Paskatų marketingo galimybės, skatinant vartotojus pirkti, sveikatai palankius maisto produktus.

Gerbiami respondentai, esu Marketingo ir pardavimų studijų programos magistrantė. Studijuoju Vytauto Didžiojo universitete. Kviečiu užpildyti šią apklausą, kurios rezultatai naudingi:

·      visuomei - mitybos įpročių gerinimo kontekste,

·      verslui - sveikatai palankių maisto produktų pardavimų didinime.

Tyrimo tikslas - išsiaiškinti veiksmingiausius paskatų ("nudge" angl.) marketingo elementus, skatinančius vartotojus pirkti sveikatai palankius maisto produktus.

Remiantis Pasaulinės sveikatos organizacija sveikatai palankus maisto produktas yra toks, kuris suteikia visų organizmui būtinų maistinių medžiagų, padeda palaikyti gerą sveikatą, mažina lėtinių ligų riziką ir skatina ilgalaikią gerą gyvenimo kokybę. Sveikatai palanki mityba turėtų būti įvairi, apimti daug šviežių vaisių, daržovių, pilno grūdo produktų, augalinės kilmės baltymų, sveikųjų riebalų bei riboti cukraus, druskos ir sočiųjų riebalų kiekį.

Paskatų ("nudge" angl.) marketingu paremta strategija - kai vartotojai skatinami priimti tam tikrus sprendimus subtiliai juos paskatinant, bet nesuvaržant jų pasirinkimo laisvės.

Ši apklausa yra visiškai anoniminė. Jūsų atsakymai bus naudojami tik statistiniams duomenims rinkti ir analizuoti, ir jie nebus siejami su jokiais asmeniniais duomenimis.

Ačiū, už jūsų atvirumą ir nuoširdžius atsakymus.

Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

1. Koks yra jūsų amžius?

2. Kokia yra jūsų lytis?

3. Kiek asmenų sudaro jūsų namų ūkį?

4. Koks yra jūsų aukščiausias įgytas išsilavinimas?

5. Kokios yra Jūsų bendros mėnesio pajamos (po mokesčių)?

6. Kokia yra šiuo metu jūsų užimtumo situacija?

7. Koks yra jūsų kūno masės indeksas? (Atsakydami į klausimą remkitės KMI apskaičiavimo formule: KMI= svorį(kg) padalinti iš ūgio(m) pakelto kvadratu.)

8. Kaip dažnai per pastaruosius 6 mėn. vartojote žemiau pateiktus maisto produktus?

NiekadaRečiau nei 1 kart per mėn.1-3 kar per mėn.1-3 kart per sav.4-6 kart per sav.Kasdien2 ir daugiau kart per d.
Šviežios daržovės
Švieži vaisiai ir/ar uogos
Grūdinės kultūros produktai (ryžiai, grikiai, avižos ir kt.)
Grūdinės kultūros gaminiai, kurie yra pilno grūdo dalių (pilnagrūdė duona, rudi ryžiai ir etc.)

8a. Kaip dažnai per pastaruosius 6 mėn. vartojote žemiau pateiktus maisto produktus?

NiekadaRečiau nei 1 kart per mėn.1-3 kar per mėn.1-3 kart per sav.4-6 kart per sav.Kasdien2 ir daugiau kart per d.
Žuvis
Avokadai
Riešutai (termiškai neapdoroti migdolai, lazdyno, pisctacijos, graikiniai ir kt.)
Augaliniai aliejai (alyvuogių, saulėgražų, lino sėmenų ir kt.)
Kiaušiniai

8b. Kaip dažnai per pastaruosius 6 mėn. vartojote žemiau pateiktus maisto produktus?

NiekadaRečiau nei 1 kart per mėn.1-3 kar per mėn.1-3 kart per sav.4-6 kart per sav.Kasdien2 ir daugiau kart per d.
Pupelės
Lęšiai
Avinžirniai
Žirniai
Sojų pupelės

8c. Kaip dažnai per pastaruosius 6 mėn. vartojote žemiau pateiktus maisto produktus?

NiekadaRečiau nei 1 kart per mėn.1-3 kar per mėn.1-3 kart per sav.4-6 kart per sav.Kasdien2 ir daugiau kart per d.
Perdirbti mėsos gaminiai (dešros, dešrelės ir kt)
Kiauliena ir/ar kita riebi mėsa
Greitas maistas (gruzdintos bulvytės, bulvių traškučiai, gruzdinta vištiena, picos, „wok“ makaronai, kepta duona ir kiti pusgaminiai skirti greitam paruošimui.)
Saldumynai (saldainiai, guminukai, sausainiai, spurgos, šokoladukai, bandelės, saldūs gėrimai ir kt.)

