Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimas

Mielas Mokytojau,

Jūsų nuomonė labai svarbi atliekant mūsų mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą. Apklausa yra anoniminė, gautus atsakymus apibendrinsime įsivertinimo ataskaitoje. 

Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

1. Pateikiame teiginius, kurie apibūdina Jūsų darbą. Pagalvokite, kiek tai būdinga jūsų grupės vaikams, Jūsų pedagoginei veiklai grupėje. Tinkamą atsakymą pažymėkite.

Visiškai nesutinkuIš dalies nesutinkuIš dalies sutinkuVisiškai sutinkuNežinau
1.1. Vaikų psichologinis ir fizinis saugumas: Bendra grupės atmosfera pozityvi, grįsta maloniu bendravimu ir bendradarbiavimu.
Mokyklos fizinė aplinka saugi ir pritaikyta vaikų poreikiams.
1.2. Mokytojo sąveika su vaikais: Aš skiriu reikiamą dėmesį kiekvienam vaikui, remdamasi jo stipriosiomis pusėmis ir skatindama jį ugdytis.
Bendrauju taip, kad vaikai pasitikėtų savo jėgomis, didžiuotųsi savo individualumu ir unikaliomis savybėmis.
Kuriu socialines sąveikas grupėje, kurios skatina vaikus savarankiškai veikti, mokytis bendradarbiauti.
1.3. Vaikų tarpusavio sąveika: Vaikai žino, kokio elgesio iš jų tikimasi, mokosi laikytis grupės taisyklių.
Vaikai nebijo klysti, drąsiai išsako savo nuomonę ir dalyvauja priimant sprendimus grupėje.
Vaikai mokosi bendradarbiauti ir pagal savo amžių bendradarbiauja tarpusavyje, kartu konstruodami žinias ir padėdami vienas kitam.
1.4. Lygios galimybės visiems vaikams ugdytis ir tobulėti: Savo kalboje ir veikloje vengiu stereotipų.
Pritaikau ugdymo(si) aplinką ir veiklą skirtingų ugdymosi poreikių vaikams.
Modifikuoju fizinę aplinką ir veiklas, teikiu pagalbą, atsižvelgdama į situacines vaikų reikmes.
Stebiu vaikų fizinę ir psichikos sveikatą, atpažįstu netinkamo elgesio su vaiku ar vaiko nepriežiūros požymius ir apie tai informuoju vaiko gerovės komisiją.

2. Apibendrinkite savo atsakymus ir trumpai parašykite, kokie stiprieji Jūsų pedagoginės veiklos apsektai.

3. Apibendrinkite savo atsakymus ir trumpai parašykite, kokie tobulintini Jūsų pedagoginės veiklos aspektai (Kas Jus neramina? Kokios pagalbos Jums reikia?).

4. Išvardinti teiginiai apibūdina vaikų veiklą grupėje. Pagalvokite, kiek tai būdinga Jūsų grupės vaikams. Tinkantį atsakymą pažymėkite.

Visiškai nesutinkuIš dalies nesutinkuIš dalies sutinkuVisiškai sutinkuNežinau
2.1. Spontaniška vaiko inicijuota veikla (aš pats): Vaikai savo iniciatyva pasirenka veiklą ir priemones, įsitraukia į veiklą ir ją plėtoja.
Vaikai kreipiasi į mane pagalbos, kai patys nepajėgia susidoroti su kilusiais sunkumais.
2.2. Patirtinė vaiko veikla: Vaikai drąsiai eksperimentuoja, tyrinėja.
Vaikai naudoja įvairius patirties kaupimo būdus (stebėjimą, bandymą, klausinėjimą), skatinančius juos tyrinėti, eksperimentuoti, savarankiškai domėtis ir būti kūrybingiems.
Vaikai dalijasi tarpusavyje ir su manimi žiniomis, patirtimi, idėjomis.
2.3. Žaidimas: Dienos metu skiriu laiko įvairiems vaikų žaidimams, kaip pagrindinei vaikų raidą ir ugdymąsi skatinančiai veiklai.
Vaikai patys inicijuoja, planuoja žaidimą ir aptaria savo žaidybinę patirtį.
Vaikai žaidžia skirtingo tipo žaidimus (pagal amžių, pomėgius, situaciją).
Vaikai žaidžia grupinius žaidimus, patiria malonias akimirkas.
Vaikai nevengia į žaidimą įtraukti mane ir kitus suaugusiuosius ir mes žaidžiame kartu.

