SKUBIOSIOS MEDICINOS PAGALBOS SLAUGOS SPECIALISTŲ PATIRIAMAS STRESAS IR PASITENKINIMAS DARBU

Gerb. respondente,

Esu Klaipėdos valstybinės kolegijos Sveikatos mokslų fakulteto Slaugos ir socialinės gerovės katedros Bendrosios praktikos slaugos studijų programos IV kurso studentas Rolandas Valiauga. Rengiu baigiamąjį darbą, kurio tema „Skubiosios medicinos pagalbos slaugos specialistų patiriamo streso ir pasitenkinimo darbu sąsajos“. Tyrimo tikslas –  nustatyti kaip skubiosios medicinos pagalbos slaugos specialistų patiriamas stresas darbe daro įtaką jų pasitenkinimu darbui.

Tyrimo metu gauti rezultatai bus naudojami rengiant baigiamąjį darbą. Jums nereikia nurodyti savo darbo vietos, asmeninės informacijos apie save. Jūsų atsakymai į toliau pateiktus klausimus padės nustatyti profesinėje veikloje patiriamo streso ir pasitenkinimo darbu sąsajas. Klausimyno pildymo trukmė 5-10 min. Prašome atsakykite į anketos klausimus, pasirinkdami vieną Jums labiausiai tinkamą atsakymą.

Apklausa yra anoniminė, konfidencialumas garantuojamas. Iškilus klausimams kreiptis, į darbo autorių el. paštu [email protected]; darbo vadovė Doc. dr. Asta Mažionienė.

Iš anksto labai dėkoju už Jūsų skirtą laiką ir dalyvavimą tyrime, taip prisidedant prie mano rengiamo darbo!


Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

Sociodemografiniai duomenys. Amžius ✪

Prie kiekvieno žemiau pateikto klausimo pažymėkite tik vieną jums tinkantį atsakymo variantą.

Lytis ✪

Išsilavinimas ✪

Šeimyninė padėtis ✪

Darbo patirtis ✪

Darbo krūvis ✪

Darbo vieta ✪

Ar dirbate pamainomis ir naktimis? ✪

I MODULIS. Pasitenkinimo darbu apklausa (Paul E. Spector). Prašome pasirinkti atsakymą, kuris labiausiai atspindi jūsų nuomonę apie tai. Kiekvienam teiginiui (kiekvienoje eilutėje) pasirinkite tik vieną jums tinkamą atsakymą. ✪

Nesutinku
Vidutiniškai nesutinku
Iš dalies nesutinku
Iš dalies sutinku
Vidutiniškai sutinku
Sutinku
Jaučiu, jog už savo darbą gaunu deramą atlyginimą.
Mano darbe iš tiesų yra per mažai paaukštinimo galimybių.
Mano tiesioginis vadovas pakankamai kompetentingai atlieka savo darbą.
Nesu patenkintas (-a) privilegijomis (tuo, ką suteikia darbovietė šalia gaunamo atlyginimo), kurias gaunu už savo darbą.
Kai gerai atlieku darbą, gaunu tinkamą įvertinimą (pripažinimą).
Daugybė taisyklių ir procedūrų apsunkina darbo atlikimą.
Man patinka žmonės, su kuriais dirbu.
Kartais jaučiu, jog mano darbas bereikšmis.
Komunikavimas (su darbu susijusios informacijos perteikimas) šioje organizacijoje yra veiksmingas (efektyvus).
Atlyginimai didėja pernelyg retai ir per mažai.
Tie, kurie gerai atlieka savo darbą, turi nemažą galimybę būti paaukštinti.
Mano tiesioginis vadovas nėra teisingas mano atžvilgiu.
Privilegijos (tai, ką suteikia darbovietė šalia gaunamo atlyginimo), kurias gauname, yra tokios pat geros, kaip ir kitose organizacijose.
Nejaučiu, jog mano atliekamas darbas būtų vertinamas (pripažįstamas).
Biurokratizmas retai trukdo mano pastangoms gerai atlikti darbą.
Manau, jog dėl bendradarbių kompetencijos stokos, man tenka dirbti sunkiau.
Man patinka tai, kuo užsiimu savo darbe.
Man neaiškūs šios organizacijos tikslai.
Jaučiuosi neįvertintas (-a) savo organizacijos (darbdavių), kai pagalvoju apie savo atlyginimą.
Žmonės čia pasiekia tiek pat, kaip ir kitose organizcijose.
Mano tiesioginis vadovas per mažai domisi savo pavaldinių jausmais.
Privilegijos, kurias gauname (tai, ką suteikia darbovietė šalia gaunamo atlyginimo), yra teisingos.
Čia dirbantieji gauna mažokai apdovanojimų (paskatinimų).
Aš turiu atlikti per daug darbų.
Man patinka mano bendradarbiai.
Dažnai jaučiu, kad nežinau kas vyksta organizacijos viduje.
Didžiuojuosi savo darbu.
Esu patenkintas (-a) savo algos pakėlimo galimybėmis.
Kai kurių privilegijų (tai, ką suteikia darbovietė šalia gaunamo atlyginimo), mes negauname, nors turėtume gauti.
Man patinka mano tiesioginis vadovas.
Mano darbe pernelyg daug kanceliarinio darbo (popierizmo).
Jaučiu, jog mano pastangos nėra deramai atlyginamos.
Esu patenkintas (-a) savo paaukštinimo galimybėmis.
Mano darbe pernelyg daug konfliktų ir ginčų.
Mano darbas man yra malonus.
Darbo užduotys nėra pakankamai išaiškinamos.

