Pasitenkinimo darbu tyrimas
Pasitenkinimas ar nepasitenkinimas darbu - žmogaus nuostata į savo darbą - neabejotinai vienas iš daugiausia studijuojamų organizacinės elgsenos dalykų. Pasitenkinimą darbu galima apibrėžti kaip emocinę darbuotojų reakciją į savo darbą, apimančią teigiamų ir neigiamų jausmų rinkinį, parodantį, kaip darbuotojas vertina savo darbą.
Kadangi pasitenkinimas parodo darbo patirties pasekmes, aukštas nepasitenkinimo lygis padeda nustatyti organizacines problemas. Nepasitenkinimas stipriai susijęs su pravaikštomis, ne biudžetinėse įstaigose - apyvarta, fizinėmis psichinėmis sveikatos problemomis.
Literatūroje teigiama, kad žemas pasitenkinimas darbu veikia darbo motyvaciją, lemia darbuotojų nuostatas į darbą. Dažniausiai minimos šios nepasitenkinimo darbu pasekmės:
- Mažėja organizacijos veiksmingumas;
- Nekokybiškas darbo atlikimas;
- Žemas darbo našumas;
- Žemas produktyvumas;
- Darbuotojų kaita;
- Vėlavimai į darbą;
- Prastesni santykiai su kolegomis;
- Darbuotojų išgyvenamas psichologinis diskomfortas.
Norint padidinti darbuotojų pasitenkinimą darbu, atskirų darbo veiksnių požiūriu, pirmiausia patartina įvertinti darbuotojų pasitenkinimo darbu lygį. Atlikus tyrimą galimą suprasti bendrą organizacijos mikroklimatą, atsigręžti į darbuotojų poreikius ir priimant tinkamus sprendimus - didinti darbuotojų našumą.