Mokytojų gebėjimas įtraukti pradinių klasių mokinius, turinčius autizmo spektro sutrikimų, į fizinio ugdymo pamokas

Gerbiamas/a respondente,


Esu Erika Eivaitė, Lietuvos sporto universiteto Fizinio aktyvumo ir visuomenės sveikatos studijų programos ketvirto kurso studentė. Šiuo metu rašau baigiamąjį darbą, kurio tema – Pradinių klasių mokytojų savaveiksmiškumas įtraukti mokinius, turinčius autizmo spektro sutrikimų, į fizinio ugdymo pamokas.

Labai prašau Jūsų pagalbos užpildyti šią anketą, kuri užtruks apie 5-7 minutes. Apklausa yra anonimiška, atsakymai bus apibendrinti ir naudojami tik moksliniais tikslais. Jeigu kils klausimų, galite susisiekti el. paštu: [email protected].

 

Žemiau pateikiamas mokinio, turinčio autizmo spektro sutrikimą, apibūdinimas.

Mokinys, turintis autizmo spektro sutrikimą, turi:

a) reikšmingų socialinio bendravimo su bendraamžiais ir mokytojais sunkumų,

b) reikšmingų sunkumų komunikuojant, tiek suprantant, kas yra sakoma, tiek kalbant,

c) specifinį, pasikartojantį elgesio modelį , kuris trukdo mokymuisi ir dalyvavimui.

 

Ačiū už Jūsų laiką ir nuoširdžius atsakymus!


Rezultatai yra prieinami tik autoriui

1. Amžius (įrašykite) ✪

2. Lytis ✪

3. Jūsų kaip kūno kultūros mokytojo darbo stažas? (įrašykite metus) ✪

4. Ar studijų ir (ar) po studijų esate išklausęs Taikomosios fizinės veiklos kursą? ✪

*Taikomosios fizinės veiklos kursas - tai kursas, kurio metu nagrinėjamos temos apie įvairias negalias turinčių asmenų įtraukimą į fizinio ugdymo pamokas, sportą ir kitas fizines veiklas. Šie kursai (seminarai) neapima šių asmenų kineziterapijos ir kitų terapinių veiklų.

5. Ar studijų ir (ar) po studijų esate išklausęs Specialiosios pedagogikos kursą?  ✪

6. Kiek mokinių, turinčių autizmo sutrikimų, per paskutinius 5 metus buvo įtraukta į Jūsų bendrą fizinio ugdymo pamoką? (įrašykite) ✪

7. Ar Jūs gaunate (turite galimybę gauti) šių specialistų paramą: ✪

TaipNeNežinau
Taikomosios fizinės veiklos specialisto
Mokytojo asistento
Specialiojo pedagogo
Kineziterapeuto

8. Kokia Jūsų asmeninė patirtis su asmenimis, turinčiais autizmo spektro sutrikimų (toliau- AS):

9. Kaip sėkmingai Jūs atlikote šias užduotis mokiniams, turintiems ASS, kurie dalyvauja Jūsų vedamose bendrose fizinio ugdymo pamokose?  ✪

Aš neturiu patirties tai atliktiVisiškai nesėkmingai (mažiau nei 15 % viso laiko)Nelabai sėkmingai (15-39 % viso laiko)Kažkas pavyko sėkmingai (40-60 % viso laiko)Vidutiniškai sėkmingai (61-85 % viso laiko)Labai sėkmingai (daugiau nei 85 % viso laiko)
1. Pritaikant priemones
2. Pritaikant veiklas
3. Kuriant saugią aplinką
4. Skatinant bendradarbiavimą
5. Valdant elgesį
6. Pritaikant instrukcijas
7. Vertinant judėjimo įgūdžius
8. Modifikuojant taisykles
9. Efektyviai bendradarbiaujant su kitais
10. Motyvuojant mokinius

10. Kaip dažnai Jūs atliekate išvardytas užduotis mokiniams su ASS, kurie yra įtraukti į Jūsų vedamas fizinio ugdymo pamokas? ✪

NiekadaRetaiKartaisDažnaiNuolat
1. Pritaikote priemones
2. Pritaikote veiklas
3. Kuriate saugią aplinką
4. Skatinate bendradarbiavimą
5. Valdote elgesį
6. Pritaikote instrukcijas
7. Vertinate judėjimo įgūdžius
8. Modifikuojate taisykles
9. Efektyviai bendradarbiaujate su kitais
10. Motyvuojate mokinius

11. Prašome įvertinti, kaip jaučiatės, kai Jums reikia įtraukti mokinį su ASS į bendrą fizinio ugdymo pamoką? ✪

Visiškai nesutinkuLabiau nesutinkuNei sutinku, nei neLabiau sutinkuVisiškai sutinku
1. Jaučiu stresą, kai man reikia įtraukti mokinį su ASS į bendrą kūno kultūros pamoką
2. Labai nervinuosi, kai man reikia įtraukti mokinį su ASS į bendrą kūno kultūros pamoką

12. Kaip šios situacijos Jums apsunkina prasmingą mokinių su ASS įtraukimą į bendrą fizinio ugdymo pamoką? ✪

Tai visai ne problemaNe esminė problemaKai kada sukelia problemų, kai kada neDažnai tai gali būti problemaTai tikrai esminė problema
1. Aš nežinau, kaip pritaikyti veiklas
2. Aš neturiu laiko atlikti pritaikymus
3. Aš neturiu reikiamų priemonių
4. Klasėje per daug mokinių
5. Salėje per pamoką vienu metu yra kelios klasės
6. Mokinių gebėjimai ir įgūdžiai labai skiriasi nuo kitų klasės bendraamžių
7. Aš negaunu reikiamų priemonių ir paramos jiems padėti
8. Aš neturiu informacijos apie mokinį
9. Aš neturiu pakankamai žinių apie autizmą
10. Moksleiviai turi elgesio problemų
11. Moksleiviai negeba iki galo atlikti užduotį