Mokyklos vadovų lyderystės ir pedagogų įsitraukimo į skaitmeninės transformacijos veiklas sąsajos

Skaitmeninės transformacijos reiškinys švietime – jau ne inovacija, o aktualija, kuri veikia įvairias ugdymo veiklas ir pačią mokyklos organizaciją. Mokymo ir mokymosi užduotys skaitmeninamos, ugdymo turinys individualizuojamas skaitmeninių įrankių pagalba, o pedagogams keliami nauji skaitmeninės kompetencijos reikalavimai.

Šia apklausa siekiama įvertinti, koks yra mokyklos vadovo vaidmuo ir jo lyderystės raiška skaitmeninės transformacijos kontekste bei kokias tokios lyderystės ir pedagogų įsitraukimo į skaitmeninę transformaciją sąsajas galima identifikuoti.

Anketa yra anoniminė, apibendrinti tyrimo rezultatai bus naudojami tik akademiniams tikslams, baigiamojo magistro projekto ataskaitoje. Tikiuosi, nuoširdaus Jūsų dalyvavimo ir aktyvumo!

Pagarbiai,

KTU Vadybos studijų programos magistrantė

Gabija Pukienė

Anketos instrukcija: Kiekvieną teiginį įvertinkite skalėje nuo 1 iki 5, kur 1 reiškia „visiškai nesutinku“, 2 – „nesutinku“, 3 – „nei sutinku, nei nesutinku“, 4 – „sutinku“, o 5 – „visiškai sutinku“.

Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

I dalis: Mokyklos vadovo lyderystė skaitmeninės transformacijos konstekste

Vizija ir tikslai ✪

1 – visiškai nesutinku2 – nesutinku3 – nei sutinku, nei nesutinku4 – sutinku5 – visiškai sutinku
Vadovas aiškiai ir reguliariai perteikia skaitmeninės transformacijos tikslus pedagogams.
Vadovo komunikacija padeda suprasti skaitmeninės transformacijos svarbą ir kryptį.
Pedagogai įtraukiami į diskusijas dėl skaitmeninės transformacijos vizijos ir tikslų formavimo.
Pedagogų pasiūlymai ir idėjos yra aktyviai svarstomi kuriant skaitmeninės transformacijos viziją.
Vadovas demonstruoja nuoseklų ir tvirtą įsipareigojimą įgyvendinti skaitmeninės transformacijos tikslus.
Vadovo elgesys ir veiksmai rodo asmeninį įsitraukimą ir atsakomybę už skaitmeninės transformacijos sėkmę.

Pedagogų motyvavimas ir parama ✪

1– visiškai nesutinku2 – nesutinku3 – nei sutinku, nei nesutinku4 – sutinku5 – visiškai sutinku
Skiriamas dėmesys pedagogų dalyvavimui mokymuose, skirtuose jų skaitmeniniams įgūdžiams tobulinti.
Teikiamos galimybės pedagogams įgyti naujų kompetencijų, reikalingų skaitmeninei transformacijai.
Taikomos įvairios motyvacinės priemonės, siekiant paskatinti pedagogų įsitraukimą į skaitmeninius projektus.
Pedagogų pastangos integruojant skaitmenines technologijas vertinamos ir skatinamos.
Organizacijoje užtikrinamas tinkamas konsultavimas ir pagalba sprendžiant su skaitmeninėmis priemonėmis susijusias problemas.

Bendradarbiavimo skatinimas ✪

1 – visiškai nesutinku2 – nesutinku3 – nei sutinku, nei nesutinku4 – sutinku5 – visiškai sutinku
Skatinamas atviras ir pagarbus bendravimas tarp kolegų, kuris padeda spręsti iškilusius iššūkius.
Suteikiamos galimybės dalintis patirtimi ir teikti pagalbą vieni kitiems ugdymo proceso tobulinimui.
Siūlomos skaitmeninės platformos, kurios leidžia efektyviai bendradarbiauti ir dalintis idėjomis su kolegomis.
Naudojamos technologijos, kurios padeda palaikyti sklandų informacijos apsikeitimą tarp mokytojų ir vadovybės.
Vadovas inicijuoja veiklas, kurios skatina komandinius sprendimus ir bendrą atsakomybę už rezultatus.
Teikiamas palaikymas ir paskatinimas dalyvauti komandiniuose projektuose, siekiant ugdymo kokybės gerinimo.

