Socialinių medijų panaudojimas pacientų informavimui: medikų požiūris

Gerb. Respondente,

Esu Klaipėdos Universiteto Sveikatos priežiūros vadybos magistro studijų antro kurso studentė Silvija Vytienė. Rašau baigiamąjį darbą tema „Socialinių medijų panaudojimas pacientų informavimui: medikų požiūris”, kurio tikslas - apibūdinus socialines medijas ir atskleidus pacientų informavimo galimybes, privalumus, rizikas ir trūkumus, ištirti medikų požiūrį į pacientų informavimą panaudojant socialines medijas, pateikti rekomendacijas.

Socialinės medijos – tai internetiniai portalai, svetainės, kuriose kiekvienas asmuo gali susikurti paskyrą, burtis į bendruomenes, bendrauti su kitais asmenimis, viešosiomis įstaigomis, verslu, dalintis informacija, idėjomis, asmeniniais įrašais, vaizdais ir kitu turiniu, bendradarbiauti su kitais vartotojais realiuoju laiku.

Kviečiu Jus dalyvauti apklausoje atsakant į žemiau pateiktus klausimus. Ši apklausa yra anonimiška, rezultatai bus naudojami tik baigiamajame darbe, apibendrinta forma.

Dėkoju už Jūsų bendradarbiavimą.

Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

1. Ar pacientų informavimui naudojate socialines medijas? ✪

2. Kokias socialines medijas pacientų informavimui naudojate? (galimi keli variantai) ✪

3. Nurodykite, kiek sutinkate su žemiau pateiktais teiginiais, apibūdinant savo požiūrį į socialinių medijų naudojimą pacientų informavimui: ✪

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku, nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
1. Socialinės medijos yra tinkamas kanalas pacientų informavimui
2. Naudojant socialines medijas yra tikslinga teikti individualias medicinines konsultacijas
3. Naudojant socialines medijas yra tikslinga informuoti pacientus bendriniais sveikatos priežiūros klausimais
4. Kiekvienas medikas turėtų būti pasiekiamas pacientui, norinčiam pasikonsultuoti jo darbo metu

4. Kiek sutinkate su žemiau pateiktais teiginiais apie socialinių medijų panaudojimo galimybes ir naudą? ✪

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku, nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
1. Socialinės medijos padeda pasiekti daugiau pacientų
2. Socialinės medijos užtikrina geresnę informacijos, apie sveikatai palankų elgesį/ gyvenseną, sklaidą
3. Socialinėse medijose skelbiama su sveikata susijusi informacija didina pacientų sveikatos raštingumą
4. Socialinėse medijose skelbiama su sveikata susijusi informacija padeda kovoti su dezinformacija
5. Socialinėse medijose bendraujant su pacientais sukuriamas tvirtesnis paciento – mediko tarpusavio ryšys
6. Socialinėse medijose bendraujant su pacientais pasiekiamas didesnis pacientų pasitenkinimas sveikatos priežiūros paslaugomis
7. Socialinės medijos padeda didinti pacientų dalyvavimą prevencinėse programose
8. Socialinėse medijose skelbiama su sveikata susijusi informacija didina pacientų motyvaciją siekti sveikatos gerinimo tikslų
9. Socialinėse medijose bendraujant su pacientais pasiekiama geresnių gydymo rezultatų

5. Kiek sutinkate su žemiau pateiktais teiginiais apie socialinių medijų trūkumus ir rizikas? ✪

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku, nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
1. Socialinėse medijose skelbiama nekokybiška/nepatikima informacija
2. Bendraujant socialinėse medijose su pacientais kyla pacientų privatumo pažeidimo rizika
3. Kai kurie/ dalis socialinėse medijose informaciją skelbiančių medikų negeba komunikuoti viešojoje erdvėje, o tai diskredituoja medikų profesiją
4. Bendraujant su pacientu socialiniuose tinkluose kyla paciento – mediko profesinės etikos ribų pažeidimo rizika

6. Kokiu pacientų informavimo tikslu naudojate socialines medijas? ✪

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku, nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
1. Didinti pacientų sveikatos raštingumą
2. Pakonsultuoti dėl gydymo galimybių, tęstinio gydymo
3. Suteikti pacientui patarimus, atsakyti į klausimus
4. Suteikti pacientui socialinę-emocinę paramą
5. Kovoti prieš melagingos informacijos sklaidą
6. Informuoti pacientus apie sveikatos priežiūros paslaugas, medikamentus
7. Skatinti pacientų palankų sveikatai elgesį

7. Nurodykite, kiek sutinkate su žemiau pateiktais teiginiais, apibūdinant, komunikacijos su pacientais socialinėse medijose kokybę: ✪

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku, nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
1. Informuojant pacientus naudojantis socialinėmis medijomis pavyksta suteikti informaciją reikiamu laiku
2. Informuojant pacientus naudojantis socialinėmis medijomis pavyksta užtikrinti informacijos išsamumą
3. Informuojant pacientus naudojantis socialinėmis medijomis pavyksta užtikrinti informacijos aiškumą
4. Informuojant pacientus naudojantis socialinėmis medijomis pavyksta užtikrinti informacijos teisingumą
5. Informuojant pacientus naudojantis socialinėmis medijomis pavyksta užtikrinti etikos principų laikymąsi

8. Jūsų, kaip mediko, profesinė patirtis: ✪

9. Jūs esate: ✪

10. Jūsų amžius: ✪

11. Jūsų lytis ✪

Ačiū už Jūsų atsakymus.