Pacientų saugos kultūra ligoninėse klausimynas

Gerb. Respondente,

Šią apklausą atlieka Alytaus kolegijos Sveikatos priežiūros fakulteto slaugos studijų IV kurso studentė. Apklausos tema ,,Pacientų saugumo užtikrinimo galimybės slaugytojo veikloje".

Anketa anoniminė, tyrimo rezultatai viešai skelbiami nebus. Jūsų nuomonė ypač svarbi. 

Atsakydami į klausimus išsirinkite vieną atsakymo variantą, kuris geriausiai atspindi Jūsų nuomonę.

Ačiū už Jūsų skirtą laiką!

Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

Jūsų lytis

Jūsų amžius:

Jūsų darbo vieta / skyrius ligoninėje.

Apie Jūsų darbo vietą / skyrių...

Visiškai nesutinkuNesutinkuNeutraluSutinkuVisiškai sutinku
1. Šiame skyriuje darbuotojai palaiko vienas kitą.
2. Šiame skyriuje pakanka darbuotojų.
3. Kai atsiranda neatidėliotini darbai, visi imamės jo kaip vieninga komanda.
4. Šiame skyriuje darbuotojai vienas kitą gerbia.
5. Šio skyriaus darbuotojai dirba ilgesnes darbo valandas negu priklauso.
6. Mes aktyviai imamės veiksmų, siekdami pagerinti paslaugų saugumą (pacientų saugą).
7. Mes turime daugiau laikinai įdarbintų darbuotojų negu derėtų.
8. Skyriaus darbuotojai mano, kad jų klaidos naudojamos prieš juos.
9. Norėdami išvengti nepageidaujamų įvykių pasikartojimo imamės tikslingų pokyčių.
10. Tai, kad čia nenutinka rimtų nelaimių, yra tik laimingas atsitiktinumas.
11. Kai darbo krūvis skyriuje padidėja, padeda kiti skyriai.
12. Nutikus nepageidaujamam įvykiui, teisiamas darbuotojas padaręs klaidą, o ne svarstoma pati problema ir jospriežastys.
13. Įgyvendinę pokyčius susijusius su pacientų sauga, įvertiname kiekvieno pokyčio efektyvumą.
14. Dirbame „krizės režimu“, nuolat darydami per daug ir per greitai.
15. Siekdami atlikti kuo daugiau darbų, niekada to nedarome paslaugų saugumo sąskaita.
16. Darbuotojai išgyvena, kad jų padarytos klaidos registruojamos jų asmeninėse bylose.
17. Šiame skyriuje yra problemų susijusių su pacientų sauga.
18. Mūsų procedūros ir sistema patikimai apsaugo nuo nepageidaujamų įvykių atsiradimo.

Apie Jūsų darbo vietą / skyrių...

Visiškai nesutinkuNesutinkuNeutraluSutinkuVisiškai sutinku
1. Mano vadovas pagiria, kai mato, jog dirbama pagal nustatytas procedūras.
2. Mano vadovas atsižvelgia į personalo pasiūlymus dėl darbo organizavimo ir paslaugų saugumo gerinimo.
3. Kai krūvis padidėja, mano vadovas ragina mus dirbti greičiau, net jei dėl to nukenčia darbo kokybė.
4. Mano vadovas „žiūri pro pirštus“ į nuolat pasikartojančias pacientų saugos problemas.

Kaip dažnai tokie dalykai nutinka Jūsų darbo vietoje / skyriuje?

NiekadaRetaiKartaisDažnaiVisada
1. Mums yra pranešama apie priimtus sprendimus, padarytus po įvykusio nepageidaujamo įvykio, siekiant išvengti įvykio pasikartojimo.
2. Darbuotojai laisvai išsako savo nuomonę jeigu pastebi, kas galėtų pakenkti teikiamų paslaugų kokybei.
3. Mes esame informuojami apie šiame skyriuje įvykusius nepageidaujamus įvykius.
4. Šio skyriaus darbuotojai gali laisvai užduoti klausimus vadovybei dėl priimtų sprendimų ir atliekamų veiksmų.
5. Šiame skyriuje mes aptariame būdus kaip išvengti klaidų pasikartojimo.
6. Šio skyriaus darbuotojai bijo užduoti klausimus dėl pastebėtų problemų

Kaip dažnai šios klaidos nutinka Jūsų darbo vietoje?

NiekadaRetaiKartaisDažnaiVisada
1. Jei klaida padaryta, tačiau ji pastebėta prieš pakenkiant pacientui – kaip dažnai tai nutinka?
2. Jei klaida padaryta, tačiau ji nekelia grėsmės paciento sveikatai – kaip dažnai tai nutinka?
3. Jei padaryta klaida gali pakenkti pacientui, tačiau dar nepakenkė – kaip dažnai tai nutinka?

Įvertinkite bendrąjį pacientų saugos lygį savo darbo vietoje / skyriuje. Pasirinkite VIENĄ atsakymą.

Prašome pažymėti savo nuomonę apie toliau nurodytą teiginį apie Jūsų ligoninę.

Visiškai nesutinkuNesutinkuNeutraluSutinkuVisiškai sutinku
1. Ligoninės valdžia kuria aplinką, kurioje rūpinamasi pacientų sauga
2. Ligoninės padalinių/skyrių tarpusavio bendradarbiavimas blogai koordinuotas.
3. Perkeliant pacientą iš vieno skyriaus į kitą įvyksta daug nesusipratimų.
4. Ligoninės skyriai glaudžiai bendradarbiauja tarpusavyje.
5. Svarbi informacija apie pacientą dažnai neperduodama keičiantis pamainoms.
6. Dažnai nemalonu dirbti su darbuotojais iš kitų ligoninės skyrių.
7. Dažnai kyla sunkumų keičiantis informacija tarp ligoninės skyrių.
8. Ligoninės vadovybės veiksmai parodo, kad pacientų sauga šioje ligoninėje yra prioritetinė sritis.
9. Ligoninės valdžia susirūpina pacientų sauga tik kai įvyksta nepageidaujamas įvykis.
10. Ligoninės skyriai glaudžiai bendradarbiauja siekdami suteikti kuo geresnę priežiūrą pacientams.
11. Pacientams šioje ligoninėje problemų kelia personalo pamainų keitimasis.

1. Kiek laiko dirbate šioje ligoninėje?

2. Kiek laiko dirbate šiame skyriuje?

3. Kiek valandų per savaitę dirbate šioje ligoninėje?

4. Kokios jūsų pareigos šioje ligoninėje? Pažymėkite vieną artimiausią atsakymą.

5.Ar savo darbe jūs tiesiogiai kontaktuojte su pacientais?

6. Kiek laiko jūs dirbate pagal savo specialybę?

Prašome parašyti savo komentarus apie pacientų saugą ir nepageidaujamus įvykius jūsų įstaigoje.