Vadovo orientacija į skaitmeninę transformaciją ✪

1 – visiškai nesutinku2 – nesutinku3 – nei sutinku, nei nesutinku4 – sutinku5 – visiškai sutinku
Vadovas aiškiai įvardija skaitmeninės transformacijos tikslus ir jų svarbą organizacijos veiklai.
Vadovas reguliariai komunikuoja apie skaitmeninės transformacijos pažangą ir tikslų pasiekimo etapus.
Esu įkvėptas (-a) vadovo pastangomis aktyviai inicijuoti ir palaikyti skaitmeninių inovacijų diegimą mokykloje.
Vadovas aiškiai komunikuoja apie skaitmeninių inovacijų naudą ir skatina komandą jas išbandyti.
Vadovas aktyviai skatina mane tobulinti savo skaitmeninius įgūdžius, suteikdamas mokymosi galimybes ir palaikymą.
Vadovas savo elgesiu rodo pavyzdį, kaip efektyviai naudoti skaitmenines priemones, skatindamas ir mane jas pritaikyti savo darbe.
Vadovo gebėjimas taikyti skaitmeninius sprendimus įkvepia mane labiau įsitraukti į skaitmeninius pokyčius organizacijoje.

Technolgoninės infrastruktūros kūrimas ir valdymas ✪

1 – visiškai nesutinku2 – nesutinku3 – nei sutinku, nei nesutinku4 – sutinku5 – visiškai sutinku
Mokyklos vadovas užtikrina, kad visa technologinė įranga būtų prieinama ir tinkamai veiktų.
Vadovas skatina mokytojus taikyti skaitmenines priemones, siekiant modernizuoti ugdymo procesą.
Vadovas užtikrina, kad skaitmeninė mokymosi aplinka būtų patogi ir lengvai prieinama visiems naudotojams.
Vadovas rūpinasi, kad mokykloje diegiamos naujos technologijos, atitiktų pedagogų ir mokinių poreikius.
Vadovas įgyvendina nuoseklius veiksmus, užtikrinančius sklandų skaitmeninių pokyčių įgyvendinimą mokykloje.

II dalis: Jūsų asmeninis įsitraukimas į skaitmeninės transformacijos veiklas 

Skaitmeninių kompetencijų lygis ✪

1 – visiškai nesutinku2 – nesutinku3 – nei sutinku, nei nesutinku4 – sutinku5 – visiškai sutinku
Reguliariai naudoju skaitmenines priemones, siekdamas pagerinti mokinių mokymosi įsitraukimą ir rezultatus.
Efektyviai pritaikau skaitmeninius įrankius, kad ugdymo procesas būtų inovatyvus ir sklandus.
Kuriu interaktyvų ir aktualų skaitmeninį turinį, kuris atitinka ugdymo tikslus ir mokinių poreikius.
Valdau ir atnaujinu skaitmeninį turinį, užtikrindamas jo kokybę ir tinkamumą ugdymo procesui.
Kritiškai vertinu skaitmenines priemones ir pasirenku tinkamiausias ugdymo tikslams pasiekti.
Renkantis skaitmeninius įrankius, atsižvelgiu į jų efektyvumą ir tinkamumą konkrečiai situacijai.

Skaitmeninio mokymo turinio kūrimas ✪

1 – visiškai nesutinku2 – nesutinku3 – nei sutinku, nei nesutinku4 – sutinku5 – visiškai sutinku
Kuriu interaktyvias mokymo priemones, kurios skatina mokinių įsitraukimą ir mokymosi motyvaciją.
Naudoju įvairius įrankius ir technologijas, kad mokymo turinys būtų įdomus ir įtraukiantis.
Pritaikau mokymo turinį atsižvelgdamas į skirtingus mokinių gebėjimus ir mokymosi stilius.
Siekiu, kad mokymo priemonės atitiktų individualius mokinių poreikius ir ugdymosi tikslus.
Naudoju įvairias skaitmenines priemones, kurios leidžia sukurti šiuolaikišką ir profesionalų mokymo turinį.
Taikau skaitmeninius įrankius, kad mokymo medžiaga būtų patraukli ir efektyvi mokymosi procese.
Integruoju naujoviškas mokymo metodikas, kurios padeda pagerinti mokymo turinio kokybę ir aktualumą.
Eksperimentuoju su inovatyviais sprendimais, siekdamas pritaikyti juos mokymo procese.

Skaitmeninis raštingumas ir saugumo žinios ✪

1 – visiškai nesutinku2 – nesutinku3 – nei sutinku, nei nesutinku4 – sutinku5 – visiškai sutinku
Turiu gebėjimų pritaikyti technologijas kasdieniame darbe, siekdamas optimizuoti užduotis.
Suprantu pagrindinius duomenų apsaugos principus ir jų svarbą dirbant su skaitmeniniais įrankiais. variantas
Užtikrinu, kad dalinantis informacija naudojamos priemonės atitiktų saugumo reikalavimus.
Turiu gebėjimų organizuoti ir apsaugoti informaciją, kad ji būtų prieinama tik įgaliotiems asmenims.
Laikausi etikos principų naudodamasis skaitmeninėmis technologijomis ugdymo procese.

