Skaitymo strategijų taikymas 2 klasėje

Gerbiami pedagogai,

Esu Vilniaus kolegijos III kurso pradinio ugdymo pedagogikos studijų programos studentė Marija Gaveniauskė, atlieku tyrimą, kuriuo siekiama atskleisti, kaip ir kokių skaitymo strategijų pedagogai moko antros klasės mokinius.

Prašau Jūsų atsakyti į žemiau pateiktus klausimus.

Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

1.Kokius lietuvių kalbos vadovėlius naudojate dirbdami su antros klasės mokiniais?

2. Kokias skaitmenines mokymo priemones naudojate mokydami mokinius skaitymo strategijų?

3.Kokių skaitymo strategijų ir kaip dažnai mokote antros klasės mokinius?

NiekadaKartą per pusmetįKartą per mėnėsįKartą per savaitę
Strategijos prieš skaitymą (planavimas)
Strategijos skaitant (savęs stebėjimas, savikontrolė)
Strategijos po skaitymo (įsivertinimas, refleksija)

4.Kokių strategijų prieš skaitymą mokote antros klasės mokinius ir kaip dažnai?

NiekadaKartą per pusmetįKartą per mėnėsįKartą per savaitę
„Minčių lietus“
Kūrinio pavadinimo aiškinimasis
Įvairių hipotezių kėlimas matant iliustracijas prie teksto
Vaizdinės medžiagos demonstravimas

5.Kokių strategijų skaitant ir kaip dažnai mokote antros klasės mokinius?

NiekadaKartą per pusmetįKartą per mėnėsįKartą per savaitę
Skaitomo teksto turinio susiejimas su savo žiniomis
Klausimų ir atsakymų formulavimas
Pagrindinių faktų radimas
Pavadinimų sugalvojimas atskiriems tekstų skirsniams
Mokinių skatinimas bandyti fantazuoti, kas bus toliau.
Pagrindinės minties pabraukimas
Raktinių žodžių žymėjimas
Skaitymas poromis

6. Kokių strategijų po skaitymo ir kaip dažnai mokote antros klasės vaikus?

NiekadaKartą per pusmetįKartą per mėnėsįKartą per savaitę
Teksto supratimo vertinimas
Savęs įsivertinimas
Diskusija
Skaityto teksto iliustravimas piešiniu
Atpasakojimas savais žodžiais
Skaitytų tekstų lyginimas ir ieškojimas panašumų ir skirtumų
Teksto pavertimas grafine struktūrą ( mąstymo žemėlapių naudojimas)

7. Kaip supažindinate antros klasės mokinius su skaitymo strategijomis?

VisadaDažniausiaiKartaisNiekada
Skaitymo strategijos pristatomos po vieną
Keletas skaitymo strategijų pristatomos vienu metu
Atskirai nesupažindinu, tai vyksta natūraliu mokymosi per praktiką būdu

8. Jūsų nuomone, kuo naudingos mokiniams skaitymo strategijų taikymo patirtys?

Visiškai nesutinkuIš dalies nesutinkuIš dalies sutinkuVisiškai sutinku
Padeda ilgiau prisiminti perskaitytą informaciją
Ugdo mokinio loginį mąstymą
Skatina įsigilinti į naują skaitomą medžiagą
Padeda formuoti savo nuomonę
Ugdo gebėjimą išskirti svarbią medžiagą

9. Kokie žingsniai svarbiausi mokant skaitymo strategijų?

Visiškai nesutinkuIš dalies nesutinkuIš dalies sutinkuVisiškai sutinku
Aptarti su mokiniai strategijos eigą ir žingsnius
Aptarti su mokiniais kaip įveikti galimus sunkumus
Parodyti pavyzdį, kaip taikyti vieną ar kitą strategiją
Skatinti mokinius naudoti jiems tinkamiausią strategiją kiekvieną pamoką

10. Kas Jūsų nuomone labiausiai lemia skaitymo strategijų taikymo sėkmę?

Visiškai nesutinkuIš dalies nesutinkuIš dalies sutinkuVisiškai sutinku
Vidinė mokinio motyvacija skaityti
Mokinio gebėjimas suprasti skaitomą tekstą
Aiški strategijos struktūra
Mokytojo paaiškinimas ir pagalba mokiniui

11.Kaip manote, kokios gali būti skaitymo strategijų neįsisavinimo priežastys?

Visiškai nesutinkuIš dalies nesutinkuIš dalies sutinkuVisiškai sutinku
Skaitymo strategijos naudojamos tik epizodiškai
Vienu metu mokoma kelių skirtingų skaitymo strategijų
Silpnas mokytojo pasiruošimas taikyti skaitymo strategijas
Menka mokinių motyvacija taikyti skaitymo strategijas
Atskirai nėra mokoma strategijų taikymo
Mokiniai nesupranta ir realiai nejaučia skaitymo strategijų taikymo naudos

12. Kokius mokinių skaitymo gerėjimo ar prastėjimo rezultatus pastebite mokantis ir taikant skaitymo strategijas?

Visiškai nesutinkuIš dalies nesutinkuIš dalies sutinkuVisiškai sutinku
Papasakoja perskaitytą tekstą
Susieja tekstą su jau žinoma informacija
Suvokia pagrindinę teksto mintį
Sieja liustracijas su tektsu
Geba išskirti pagrindinę teksto informaciją
Suvokia pasakojimo aplinką
Nustato ir įvardija veikėjus
Geba išsakyti savo santykį su skaitomu tekstu
Geba teksto skaitymo strategijas taikyti ne tik lietuvių kalbos pamokose

13. Jei dar turite kuo papildyti, pasidalinkite savo patirtimi sėkmingomis ir / ar nesėkmingomis patirtimis mokant mokinius skaitymo strategijų