Pradinių klasių mokinių mokėjimo valdyti savo mokymąsi kompetencijų raiška

 

Savivaldų mokymąsi analizavę autoriai teigia, jog būtina, ypač dabar, nuolat besikeičiančioje, tobulėjančioje visuomenėje, ugdymo procese eiti link savivaldaus mokymosi, t.y. dėti pagrindus mokymuisi visą gyvenimą. Tai nelengvas iššūkis ne tik mokiniams, bet ir suaugusiems – mokytojams, tėvams, mokyklos administracijai - nes valdyti savo mokymąsi reikia išmokti.

Rezultatai yra prieinami tik autoriui

1. Miestas, kuriame dirbate:

2. Klasė, kurioje dirbate:

3. Jūsų pedagoginė kvalifikacija:

4. Kaip jūs suprantate savivaldaus mokymosi esmę?

5. Kaip manote, kurie iš pateiktų teiginių būdingi savivaldžiam mokymuisi?

sutinkuiš daliesnesutinku
mokytojas skatina mokinį mokytisir vertinti save
prisiimama besimokančiojo atsakomybė už savo mokymąsi
besimokančiojo klaidos suprantamos kaip puiki grįžtamoji informacija ir galimybė augti
mokytojas akcentuoja visus galimus kiekvieno mokinio gabumus
savivaldūs mokiniai - aktyvūs, atsakingi ir gabūs vaikai

6. Kokius mokinių mokymosi gebėjimus ugdote per pamokas?

tam nelieka laikotam skiriu daug dėmesionorėčiau daugiau tam skirti dėmesio
suprasti, kad mokymasis yra prasminga ir tikslinga veikla
išsiaiškinti pačiam mokiniui, ką jau geba, ko dar reikėtų mokytis
išsikelti mokymosi tikslą ir uždavinius
nusistatyti savo mokymosi stilių
pasirinkti tinkamas mokymosi strategijas
pasirinkti tinkamiausius būdus pasiekti tikslui
atkakliai ieškoti išeities patyrus sunkumų ar nesėkmių
gebėti savarankiškai susirasti sau reikiamos informacijos
pasinaudoti neįprastais informacijos gavimo būdais
tinkamai planuoti savo mokymosi ir poilsio laiką
mokantis nuolat stabtelėti ir pamąstyti apie tai, kodėl sekasi ar nesiseka
esant reikalui, kreiptis pagalbos
gebėti dirbti komandoje
gebėti mokytis individualiai
įvertinti savo mokymosi rezultatus
nustatyti sėkmės ir nesėkmės priežastis

7. Kokiais būdais siekiate, kad mokykloje būtų ugdomas mokinių gebėjimas valdyti savo mokymąsi?

8. Parašykite penkis mokymo(si) metodus, kuriuos dažniausiai taikote savo pamokose.

9. Kokius taikote mokinių pasiekimų vertinimo metodus ir kuris jūsų manymu, naudingiausias?

dažniausiai naudojamasnaudingiausias
formuojamasis vertinimas
diagnostinis vertinimas
apibendrinamasis vertinimas
kriterinis vertinimas
savo veiklos įsivertinimas
kolegialus vertinimas
kaupiamasis vertinimas

10. Kokias taikote ugdymo procese mokymo(si) strategijas?

dažniausiai naudojamanaudinganetoleruoju šių mokymo(si) strategijų
griežtai laikotės programų nurodymų
pirmenybę teikiate mokinių interesams, klausimams
pagrindinė mokymo medžiaga - vadovėliai ir sąsiuviniai
pamokoje taikote aktyvias mokinio veiklos priemones
mokymą grindžiate kartojimu
mokymas(is) vyksta bendradarbiaujant remiantis tuo, ką mokinys jau žino
orientuojatės tik į teisingus mokinių pateiktus atsakymus
siekiate "išgauti" mokinių požiūrius ir supratimą, kad galėtumėte suprasti, kaip jie mokosi
mokinio darbą įvertinate remiantis stebėjimais, testų rezultatais, portfolio
vadovaujatės nurodomuoju, autoritariniu vaidmeniu

11. kas trugdo, kad būtų daugiau dėmesio skiriama ugdant mokinių gebėjimą valdyti savo mokymąsi?

sutinkuiš daliesnesutinku
mokytojai mažai žino kaip ugdyti vaikų gebėjimą valdyti savo mokymąsi
per daug apkrauti mokiniai
nebelieka laiko šiems gebėjimams ugdyti
netinkamas mokytojų požiūris
netinkamas tėvų požiūris į vaiko mokymąsi
nepalaiko mokyklos administracija
netinka savivaldžiam mokymuisi aplinka
stokojama metodinių rekomendacijų kaip tai daryti
per didelė orientacija į mokymosi rezultatą (pažymį)