9. Įvertinkite, kaip dažnai, taip elgiatės, maisto produktų apsipirkimo metu:

NiekadaRetaiKartaisDažnaiLabai dažnai
Kaip dažnai einate apsipirkti maisto planuotai su apgalvotu prekių sąrašu?
Kaip dažnai perkate maisto produktus, atsižvelgiant į savo sveikatos indikacijas?
Kaip dažnai nusiperkate sveikatai palankius maisto produktus impulsyviai?
Kaip dažnai nusiperkate sveikatai nepalankius maisto produktus impulsyviai?

9a. Įvertinkite, kaip dažnai, taip elgiatės, maisto produktų apsipirkimo metu:

NiekadaRetaiKartaisDažnaiLabai dažnai
Kaip dažnai analizuojate ant maisto pakuočių esančias etiketes, nurodančias sudėtį?
Kaip dažnai renkatės maisto produktus, remiantis papildoma informacija ant pakuotės (pvz.: eko, bio, be pridėtinio cukraus, be laktozės, be gliuteno, be alergenų, be pridėtinės druskos, su padidintu baltymų kiekiu, veganiškas, su skaidulomis, su sumažintu riebalų kiekiu).
Kaip dažnai įsigyjate maisto produktus, remiantis papildomu, sertifikuotu ženklinimo simboliu ant pakuotės? Simbolių pvz.: „Rakto skylutė“ - šis ženklas skirtas sveikesniems maisto produktams, turintiems mažiau riebalų, cukraus, druskos ir daugiau skaidulų. "Nutri-Score" - spalvomis ir raidėmis pagrįstas maistinės vertės vertinimo ženklas. „Euro lapas“ - tai žalias lapelis su baltomis žvaigždėmis, kuris rodo, kad produktas buvo užaugintas nenaudojant sintetinių pesticidų ar trąšų.
Kaip dažnai įsigyjate maisto produktus remiantis skoniu?
Kaip dažnai įsigyjate maisto produktus, įkvėpti receptų?

9b. Įvertinkite, kaip dažnai, taip elgiatės, maisto produktų apsipirkimo metu:

NiekadaRetaiKartaisDažnaiLabai dažnai
Kaip dažnai įsigyjate maisto produktus dėl jų lengvo prieinamumo?
Kaip dažnai pasirenkate maisto produktus, nes juos galima lengvai ir greitai paruošti?
Kaip dažnai įsigyjate maisto produktus įkvėpti nuomonės formuotojų?
Kaip dažnaį isigijate maisto produktus, kuriuos rekomenduoja asmenys turintys kompetencijų sveikoje mityboje?

9c. Įvertinkite, kaip dažnai, taip elgiatės, maisto produktų apsipirkimo metu:

NiekadaRetaiKartaisDažnaiLabai dažnai
Kaip dažnai įsigyjate sveikatai palankius maisto produktus, nes suvokiate, kad elgiatės teisingai?
Kaip dažnai pasirenkate sveikatai palankius maisto produktus, nes šiuo metu jie yra populiarūs?
Kaip dažnai įsigyjate sveikatai palankius maisto produktus, remiantis kitų vartotojų rekomendacijomis?

9d. Įvertinkite, kaip dažnai, taip elgiatės, maisto produktų apsipirkimo metu:

NiekadaRetaiKartaisDažnaiLabai dažnai
Kaip dažnai pasinaudojate parduotuvių suteikiamais asmeniniais pasiūlymais įsigyti maisto produktus su nuolaida?
Kaip dažnai įsigyjate sveikatai palankius maisto produktus, tik tuomet, kai jiems taikomos nuolaidos?
Kaip dažnai įsigyjate nepalankius sveikatai maisto produktus, tik tuomet, kai jiems taikomos nuolaidos?
Kaip dažnai įsigyjate nepalankius sveikatai maisto produktus, nes jie yra pigesni už sveikatai palankius?

10. Įvertinkite, kiek sutinkate su šiais teiginiais apie veiksnius, kurie daro įtaką jūsų apsisprendimui pirkti mažiau sveikatai palankius maisto produktus vietoje sveikatai palankių.