5. Apibendrinkite savo atsakymus ir trumpai parašykite, kokie stiprieji Jūsų pedagoginės veiklos aspektai.

6. Apibendrinkite savo atsakymus ir trumpai parašykite, kokie tobulintini Jūsų pedagoginės veiklos aspektai (Kas Jus neramina? Kokios pagalbos Jums reikia?).

7. Jums išvardinti teiginiai, kurie apibūdina ugdymo(si) aplinkas, pedagogo darbą. Pagalvokite, kiek tai būdinga mokyklos, grupės, kurioje dirbate, aplinkai, Jūsų pedagoginei veiklai. Tinkantį atsakymą pažymėkite.

Visiškai nesutinkuIš dalies nesutinkuIš dalies sutinkuVisiškai sutinkuNežinau
3.1. Fizinė aplinka: Ugdymo(si) aplinka yra patogi ir skatinanti imtis įvairios veiklos, individualiai, mažomis grupelėmis ar su visais grupės vaikais.
Ugdymo(si) aplinka suskirstyta į logiškai apibrėžtas mažesnes erdves (pagal ugdomas kompetencijas, veiklos centrus, kampelius ar kt.) su tam tikrai veiklai tinkamomis priemonėmis, skatinančiomis tyrinėti, žaisti ir ugdytis.
Aplinkoje įrengtos erdvės atsipalaidavimui ir ramybei, kuriose vaikai gali pabūti vieni ir pailsėti.
Užtikrinama, kad kiekvieną dieną teisės aktais nustatytą laiką, vaikai praleistų gryname ore.
Mokyklos lauko erdvės panaudojamos visapusiškam vaikų ugdymuisi.
3.2. Socialinė-emocinė aplinka: Su kiekvienu vaiku kuriu prieraišų individualų santykį.
Aplinka yra turtinga įvairių socialinių sąveikų situacijomis (su kitais grupės vaikais, su tėvais, su kitais bendruomenės nariais).
3.3. Pažintinė aplinka: Vaikai mokosi saugoti aplinką ir turi praktinių galimybių prisidėti prie aplinkos puoselėjimo.
Vaikai dalyvauja planuojant, kuriant ir prižiūrint grupės aplinką.
Vaikai naudoja jų amžiui tinkamas skirtingos paskirties priemones, informacines ir komunikacines technologijas.
Siekdama praturtinti vaikų ugdymąsi ir skatindamas jų socializaciją, aš naudoju už mokyklos ribų esančius bendruomenės išteklius ir į grupę kviečiu bendruomenės narius.
Ugdymo(si) aplinka skatina vaikus nevengti tam tikros jų amžiui tinkamos ugdymo(si) rizikos.

8. Apibendrinkite savo atsakymus ir trumpai parašykite, kokie stiprieji Jūsų pedagoginės veiklos aspektai.

9. Apibendrinkite savo atsakymus ir trumpai parašykite, kokie tobulintini Jūsų pedagoginės veiklos aspektai (Kas Jus neramina? Kokios pagalbos Jums reikia?).

10. Pateikiame teiginius, kurie apibūdina ugdymo strategijas, padedančias vaikų asmenybinei raidai. Pagalvokite, kiek tai būdinga Jūsų pedagoginei veiklai. Tinkantį atsakymą pažymėkite.

