai

Beveik visada DažnaiKartaisBeveik niekada
Išlieka pakankamai arti savo pokalbio partnerio
Nukreipia kūną į kalbantį asmenį
Atkreipia dėmesį į asmens neverbalinę kalbą ir supranta, ką norima pasakyti
Laukia, kol galės įsiterpti
Interpretuoja kūno kalbą
Reaguoja į kitų mimikas ir gestus
Naudoja akių kontaktą bendraudamas
Keičia kūno poziciją, kad parodytų dėmesį pašnekovui

7. Tarpasmeninių santykių palaikymo gebėjimai

Beveik visada DažnaiKartaisBeveik niekada
Sako priimtinus komplimentus bendraamžiams
Tinkamai priima komplimentus
Tinkamai prašo paslaugos
Savo noru atsiprašo
Laukia savo eilės užsiėmimų metu
Laikosi žaidimo taisyklių
Žino, kaip tinkamai prisijungti prie veiklos su bendraamžiais
Kviečia kitus vaikus žaisti

8. Kaip skatinate vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimą ir jų bendraamžių socialinę sąveiką?

9. Kokias strategijas taikote, siekiant padėti vaikams turintiems autizmo spektro sutrikimą, atpažinti ir valdyti savo emocijas?

10. Kaip bendradarbiaujate su tėvais, kad vaikai, turintys autizmo spektro sutrikimą, galėtų namuose ugdyti socialinius - emocinius įgūdžius?

11. Kaip bendradarbiaujate su kitais specialistais, kad užtikrintumėte pagalbą vaikams turintiems autizmo spektro sutrikimą, ugdant jų socialinius – emocinius įgūdžius?