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
Informacijos trūkumas apie tai, kas yra sveikatai palankūs produktai.
Informacijos trūkumas apie sveikatai palankios mitybos svarbą.
Informacijos trūkumas apie sveikatai palankių produktų panaudojimo paprastumą maisto ruošuoje.
Nepasitikėjimas sveikatai palankiais produktais.

10a. Įvertinkite, kiek sutinkate su šiais teiginiais apie veiksnius, kurie daro įtaką jūsų apsisprendimui pirkti mažiau sveikatai palankius maisto produktus vietoje sveikatai palankių.

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
Ribotas asortimentas sveikatai palankių produktų.
Sudėtingas sveikatai palankių produktų atpažinimas prekybos vietose.
Laiko trūkumas domėtis apie sveikatai palankius produktus.

10b. Įvertinkite, kiek sutinkate su šiais teiginiais apie veiksnius, kurie daro įtaką jūsų apsisprendimui pirkti mažiau sveikatai palankius maisto produktus vietoje sveikatai palankių.

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
Nepakankama savikontrolė siekiant sveikatai palankios mitybos tikslų.
Socialinio palaikymo trūkumas
Sveikatai nepalankių maisto produktų reklamos sukeltos vilionės.
Per mažai reklamų skatinančių sveikatai palankių maisto produktų vartojimą.

11. Įvertinkite, kaip šie veiksniai, kuriuos galėtų taikyti maisto prekių parduotuvės, padidintų jūsų sveikatai palankių produktų vartojimą.

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
Suvokimas, kad sveikatai palankių produktų vartojimas padės jaustis geriau dabar ir ateityje.
Atgrasymas vartoti sveikatai nepalankius maisto produktus, pateikiant neigiamas pasekmes sveikatai.
Patogus sveikatai palankių maisto produktų suradimas apsipirkimo vietose.
Daugiau informacijos apie sveikatai palankių produktų ženklinimą, siekiant juos atpažinti.

11a. Įvertinkite, kaip šie veiksniai, kuriuos galėtų taikyti maisto prekių parduotuvės, padidintų jūsų sveikatai palankių produktų vartojimą.

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
Idėjos kaip greitai ir paprastai pritaikyti produktą gaminant.
Galimybė paragauti, įsitikinant ar produktas tenkina skonio atžvilgiu
Sveikos mitybos ekspertų konsultacijos.
Pardavėjų/konsultantų aktyvesnis įsitraukimas patariant.
Atsiliepimai, rekomendacijos, sėkmės istorijos iš asmenų, kurie vartoja sveikatai palankų maistą ir pasiekė gerų rezultatų.

11b. Įvertinkite, kaip šie veiksniai, kuriuos galėtų taikyti maisto prekių parduotuvės, padidintų jūsų sveikatai palankių produktų vartojimą.

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
Asmeniniai priminimai apie sveikatai palankių maisto produktų vartojimo svarbą.
Asmeniniai pasiūlymai, atspindinys individualius sveikatos poreikius.
Narystė bendruomenėje, kuri siekia to paties tikslo – gerinti savo mitybos įpročius.
Išorinė (savanoriška) kontrolė, įvertinant, kaip sekasi siekti sveikatai palankios mitybos tikslų.

11c. Įvertinkite, kaip šie veiksniai, kuriuos galėtų taikyti maisto prekių parduotuvės, padidintų jūsų sveikatai palankių produktų vartojimą.

Visiškai nesutinkuNesutinkuNei sutinku nei nesutinkuSutinkuVisiškai sutinku
Periodinės nuolaidos sveikatai palankiems produktams.
Momentinė nuolaida sveikatai palankių maisto produktų krepšeliui, kuomet pasiekiama tam tikra, nustatyta pirkimo suma.
Periodiškai suteikiamas materialinis atpildas, kaupiant taškus už sveikatai palankių produktų vartojimą.
Už kiekvieną įsigytą sveikatai nepalankų produktą būtų nuskaičiuotas tam tikras mokestis, o sukauptą pinigų sumą galima panaudoti tik sveikatai palankių produktų įsigijimui.

12. Įvertinkite šių veiksnių svarbą perkant maisto produktus.

Visiškai nesvarbuNesvarbuNei svarbu nei nesvarbuSvarbuLabai svarbu
Kaina
Maisto produkto poveikis sveikatai
Patogumas
Skonis
Produkto ar jų kategorijos populiarumas ir visuomenės pripažinimas

13. Ar Jums yra žinomas "Assorti" prekinis ženklas?

14. Jeigu "Assorti" prekinis ženklas Jums yra žinomas, trumpai apibūdinkite su kuo jį asocijuojate.