SVVO kylantys konfliktai

 

Šios apklausos tikslas – išsiaiškinti smulkaus verslo organizacijų darbuotojų nuomonę apie darbe kylančius konfliktus, jų reikšmę darbo kokybei, patiems darbuotojams ir konfliktų valdymo sistemą organizacijoje.

 

Prašome atsakyti į visus anketos klausimus.Ši apklausa yra anoniminė. Joje pateikti duomenys bus naudojami atlikti smulkaus verslo organizacijose kylančių konfliktų bei konfliktinių situacijų valdymo gerinimo tyrimą.

Iš anksto dėkoju už atsakymus!

 

Rezultatai yra viešai prieinami

Apibūdinkite savo pareigas, Jūs:

Jūsų manymu konfliktas yra

Pažymėkite Jūsų organizacijai būdingą darbo konfliktų lygį

TaipIš dalies taipNeNežinau
Žemas
Vidutinis
Aukštas

Pažymėkite, kokie konfliktų tipai, Jūsų nuomone, yra dažniausi jūsų organizacijoje

TaipIš dalies taip NeNežinau
Asmeniniai vidaus konfliktai (kylantys asmenybės viduje dėl nepasitenkinimo darbu, savo vaidmeniu organizacijoje ir pan.)
Vidiniai tarpasmeniniai konfliktai tarp įmonės darbuotojų
Klientų ir organizacijos konfliktai
Konfliktai tarp organizacijų (varžymasis rinkoje dėl resursų ir klientų)
Konfliktai tarp vadovybės ir įmonės darbuotojų
Asmenybės ir grupės konfliktai
Konfliktai tarp skyrių ar padalinių (dažniausiai kyla dėl grupės narių darbinių įgūdžių, būtinų grupės tikslui pasiekti)

Pažymėkite, kurie iš vardijamų veiksnių turi įtakos konfliktų atsiradimui organizacijoje

TaipIš dalies taipNeNežinau
Nesutarimų priežastis – darbuotojų amžius
Darbuotojų kultūra
Darbuotojų religija
Lytis
Išsilavinimas
Gyvenimo patirtis
Padėtis visuomenėje
Charakteris

įvesk klausimą

įvesk reikšmęįvesk reikšmę
įvesk atsakymą
įvesk atsakymą

Išvardinkite, kokios yra pagrindinės su darbo procesu susijusios konfliktų atsiradimo priežastys Jūsų organizacijoje?

TaipIš dalies taipNeNežinau
Darbuotojas sąmoningai nesiekia veiklos efektyvumo
Nesilaikoma darbo grafiko
Netinkamas vadovų sprendimų priėmimo metodas
Nepakankama motyvacija
Nesilaikoma darbo drausmės
Nėra galimybių pavaldiniui pasiekti asmeninių tikslų
Neapibrėžtos darbuotojų funkcijos
Netinkamas atsakomybės už darbus ir užduotis pasiskirstymas tarpusavyje
Įtampa ir stresas
Tyčinis siekimas pakenkti kitiems
Darbuotojų uždarų grupių susiformavimas organizacijoje
Vadovybė neužtikrina pavaldiniams galimybių pasiekti veiklos rezultatą
Nepatvirtintos informacijos sklaida
Prasideda piktnaudžiavimas organizacijos turtu
Dominuoja vienas asmuo, kitų dalyvavimas yra ribotas
Dažnos ligos, nebuvimas darbo vietoje
Netinkamas išteklių paskirstymas

įvesk klausimą

įvesk reikšmęįvesk reikšmę
įvesk atsakymą
įvesk atsakymą

Išvardinkite, kokios yra pagrindinės konfliktų atsiradimo priežastys, susijusios su psichologinėmis žmonių tarpusavio santykių ypatybėmis Jūsų organizacijoje?

