Organizacija periodiškai renka ir analizuoja rinkos situacijos duomenis ir kitus išorinės aplinkos elementus, kurie turi įtakos organizacijos veiklai Išorinės aplinkos ir rinkos analizė identifikuoja organizacijai kylančias grėsmes ir galimybes Išorinės aplinkos ir rinkos analizėje įtraukiami kitų regionų geografiniai ir/ar psichografiniai ir/ar demografiniai vertinimai Organizacijos veiklos rezultatai ir operacinė veikla lyginama su konkurentais Išorinės aplinkos ir rinkos analizėje analizuojamos vartotojų geografinės ar elgesio tendencijos Išorinės aplinkos ir rinkos analizuojamos demografinės, elgsenos ir kitos vartotojų tendencijos Išorinės aplinkos ir rinkos analizėje organizacija vertina pramonės šaką kaip visumą Organizacija turi žinių ir prieigą prie informacijos šaltinių apie pramonę, rinkas ir kitus išorinius veiksnius Organizacija geba objektyviai vertinti savo veiklą Vidinė organizacijos analizė padeda identifikuoti pagrindines įmonės stiprybes ir silpnybes Išorinės aplinkos ir rinkos analizė apima kainodaros strategiją ir jos poveikį klientų elgesiui Išorinės aplinkos ir rinkos analizė apima klientų aptarnavimo kokybę ir klientų pasitenkinimą Išorinės ir aplinkos analizėje organizacija vertina savo žmogiškųjų išteklių plėtrą ir valdymo programas Organizacijos valdymo informacinė sistema numato gana lengvą prieigą prie aukščiau aptartų vidinių duomenų Atlikusi išorinę ir vidinę analizę, organizacija peržiūri misiją ir tikslus, atsižvelgdama į grėsmes / galimybes ir stipriąsias / silpnąsias puses Atlikta tokio pobūdžio analizė pakeičia strateginio plano sudarymo tikslus nustatant pagrindines strategines problemas, pvz., parduotuvių plėtrą, pelningumą gerinimo sprendimus, pozicionavimo rinkoje keitimą