Dalyvavimas profesinėse mokymosi bendruomenėse ✪

1 – visiškai nesutinku2 – nesutinku3 – nei sutinku, nei nesutinku4 – sutinku5 – visiškai sutinku
Dalyvauju profesinio tobulėjimo renginiuose, siekdamas įgyti naujų žinių ir įgūdžių.
Dalinuosi įgyta patirtimi ir idėjomis su kolegomis, siekdamas skatinti bendrą tobulėjimą.
Aktyviai dalyvauju diskusijose su kolegomis, kad praturtinčiau jų ir savo profesinį supratimą.
Naudoju skaitmenines platformas bendravimui ir informacijos dalijimuisi profesinėje mokymosi bendruomenėje.
Prisidedu prie skaitmeninių įrankių naudojimo, siekdamas palengvinti bendruomenės veiklas ir diskusijas.

Motyvacija diegti skaitmeninius pokyčius ✪

1 – visiškai nesutinku2 – nesutinku3 – nei sutinku, nei nesutinku4 – sutinku5 – visiškai sutinku
Aš jaučiu norą imtis iniciatyvos taikyti naujas technologijas, nes man tai atrodo įdomu ir prasminga.
Aš manau, kad mano pastangos taikyti naujas technologijas padeda asmeniškai tobulėti kaip pedagogui.
Aš tikiu, kad skaitmeniniai pokyčiai yra vertingi ir reikalingi ne tik mokyklos pažangai, bet ir mano profesiniam augimui.
Man patinka būti dalimi skaitmeninių pokyčių, nes jaučiu, kad jie suteikia galimybę realizuoti savo kūrybiškumą.
Aš jaučiu motyvaciją prisidėti prie skaitmeninių sprendimų kūrimo, nes tai skatina mano profesinę savivertę ir pasitenkinimą darbu.
Dalyvavimas skaitmeninių sprendimų pritaikyme man atrodo svarbus, nes leidžia prisidėti prie reikšmingų pokyčių mokyklos bendruomenei.

Emocinė-motyvacinė pasitenkinimo būsena ✪

1 – visiškai nesutinku2 – nesutinku3 – nei sutinku, nei nesutinku4 – sutinku5 – visiškai sutinku
Jaučiu, kad mano veikla prasminga ir naudinga, ypač mokiniams.
Manau, kad skaitmeninių įrankių diegimas ir skaitmeninės kompetencijos ugdymas yra labai naudingas man ir mano kolegoms.
Jaučiu pasitenkinimą, kad tokia veikla leidžia atsiskleisti mano kompetencijoms.
Aš jaučiuosi gebantis (-a) savarankiškai taikyti naujus skaitmeninius įrankius ir metodus savo darbe.
Galiu laisvai reikšti savo nuomonę, diskutuoti apie skaitmeninę transformaciją ir tai man labai patinka.
Jaučiuosi saugus (-i) išbandydamas (-a) naujas skaitmenines technologijas, net jei rezultatai ne visada būna sėkmingi.
Jaučiu stiprią atsakomybę, kad skaitmeninės veiklos ir įrankiai, kurias diegiu, gerintų visos mokyklos veiklas.
Išgyvenu, jei iškyla sunkumų diegiant skaitenines priemones ir ieškau sprendimų.
Man rūpi, kad mūsų mokykla būtų pažangi ir pirmautų skatmeninės transformacijos srityje.

III dalis: Jūsų profesinis tobulėjimas skaitmeninės transformacijos kontekste

Iniciatyva tobulintis skaitmeniniu būdu ✪

1 – visiškai nesutinku2 – nesutinku3 – nei sutinku, nei nesutinku4 – sutinku5 - visiškai sutinku
Dalyvauju skaitmeniniuose mokymuose, siekdamas savarankiškai tobulinti savo įgūdžius. variantas
Nuolat ieškau naujų skaitmeninių metodų, kurie galėtų pagerinti mano mokymo praktiką.
Inicijuoju naujų skaitmeninio turinio kūrimo idėjų įgyvendinimą ir pritaikymą praktikoje.
Esu aktyvus virtualių profesinio tobulėjimo bendruomenių narys ir dalinuosi savo patirtimi.

Kolegiškas bendradarbiavimas skaitmeniniame ugdyme ✪

1 – visiškai nesutinku2 – nesutinku3 – nei sutinku, nei nesutinku4 – sutinku5 - visiškai sutinku
Teikiu pagalbą kolegoms, kai jiems kyla sunkumų naudojant skaitmeninius įrankius ugdymo procese.
Dalyvauju kuriant bendrus skaitmeninius ugdymo projektus, kurie praturtina mokymo turinį.
Prisidedu prie bendrų skaitmeninių iniciatyvų įgyvendinimo, siekiant pagerinti ugdymo kokybę.
Dalinuosi su kolegomis savo patirtimi ir idėjomis apie naujus skaitmeninius mokymo metodus.
Kviečiu kolegas diskusijoms apie inovatyvių skaitmeninių metodikų taikymą ugdymo praktikoje.

Jūsų amžius: ✪

Jūsų lytis: ✪

Jūsų pedagoginė išsilavinimo kategorija: ✪

Jūsų darbo stažas švietimo srityje: ✪

Mokyklos tipas: ✪