TaipIš dalies taipNeNežinau
Nepalanki psichologinė atmosfera kolektyve
Vadovybė abejinga darbuotojų poreikiams
Išankstinis nusistatymas prieš darbuotojus
Asmeninės erdvės ar teritorijos pažeidimas darbo vietoje
Vadovo valdymo stilius
Darbuotojai reiškia nepasitenkinimą vienas kitu
Prasta komunikacija tarp darbuotojų

Išvardinkite, kokios yra pagrindinės kolektyve kylančios konfliktų atsiradimo priežastys Jūsų organizacijoje?

TaipIš dalies taipNeNežinau
Tolerancijos vieni kitiems nebuvimas
Agresyvumas
Nesugebėjimas dirbti komandoje
Prastas darbuotojų informavimas, sąmoningas informacijos nuslėpimas
Dideli nesutarimai tarp vieno ir kito komandos nario
Nesugebėjimas prisitaikyti prie naujo kolektyvo nario
Padidintas jautrumas
Nepakankamas komunikabilumas

Kaip Jūsų organizacijoje sprendžiamos konfliktinės situacijos?

TaipIš dalies taipNežinauNe
Formalios valdžios naudojimas: „Daryk, ką sakau, nes esu viršininkas“
Psichologinės ar fizinės prievartos naudojimas
Savotiškas nutylėjimas
Kompromiso ieškojimas
Materialinis paskatinimas
Specialios nešališkos grupės sudarymas, kai randamas bendras sprendimas
Specialių nešališkų grupių sudarymas, kai pateikiami keli konfliktų sprendimo variantai
Darbuotojai patys ieško konflikto sprendimo varianto
Pasitraukimas, konflikto nesprendimas

Pažymėkite, kokie yra Jums labiausiai priimtini konflikto sprendimo būdai?

Taip Iš dalies taipNežinauNe
Spaudimas
Derybos
Švelninimas
Kompromisas
Susitarimas
Prievarta
Vengimas
Rungtyniavimas
Bendradarbiavimas
Pasidavimas

Pažymėkite darbo konfliktų valdymo svarbą bendrame valdymo procese (pažymėtas skaičius išreiškia svarbumo dydį, t.y. 0 - nesvarbu, 10 - svarbu) .

012345678910
nesvarbu-svarbu

Jūsų nuomone, darbo konfliktų valdymas turėtų būti:

TaipIš dalies taipNeNežinau
Atsakingo vadovaujančio asmens kompetencijoje
įvesk atsakymą
Visos darbo grupės, iš anksto sukurtomis taisyklėmis besiremiantis, veiksmų procesas

Pažymėkite, kada Jūsų organizacijoje įvardijama konfliktinė situacija?

TaipIš dalies taipNežinauNe
Kai tai aiškiai išdėsto viena iš konflikto pusių
Kai jaučiama įtampa tarp komandos narių, kurią sunku apibūdinti
Aiškiai, akivaizdžiai įvyksta incidentas
Pasireiškia krizė santykiuose (įžeidinėjimai, apkalbos, emocijų proveržiai)

Kokios priemonės Jūsų organizacijoje padėtų išspręsti konfliktus?

TaipIš dalies taipNeNežinau
Darbo vertinimo kriterijų nustatymas bei iškėlimas
Darbo kontrolė
Tinkamo įmonės psichologinio klimato sudarymas
Darbo sąlygų gerinimas
Diskusijų organizavimas
Karjeros galimybės
Psichologinių treniruočių rengimas
Komunikacija tarp vadovų ir personalo
Galimybės tobulinti kompetencijas
Apdovanojimų sistemos kūrimas
Darbuotojų įtraukimas į sprendimų priėmimą
Kompetentingų vadovų paskyrimas
Problemų sprendimų patirtis
Komunikacijos tobulinimas organizacijoje
Darbuotojai įtraukiami į organizacijos veiklos tikslų formulavimą
Bendrų komandos renginių organizavimas
Komandinio darbo organizacijoje skatinimas
Motyvacinės sistemos sukūrimas
Grįžtamasis ryšys apie savo veiklos kokybę

Kaip Jūsų darbingumą viekia konfliktai?