Tikrai nebūdingaIš dalies nesutinkuIš dalies sutinkuVisiškai sutinkuNežinau
4.1. Ugdymo strategijos, padedančios vaiko asmenybinei raidai: Grupėje taikau kasdienes vaikams įprastas veiklas padedančias ugdytis vaikų savireguliaciją ir savarankiškumą.
Vadovaujuosi dialogiško bendravimo principu, grupėje palaikydama ir inicijuodama nuolatinius dialogus tarp vaikų, tarp vaikų ir suaugusiųjų.
Vaikai turi galimybių rinktis ir priimti sprendimus, susijusius su ugdymo(si) procesu bei kitomis situacijomis, sudarau sąlygas vaikams patirti savo priimtų sprendimų pasekmes.
Modeliuoju ir taikau strategijas, skatinančias prasmingą vaikų bendradarbiavimą ir tarpusavio paramą.
4.2. Ugdymo strategijos, skatinančios vaiko mokymosi procesą: Naudoju ugdymo strategijas, kurios holistiškai aprėpia visas vaikų ugdymosi sritis.
Siūlau veiklas, kurios skatina vaikų susidomėjimą ir kelia jiems naujų iššūkių, žadina kūrybingumą, tyrinėjimą, eksperimentavimą, padeda savarankiškai ieškoti atsakymų, spręsti problemas.
Vertinu vaikų įsitraukimo į ugdymosi procesą lygį ir prireikus tinkamai pritaikau veiklas, siekdama, kad visi vaikai aktyviai dalyvautų ugdymosi procese ir pasiektų pažangą.
Aš taip integruoju ugdymosi patirtis, kad vaikai akivaizdžiai matytų ryšius tarp išmoktų sąvokų ir jų kasdienės patirties ir gebėtų įgytas žinias pritaikyti realiose situacijose.
4.3. Ugdymo strategijos, palaikančios žaidimą, kaip pagrindinę vaiko veiklą: Žaidimą vertinu kaip ugdymo(si), tyrinėjimų, atradimų, įsitraukimo ir džiaugsmo šaltinį.
Taikau strategijas, skatinančias vaikų amžiui ir raidos etapui tinkamą žaidybinę patirtį.
Reikalui esant įsitraukiu į vaikų žaidimus.
Palaikau žaidimų įvairovę grupėje (pagal vaikų amžių, pomėgius, situaciją.

11. Apibendrinkite savo atsakymus ir trumpai parašykite, kokie stiprieji Jūsų pedagoginės veiklos aspektai.

12. Apibendrinkite savo atsakymus ir trumpai parašykite, kokie tobulintini Jūsų pedagoginės veiklos aspektai (Kas Jus neramina? Kokios pagalbos Jums reikia?).

13. Jums pateikiame teiginius, kurie apibūdina vaikų pasiekimų vertinimo aspektus, ugdymo planavimą. Pagalvokite, kiek tai būdinga Jūsų pedagoginei veiklai. Tinkantį atsakymą pažymėkite

Visiškai nesutinkuIš dalies nesutinkuIš dalies sutinkuVisiškai sutinkuNežinau
5.1. Pasiekimų vertinimas: Sistemingai stebiu ir fiksuoju vaikų pasiekimus, dokumentuoju vaikų daromą pažangą, lyginu ankstesnius vaiko pasiekimus su esamais, viešai nelyginu vaikų pasiekimų tarpusavyje.
Ugdau vaikų gebėjimą vertinti savo ir kitų vaikų veiklą, elgesį ir darbus.
Dalijuosi informacija apie vaiko daromą pažangą su šeimos nariais.
Į vertinimo ir planavimo procesą įtraukiu švietimo pagalbos ir kitus specialistus, siekdama suteikti veiksmingą ir tikslingą pagalbą.
5.2. Ugdymo planavimas: Aptariu su tėvais vaiko amžiaus tarpsniui realius lūkesčius, atsižvelgdama į individualias vaiko galias ir skirtingą ugdymosi patirtį, ir kartu su tėvais sutariame dėl trumpalaikių ir ilgalaikių ugdymosi tikslų.
Planuoju ugdymą(si), remdamasi žiniomis apie vaikų jau turimus gebėjimus, nuostatas, žinias ir supratimą, jų individualius ugdymosi poreikius ir siekdama vaikų ugdymosi pasiekimų augimo.
Planuodama išlaikau pusiausvyrą tarp individualios veiklos, veiklos mažose grupėse ir visos grupės ugdomosios veiklos.
Išlaikau pusiausvyrą tarp iš anksto suplanuotos ir vaikų pasiūlytos veiklos.
5.3. Ugdymo planavimas: Mano parengtas ilgalaikis planas yra nuoseklus (savaitinių planų tarpusavio tęstinumas), paremtas savo veiklos refleksija, derantis su ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programų tikslais.

14. Apibendrinkite savo atsakymus ir trumpai parašykite, kokie stiprieji Jūsų pedagoginės veiklos aspektai.

15. Apibendrinkite savo atsakymus ir trumpai parašykite, kokie tobulintini Jūsų pedagoginės veiklos aspektai (Kas Jus neramina? Kokios pagalbos Jums reikia?).

16. Išvardinti teiginiai apibūdina vaiko šeimos kultūros pažinimo, partnerystės su vaiko šeima aspektus. Pagalvokite, kiek tai būdinga Jūsų pedagoginei veiklai. Tinkantį atsakymą pažymėkite.

Visiškai nesutinkuIš dalies nesutinkuIš dalies sutinkuVisiškai sutinkuNežinau
6.1. Šeimos kultūros pažinimas: Gerbiu kiekvieną šeimą, kviečiu šeimos narius bendradarbiauti, parodau, kad jie yra laukiami ir randu būdų, kaip juos įtraukti į vaikų ugdymosi procesą.
Ugdymo turinio ir vaikų ugdymosi patirties turtinimui panaudoju turimas žinias apie vaikų šeimų kultūrinę įvairovę.
Suteikiu vaikų šeimų nariams galimybes mokytis vieniems iš kitų ir teikti tarpusavio pagalbą.
Užtikrinu informacijos apie šeimas ir vaikus konfidencialumą.
6.2. Partnerystė su šeima: Supažindinu šeimas su ugdymo programa, artimiausiais tikslais ir tariuosi dėl bendradarbiavimo tikslams pasiekti.
Suteikiu žinių ir dalijuosi idėjomis su tėvais ir kitais šeimų nariais, siekdama sustiprinti tėvų kompetencijas, kad jie galėtų namuose sukurti stimuliuojančią ugdomąją aplinką.
Padedu šeimoms gauti jų vaikų ugdymuisi reikalingos informacijos apie išteklius ir paslaugas tiek esančias mokykloje, tiek ir už mokyklos ribų.

17. Apibendrinkite savo atsakymus ir trumpai parašykite, kokie stiprieji Jūsų pedagoginės veiklos aspektai.

18. Apibendrinkite savo atsakymus ir trumpai parašykite, kokie tobulintini Jūsų pedagoginės veiklos aspektai (Kas Jus neramina? Kokios pagalbos Jums reikia?).

19. Žemiau pateikiami teiginiai, kurie apibūdina mokyklos veiklos planavimo ir organizavimo, mokytojų lyderystės, mokyklos savivaldos aspektus. Pagalvokite, kiek tai būdinga Jūsų mokyklos bendruomenei. Tinkantį atsakymą pažymėkite.

Visiškai nesutinkuIš dalies nesutinkuIš dalies sutinkuVisiškai sutinkuNežinau
7.1. Mokyklos veiklos vadyba: Strateginiai, metiniai planai, ugdymo programos, susitarimai dėl vaikų pasiekimų vertinimo grindžiami bendrai apmąstytu mokytojų, vaikų, tėvų, socialinių partnerių sutarimu.
Mokykloje planuojamos ir įgyvendinamos vaikams, darbuotojams ir tėvams skirtos priemonės vaikų adaptacijos laikotarpiui, perėjimui į pradinį ugdymą palengvinti.
Mokyklai būdinga bendravimo ir bendradarbiavimo su socialiniais partneriais kultūra.
Mokykla atvira pokyčiams, dalyvauja švietimo kokybės gerinimo projektuose.
7.2. Nuolatinis profesinis tobulėjimas: Mokytojai apmąsto ir įsivertina savo pedagoginės praktikos efektyvumą bei siekia gauti grįžtamąjį ryšį iš kitų kolegų, o prireikus stengiasi patobulinti savo pedagoginę praktiką.
Mokytojai bendradarbiauja tarpusavyje ir su kitais specialistais, siekdami pagerinti tiek savo pedagoginę praktiką, tiek ir ugdymo kokybę apskritai.
7.3. Lyderystė mokymuisi: Mokytojų lyderystė pripažįstama ir palaikoma.
Mokyklos bendruomenei būdingas atviras dialogas dėl ugdymo kokybės ir tarpusavio pagalba.
7.4. Mokyklos savivalda: Mokyklos valdyme atstovaujami visų mokyklos bendruomenės narių interesai, savivaldos atstovai renkami atvirai ir skaidriai.
Mokykloje yra sistema, kaip priimami sprendimai, svarbūs tiek mokyklos ateities siekiams, tiek kasdieniam gyvenimui mokykloje.
Tobulinant mokyklą atsižvelgiama į tėvų ir vyresniųjų vaikų nuomonę.

20. Apibendrinkite savo atsakymus ir trumpai parašykite, kokie stiprieji Jūsų pedagoginės veiklos aspektai.

21. Apibendrinkite savo atsakymus ir trumpai parašykite, kokie tobulintini Jūsų pedagoginės veiklos aspektai (Kas Jus neramina? Kokios pagalbos Jums reikia?).