Tyrimas apie lituanistinį švietimą Jungtinėje Karalystėje

Sveiki, Norėtume išgirsti Jūsų nuomonę apie lituanistinio ugdymo padėtį Jungtinėje Karalystėje bei apie Jūsų asmeninę patirtį dirbant pedagoginį darbą. Šio tyrimo rezultatai suteiks gaires tolimesnei Švietimo Tarybos veiklai. Renata Retkutė JK Švietimo Tarybos pirmininkė

Ar dirbate lituanistinėjė mokykloje?

Ar dirbate britų mokykloje?

Išsilavinimas

Pedagoginio darbo patirtis Lietuvoje (metai)

  1. gvSZWXOHhCha
  2. gvSZWXOHhCha
  3. gvSZWXOHhCha
  4. nedirbus
  5. 1 eri metai
  6. penki
  7. 4
  8. 1 metai
  9. 2

Pedagoginio darbo patirtis užsienyje (metai)

  1. swFdauWVwr
  2. swFdauWVwr
  3. swFdauWVwr
  4. 2 metai
  5. 4 metai
  6. nera
  7. 2
  8. 4 metai

Ar naudinga Lietuvoje įgyta patirtis ?

Kokius lietuviškos švietimo sistemos pranašumus Jus įžvelgtumėte lyginant su britiška?

  1. britiskoji sistema labiau supaprastinta, vaikai nera apkraunami nereikalingais ir nenaudingais dalykais... turi daugiau praktiniu uzsiemimu.
  2. tai, kad vaikai pradeda pradine mokykla 7eriu.
  3. Lietuvoje tikrai stipresnis atskiru dalyku mokymas ir reikalavimas atsiskaityti.uzduodami namu darbai
  4. įžvelgiu skirtumus,tačiau ne pranašumus
  5. 1.Poziuris i moksla- aukstesni reikalavimai darbo rinkoje skatina daugiau vaiku siekti aukstojo mokslo 2.Mokykla atviresne bendruomenei 3. Tvirtesnis mokytoju- tevu rysys
  6. Skatina mokiniu savarankiskuma

Su kokiomis problemomis ir sunkumais Jums teko susidurti patekus į kitą kalbinę aplinką

  1. jokiu sunkumu nepatyriau.
  2. kulturiniai skirtumai
  3. Anglu kalbos trukumas,uzerta kelia bendraujant su atsakingais asmenimis
  4. mano pagrindinė problema ,tai tartis ir išsireiškimu skurdumas
  5. Gyvenanat Siaures Airijoje- sunkumais suprantant ir atskiriant dialektus; vietiniu zmoniu daznai neigiamas poziuris i tuos, kurie kalba su akcentu- isansktinis nusistatymas ir nepripazinimas kvalifikaciju, igytu Lietuvoje.
  6. jokiais

Su kokiomis problemomis ir sunkumais Jums teko susidurti adaptuojantis prie kitos švietimo sistemos

  1. pirmiausia su mokymo medziagos trukumu...
  2. Neteko susidurti
  3. perdetas vaiku isaukstinimas,leidziantis vaikams nesiskaityti su suaugusiais
  4. mokytojo kvalifikacijos patvirtinimu
  5. Pries 4 metus, Lietuvoje igytas diplomas nebuvo vertinamas ir pripazistamas;tik veliau,isidarbinau vietiniame institute mokyti anglu ir lietuviu kalbu.
  6. ne

Su kokiomis problemomis Jums teko susidurti ugdant vaikų pilietiškumą ir tautinę savimonę?

  1. nemaza dalis vaiku, net nesuvokia kas yra Lietuva ir kodel jiems reikia apie ja viska zinoti...
  2. Tevu lukesciais. Budavo atveju, kuomet tevai tikisi, kad mokymo lituanistinese mokyklose praleistu akimirku vaikui uztenka bendrauti lietuviskai
  3. dar neteko
  4. tiesiog su vaikų žinių ribotumu,nuostatomis suformuotomis šeimose
  5. Nerealus tevu lukesciai ir dideli reikalavimai mokytojui; tevu ir mokytoju kladingas poziuris i gimtosios kalbos lavinima- daznai manoma, kad tai trukdys anglu kalbos mokymuisi;
  6. ne

Su kokiomis problemomis Jums teko susidurti puoselėjant ir išlaikant vaikuose gimtąją kalbą?

  1. mokymo priemoniu trukumu, nera jokiu mokymo programu ar gairiu kaip tokus vakus reiketu mokyti... vaikai nesuvokia daugelio zodziu reiksmes, nebegali taisyklingai sudelioti sakinio (8 - 15 metu vaikai)
  2. tevu abejingumas
  3. mokymosi testinumu
  4. Daznas lietuvis, neplanuojantis grizti gyventi i Lietuva ir, labai daznai, turejes karcios patirties Lietuvoje, nori uzmirsti savo saknis, tapatindami save su anglakalbiais, siekdami igyti britu pilietybe,neskatina savo vaiku puoseleti gimtosios kalbos.
  5. jokiu

Kokia Jūsų patirtis vaikų, nemokančių ar silpnai mokančių lietuvių kalbą, atžvilgiu?

  1. jokios, nes dirbu su vaikais (8-15 metu), kurie lietuvoje yra baige bent jau pradine mokykla.
  2. nerutiu patirties
  3. nera
  4. nesupratau klausimo
  5. Mieste, kuriame veikia lietuviska mokyklele ir kur as pati dirbu, vaikai moka lietuviskai kalbeti, bet sunkiai skaito ir raso.Kartasi mokytojai daro klaida, tokiems vaikams taikydami lietuviskos mokyklos mokymo programas, kurios visiskai neatitinka siu vaiku poreikiu.
  6. neturiu

Kas svarbiausi lituanistinį ugdymą skatinantys veiksniai?