II MODULIS. Išplėstinė slaugytojų patiriamo streso skalė (French S, Lenton R, Walters V, Eyles J.). Pateikiamas situacijų, dažnai pasitaikančių darbo aplinkoje, sąrašas. Įvertinkite, kiekvieną situaciją, su kuria susidūrėte dabartinėje savo darbo aplinkoje. Ar galėtumėte įvertinti, kiek šios situacijos sukelė stresą jums? Kiekvienam teiginiui (kiekvienoje eilutėje) pasirinkite tik vieną jums tinkamą atsakymą. ✪

Niekada nesukelia streso
Kartais sukelia stresą
Dažnai sukelia stresą
Labai dažnai sukelia stresą
Niekada nebuvau tokioje situacijoje
Skausmingų procedūrų atlikimas pacientams
Gydytojo išsakoma kritika
Jausmas, jog nepakanka pasiruošimo tenkinant pacientų šeimos narių emocinius poreikius
Galimybių, pakalbėti su personalu apie darbo problemas, stoka
Konfliktas su vadovu
Kompiuterio gedimas
Neišsami gydytojo informacija apie paciento sveikatos būklę
Nepagrįsti pacientų reikalavimai
Seksualinis priekabiavimas
Bejėgiškumo jausmas, kai paciento sveikatos būklė negerėja
Konfliktas su gydytojais
Paciento klausimas, į kurį aš neturiu jį tenkinančio (adekvataus) atsakymo
Galimybių pasidalinti patirtimi ir jausmais su kitu, čia dirbančiu, personalu stoka
Personalo perkėlimas į kitus skyrius, kur yra poreikis
Nenuspėjamas darbuotojų skaičius ir darbo plano sudarymas
Gydytojo paskirtas netinkamas paciento gydymas
Pacientų šeimos narių nepagrįsti reikalavimai
Patiriama diskriminacija dėl rasės ar priklausymo etninei grupei
Klausymasis ar kalbėjimas su pacientu apie jo artėjančią mirtį
Baimė suklysti slaugant pacientą
Jausmas, jog trūksta pasiruošimo tenkinant paciento emocinius poreikius
Galimybių stoka kitiems skyriaus darbuotojams išreikšti savo priešiškus jausmus pacientui
Nesutarimai, kylantys dirbant su kitais slaugytojais tiesioginio darbo aplinkoje
Nesutarimai, kylantys dirbant su kitais slaugytojais netiesioginio darbo aplinkoje
Laiko trūkumas suteikiant emocinę pagalbą pacientui
Gydytojo nebuvimas skubios medicininės pagalbos atveju
Kitų metami kaltinimai dėl situacijų, kai kas nors nepavyksta
Patiriama lytinė diskriminacija
Paciento mirtis
Nesutarimai dėl paciento gydymo
Jausmas, jog neturiu tinkamo pasirengimo savo atliekamai veiklai
Tiesioginio vadovo paramos stoka
Vadovo išsakoma kritika
Laiko trūkumas atlikti visas slaugos užduotis
Nežinojimas ką reikėtų sakyti pacientui ar jo šeimai apie paciento būklę ir gydymą
Atsakomybė už darbą su pacientų šeimomis
Darbas su smurtaujančiais pacientais
Iškilęs pavojus jūsų sveikatai ir saugumui
Paciento mirtis, su kuriuo darbo metu patirtas rūpesčiu ir pagarba grindžiamas ryšys
Sprendimo priėmimas dėl pagalbos pacientui, kai gydytojas yra „nepasiekiamas“
Vadovavimas darbui, neturint tam pakankamai patirties
Paramos iš slaugos vadovų stoka
Per didelė su slauga nesusijusių darbų apkrova
Personalo trūkumas tinkamai aptarnauti visą skyrių
Netikrumas dėl specializuotų įrengimų naudojimo ir veikimo principų
Darbas su piktnaudžiaujančiais savo padėtimi pacientais
Laiko reaguoti į pacientų šeimų poreikius stoka
Buvimas atsakingu už dalykus, kurių aš nekuruoju
Gydytojo nebuvimas, kai miršta pacientas
Gydytojų darbo organizavimas
Pagalbos iš kitų sveikatos priežiūros vadovų stoka
Sunkumai dirbant su priešingos lyties slaugytojais
Pacientų klasifikavimo sistemos reikalavimai
Paciento šeimos narių įžeidinėjimai
Paciento kančios stebėjimas
Slaugos vadovų išsakoma kritika
Darbas pertraukų metu
Nežinojimas, ar pacientų šeimos praneš apie mano teiktą netinkamą (neadekvačią) slaugą
Sprendimų priėmimas esant spaudimui darbo aplinkoje