TaipIš dalies taipNeNežinau
Neigiamai
Blaško, neleidžia susikaupti
Patiriu stresą bei sumažėja motyvacija darbui
Trukdo susikaupti, priimti optimalius sprendimus
Tampu nervingas, sudėtinga tinkamai ir atsakingai atlikti užduotis
Atima daug energijos, yra minčių keisti organizaciją

Pažymėkite, kodėl Jūs nenorite spręsti konfliktų?

TaipIš dalies taipNeNežinau
Todėl, kad aš buvau teisus (mano oponentas neteisus)
Todėl, kad mano oponentas rimtai nuliūdino mane
Todėl, kad mano išdidumas ir savigarba neleido man to padaryti
Pajutau, kad situacija gali tik pablogėti, pradėjus ką nors spręsti
Todėl, kad aš iš principo neatsiprašinėju
Todėl, kad oponentas turėjo manęs atsiprašyti
Todėl, kad aš norėjau jį pamokyti
Todėl, kad su manim pasielgė neteisingai

Kokią teigiamą naudą teikia konfliktai organizacijoje?

TaipIš dalies taipNeNežinau
Galima viską išsiaiškinti ir taip pagerinti tarpasmeninius ryšius, pagerėja darbuotojų tarpusavio santykiai
Sugebama pašalinti įvairius trūkumus ir labiau įsitraukti į darbinę veiklą
Didėja suinteresuotumas rūpintis kvalifikacijos ir asmenybės tobulinimu
Atsiranda galimybė išspręsti problemą visiems darbuotojams
Dėl papildomų idėjų ir išsamesnės situacijos analizės pagerės sprendimų priėmimo proceso kokybė
Teigiamai veikia grupės susivienijimas, didinamas sutelktumas, ugdomas „mes“ jausmas
Padidėja darbuotojų aktyvumas, gerinantis darbo rezultatus
Išryškėja darbuotojų kūrybiškumas

Kokie neigiami konflikto padariniai pasireiškia Jūsų organizacijoje?

TaipIš dalies taipNeNežinau
Nepasitenkinimas, bloga nuotaika
Mažėja bendradarbiavimas
Kyla kiti konfliktai
Didėja darbuotojų kaita, kai kurie nariai priversti išeiti iš darbo
Konfliktinė situacija didėja, tampa nebevaldoma
Kai kurie žmonės jaučiasi nugalėti ir pažeminti
Darbuotojai atitolsta vieni nuo kitų
Įsiviešpatauja nepasitikėjimas ir įtarumas
Didėja priešiškumas kitai pusei, pradedama tyčia kenkti
Didesnė reikšmė yra skiriama principinei pergalei, o ne realių problemų sprendimui
Mažėja darbo našumas, rezultatyvumas
Problemos lieka neišspręstos
Priešinimasis pokyčiams

Kas turėtų pradėti spręsti iškilusius nesutarimus/ konfliktus?

TaipIš dalies taipNeNežinau
Aukščiausio rango vadovas (direktorius)
Žemesnio rango vadovas (padalinio vadovai, darbo grupės vadovai)
Konfliktinę situaciją sukėlęs darbuotojas

Kaip sprendžiami konfliktai Jūsų organizacijoje?

TaipIš dalies taipNeNežinau
Konfliktus sprendžia tik vadovai
Vadovas sprendžia kartu su darbuotojais
Darbuotojai sprendžia konfliktus savarankiškai
Veikia konfliktų sprendimo sistema

Organizacijos, kurioje dirbate, veiklos pobūdis yra (prašome parinkti tik vieną Jūsų manymu tinkamą atsakymo variantą, jei įmonė valstybinė – pažymėkite šalia „Kita“):

Jūsų lytis:

Jūsų amžius: