Mokyklos vadovų lyderystės vaidmuo skatinant inovacijas

Gerbiamas respondente,

šios apklausos tikslas – įvertinti mokyklų vadovų lyderystės vaidmenį, skatinant inovacijų diegimą bendrojo ugdymo mokyklose. Jūsų pateikti atsakymai padės suprasti, kokie esminiai lyderystės veiksniai ir /ar vadovo savybės lemia inovacijų sėkmingumą ir kokios yra jų įgyvendinimo galimybės, iššūkiai.

Anketa yra anoniminė, apibendrinti tyrimo rezultatai bus naudojami tik akademiniams tikslams.

Iš anksto dėkoju už atsakymus!

Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

Įvertinkite žemiau pateiktus teiginius apie mokyklos viziją

1 visiškai nesutinku2 nesutinku3 Abejoju4 sutinku5 visiškai sutinku
Vadovas turi aiškią viziją, kokia mokykla turėtų būti ateityje, ir kaip inovacijos gali padėti siekti šio tikslo
Mokyklos vizija yra orientuota į ugdymo kokybės pokyčius bei mokinių pažangą
Vadovas motyvuoja mokyklos bendruomenę pasiruošti būsimiems iššūkiams ir taikyti naujausias ugdymo tendencijas.
Vadovas dalijasi mokyklos vizija su darbuotojais ir įtraukia juos į jos kūrimą.
Mokyklos vizija yra žinoma ir mokinių tėvams.

Įvertinkite žemiau pateiktus teiginius apie inovacijų kultūros skatinimą

1 visiškai nesutinku2 nesutinku3 Abejoju4 sutinku5 visiškai sutinku
Kūrybiškumo ir bendradarbiavimo skatinimas mokykloje.
Mokyklos vadovas kuria aplinką, kurioje darbuotojai gali laisvai dalintis kūrybinėmis idėjomis.
Vadovas įtraukia mokinių tėvus, vietos bendruomenę ir partnerius į mokyklos inovatyvius projektus.
Mokykloje skatinamas darbas komandose, apimančiose įvairius bendruomenės narius (mokinius, pedagogus, tėvus, partnerius).
Vadovas sudaro sąlygas švietimo bendruomenei dalintis gerosiomis praktikomis.
Mokykloje ugdomas kolektyvinės atsakomybės jausmas.

Įvertinkite žemiau pateiktus teiginius apie profesinio tobulėjimo skatinimą

1 visiškai nesutinku2 nesutinku3 Abejoju4 sutinku5 visiškai sutinku
Vadovas siekia, kad darbuotojai naujai įgytas kompetencijas pritaikytų praktikoje.
Mokyklos vadovas mentoriauja ir pataria darbuotojams jų tobulėjimo klausimais.
Darbuotojai savo planuose įvardija profesinio tobulėjimo tikslus mokslo metams.

Įvertinkite žemiau pateiktus teiginius apie atvirumą naujovėms.

1 visiškai nesutinku2 nesutinku3 Abejoju4 sutinku5 visiškai sutinku
Vadovas ieško naujų galimybių pagerinti mokymo ir mokymosi procesus.
Vadovas taiko nestandartinius sprendimus, skatindamas išeiti iš komforto zonos.
Vadovas skatina mokytojus ir mokinius išbandyti naujas idėjas.
Vadovas užtikrina, kad mokyklos inovacijos būtų susietos su mokymosi rezultatais.

Įvertinkite žemiau pateiktus teiginius apie eksperimentavimo skatinimą.

1 visiškai nesutinku2 nesutinku3 Abejoju4 sutinku5 visiškai sutinku
Vadovas kuria aplinką, kurioje klaidos priimamos kaip mokymosi proceso dalis
Vadovas skatina eksperimentuoti ugdymo procesuose ir taikyti naujus metodus.
Mokykloje diegiamos praktikos, kurios leidžia gauti grįžtamąjį ryšį apie inovacijas.
Vadovas skiria laiko ir išteklių inovacijų diegimui.
Darbuotojai reflektuoja apie sėkmes / nesėkmes ir tobulina darbo metodus.

Įvertinkite žemiau pateiktus teiginius apie mokytojų, pagalbos specialistų įgalinimą.

1 visiškai nesutinku2 nesutinku3 Abejoju4 sutinku5 visiškai sutinku
Vadovas suteikia pedagogams atsakomybę įgyvendinti naujoves savo pamokose.
Vadovas įtraukia mokytojus, specialistus į strateginius sprendimus, susijusius su inovacijomis.
Mokytojams, specialistams suteikiamos galimybės dalyvauti mokymuose, susijusiuose su inovacijomis.
Mokytojai, specialistai gali savarankiškai planuotis profesinio tobulėjimo veiklas.
Mokytojai, specialistai turi erdvės eksperimentuoti ir taikyti inovatyvius mokymo metodus.
Mokytojai, specialistai gali lanksčiai taikyti įvairius metodus pagal klasės poreikius.
Vadovas reguliariai teikia mokytojams, specialistams konstruktyvų grįžtamąjį ryšį.
Mokytojams, specialistams suteikiami reikiami įrankiai ir technologijos inovacijoms įgyvendinti.

Įvertinkite žemiau pateiktus teiginius apie mokinių įtraukimą.

1 visiškai nesutinku2 nesutinku3 Abejoju4 sutinku5 visiškai sutinku
Vadovas įtraukia mokinius į sprendimų priėmimą dėl mokyklos inovacijų.
Mokykloje ugdomi mokinių lyderystės įgūdžiai.
Skatinamas mokinių dalyvavimas projektinėse ar kūrybinėse veiklose.
Mokykloje taikomi metodai, kurie lavina kūrybiškumą ir komandinius įgūdžius.

Įvertinkite žemiau pateiktus teiginius apie technologijų integraciją.

1 visiškai nesutinku2 nesutinku3 Abejoju4 sutinku5 visiškai sutinku
Vadovas skatina inovatyvių technologijų taikymą ugdymo procese.
Mokytojai ir mokiniai turi galimybę mokytis ir naudotis moderniomis technologijomis.
Mokykloje organizuojami mokymai apie naujausių technologijų taikymą švietime.
Vadovas rūpinasi mokyklos infrastruktūros pritaikymu technologinėms inovacijoms.

Įvertinkite žemiau pateiktą teiginį apie tvarumo užtikrinimą.

1 visiškai nesutinku2 nesutinku3 Abejoju4 sutinku5 visiškai sutinku
Vadovas orientuojasi į ilgalaikius ir tvarius inovacijų sprendimus.

Įvertinkite žemiau pateiktą teiginį apie tinklaveiką inovacijų srityje.

1 visiškai nesutinku2 nesutinku3 Abejoju4 sutinku5 visiškai sutinku
Vadovas skatina bendradarbiauti su kitomis švietimo organizacijomis.
Mokykla bendradarbiauja su verslo įmonėmis ar universitetais kuriant inovacijas.
Mokyklos darbuotojai dalyvauja profesinėse asociacijose ir bendruomenėse.

Įvertinkite žemiau pateiktą teiginį apie vadovo lyderio savybes.

1 visiškai nesutinku2 nesutinku3 Abejoju4 sutinku5 visiškai sutinku
Vadovas atsižvelgia į mokyklos bendruomenės poreikius ir teikia paramą pokyčių metu.
Vadovas rodo pavyzdį, kuris įkvepia inovatyvumui.
Vadovas aiškiai perteikia pokyčių tikslus ir įtraukia bendruomenę į jų įgyvendinimą.

Kaip vertinate savo mokyklos vadovų lyderystę?

Jūsų pareigos?

Jūsų amžius?

Kiek metų dirbate švietimo sektoriuje?