Ar yra pakankamai priemonių, tinkamų lituanistinėms mokykloms?

Ar pakankamai yra vaikams skirtos spaudos ir literatūros

Išvardinkite naudojamus vadovėlius

  1. naudojame Lietuvos mokyklose naudojamus lietuviu kalbos vadovelius bei pratybas, kol kas 5- 7 klasems.
  2. Ausrele
  3. "Saltinelis" ir "Saltinis"
  4. "Pupa","Baltarage".
  5. Ne dienos be lietuviu kalbos, Saltinelis, Pupa.
  6. Saltinelis, Pupa

Kaip vertinate Jūsų mokyklėlės vadovų darbą?

Kaip visuomenė vertina lituanistinių mokyklų veiklą?

Ar teko susidurti su tėvų abejingumu lietuvybės išsaugojimui?

  1. teko. kai kurie tevai mano kad vaikams neprireiks lietuviu kalbos, nes jie neplanuoja gryzt i Lietuva, rba teigia, kad vaikui uzteks to ka jis jau moka...
  2. pradzioje taip
  3. taip
  4. su nežinojimu kaip ta padaryti
  5. Taip, daug kartu. Taciau, kol yra kitaisp mastanciu- verta dirbti ir stengtis.
  6. ne

Ar Lietuvos valstybinės institucijos pakankamai rūpinasi lituanistinėmis mokyklomis?

Ar yra poreikis tureti adaptuotą vadovėlį, skirtą JK lituanistinėms mokykloms?

Kaip Jūsų mokykla sprendžia mokymosi programų sudarymo klausimą?

  1. remiamasi bendrosomis programomis ir pagal jas sudaro kiekvienai amziaus grupei tinkama mokymosi programa.
  2. nezinau
  3. vadovaujames sudaryta programa is Lietuvos
  4. kiekvienas pedagogas priverstas kurti savo programa
  5. Mokymosi programos sudaromos kiekveinai grupei atskirai, atsizvelgiant i vaiku lygi ir sugebejimus.Programu paruosimas yra viena remeju salygu, todel jos yra butinos.
  6. Kiekvienas mokytojas individualiai sudaro programa savo pamokoms

Kaip vertinate Jungtinės Karalystės Švietimo Tarybos veiklą?

Ar Švietimo Taryba pakankaimai dėmesio skiria Jūsų mokyklos problemoms?

Kokie būtų pasiūlymai dėl Švietimo Tarybos veiklos orgaizavimo?

  1. neturiu nuomenes
  2. kol kas neturiu,konkreciu pasiulimu
  3. mokytojų seminarų testinis organizavimas,vadovelių,bei mokymosi priemonių aprupinimas
  4. Mano manymu, Svietimo Taryba dirba nuostabu darba, remia mokykleliu veika, padeda ir pataria. noretusi glaudziau bendradarbiauti, uztikrinant tokio lygio parama Siaures Airijoje
  5. jokiu

Ar teko dalyvauti kvalifikacijos kėlimo kursuose Lietuvoje?

Ar teko dalyvauti kvalifikacijos kėlimo kursuose Jungtinėje Karlystėje?

Ar tokie kursai yra naudingi ir reikalingi?

Kokia Jūsų nuomonė apie lituanistinio švietimo Jungtinėje Karalystėje raidą?

  1. tikiuosi jis ir toliau tobules, galbut su laiku bus atidaryta normali lietuviu mokykla, kuri veiks ne tik savaitgaliais, bet ir kiekviena diena, bei bus pripazinta kaip mokymo istaiga JK ir LT
  2. kai kuriu mokykleliu atveju tai tampa privatus verslas
  3. Manyciau,kad riedame i prieki. Daugeja sestadieniniu mokikleliu,tik reiketu,kaip nors islaikyti ju egzistavima. Vien entuziazmo neuztenka.Parama is aukstesniu organizaciju irgi labai jau reikalinga
  4. tik tobulinti
  5. As to negaliu komentuoti, nes situacija Siaures Airijoje gali buti siek tikwe kitokia.
  6. -

Kaip Jūs įsivaizduojate lituanistinę mokyklą po 10-15 metų?

  1. kaip kasdienine mokykla, su normaliomis pamokomis, tokia, kokia yra LT
  2. Vasario 16osios gimnazijos pavyzdziu
  3. Kiekviename regione po keliata pradziamoksliu mokykleliu.Ir viena stambia centralizuota,kaip Vokietikoje Vasario 16 ar Lietuvoje-M.K.Ciurlionio Menu mokykla su gyvenamaisiais korpusais.
  4. ne saviveikline,o visiems aiškiai atrandama su ryskia atributika,(kaip kad lietuvisku produktu parduotuveles)išsibarščiusia po visą Angiją,tačiau su aiškia koncepsija ir mokymo tikslais
  5. po 10- 15 metu mes mokysime dvikalbius nuo prigimties vaikus, kurie savo gimtaja kalba laikys anglu kalba.
  6. -

Ar Lietuvos aukštosios mokyklos turėtų ruošti specialistus dirbti lituanistinėse mokyklose?

Jūsų komentaras

  1. Gerai,kad dar yra entuziastu,dirbanciu toki gan nelengva darba.
  2. sėkmės darbuose!
  3. Nemanau, kad reikia ruosti specalistus Lietuvoje, geriau tuos isteklius skirti remiant ir sutiekiant galimybes tobuleti jau dirbancius mokyklelese mokytojus.
Susikurti savo anketąAtsakyti į šią anketą