mažinti namų darbų skaičių, derinti skirtingų dalykų namų uzduotis, mokytojams bendrauti tarpusavyje, ir negalvoti kad ju destomas dalykas vienintelis pasaulyje ir svarbiausias.
Mažinti anglų kalbos mokymosi krūvį. Taip pat kaip ir biologijos. Daugiau skirti laiko užduočių atlikimui klasėje. Tikslingiau planuoti kontrolinius darbus, nes jie tiesiog eina vienas paskui kitą, per dieną būna net keli kontroliniai. Daugiau skirti dėmesio mokymosi programų sudarymui, kad būtų mokoma to ko ateityje mokantis aukštosiose mokyklose tikrai reikės, o ne prikimšti vadovėlius nereikalingos informacijos, visko tiesiog neįmanona įsidėmėti.
duoti paiilseti mokytojams po 10darbo metų kokius metus, nes tikrai juom mokykloi nuvažiuoja stogas.
Labiau planuoti kontrolinius,ir pranesti apie kontrolini maziausiai pries savaite.
kad mazau uzdavinetu namu darbiu ir kad butu pamokos lengvesnes truputely.
dfhgdg
sumazynti egzaminu reikalavimus
Mokytis mokytis ir dar kartą
mokytis.
O jei realiai – anksčiau buvo
daug didesni krūviai ir
pabaigdavo žmonės ir egzaminus
laikydavo iš visų pabrėžiu
VISŲ mokykloje dėstomų dalykų
ir dar po to stojamuosius
laikydavo ir niekas nenumirė.
O dabar dėl trijų egzaminų
dejuoja.
kad gerai isisavinti dalyka
nebutinai vaiko apkrauti
tiek kad jis paskui net
paziureti i ji negali. o kur
musu ateitis?Kai uzaugs tai
tikrai nepasirinks siu
dalyku toliau studijuoti.
lengvinti vidurinio ugdymo
programas. placiau jas
studijuoti specializuotose
ugdymo įstaigose pasirinkus
kryptį.
nors truputį sumažinti
mokiniams mokymosi krūvį
mazinti kruvius
as, tu, mes
maziau darbo uzduoti
Ar neužtektų žinoti įvykio
datą, priežąstis,esmę ir
pasekmes.Turėtų būti
akcentuojama tai, kas
svarbiausia.Turbūt reikėtų
kalbėti ne tik apie krūvius,
bet ir apie mokytojus, kurie
leidžia sau nuspręsti mokinio
likimą , nepagrįstai
rašydami neigiamus pažymius.
Daugiau mokyti praktinių
dalykų,kad galėtų pritaikyti
gyvenime.Labai svarbu
išmokyti kultūringo
bendravimo.
konkreciu siulymu neturiu
mažint namų užduotis,kad
nereikėtų sėdėt iki
vidurnakčio
nebelepinti mokinių... O tai
užaugs tamsuomenė
ne tiek daug apkrauti namu
darbais, daugiau dirbti
klaseje. nes juk ne tik to
dalyko namu darbus darome.
per placios programos
mazinti namu darbu kiekius ir
psichologini spaudima
Skirti, kur tik imanoma
vaikus i klases pagal
sugebejimus mokytis ir
isisavinti medziaga. As
susiduriu su tuo, kad dukrai
nuobodu mokytis, pamoku ji
namuose neruosia, nes viska
padaro klaseje ir pradeda
tinginiauti. Pokalbiai su
mokytojais dave tokius
rezultatus - 4 mokytojai
duoda papildomas uzduotis,
kiti to nedaro, nes tai
papildomas darbas pedagogui.
todel pagrindinis siulymas -
diferincijuoti vaiku mokyma.
svarbiausia, kad mokiniai
butu suskirstyti i atskiras
klases pagal savo galimybes,
o ne vienoje klaseje stengtis
mokyti vaikus pagal
skirtingus lygius. Si sistema
nieko gero nedave ir neduos.
Pedagogas ne viespats dievas.
Kitas svarbus dalykas -
mokykla teikia mokymo
paslauga. Taigi uzsakovai
esame mes. Todel svarbu, kad
mokyklu tevu komitetai turetu
daugiau galiu itakoti mokymo
procesa.
Peržiūrėti programas. Galbūt
galime jas "paploninti".
Galbūt galime turinį
priderinti prie
standartų ,galų gale, o ne
standartus prie turinio
atsizvelgti i universitetu
daromas pradines studijas,jas
ivertinti ir tik nereikia
skaidyti i humanitarinius ir
realinius mokslus,nes vaikai
dar nemoka apsispresti ko
nori.
Keisti pateikima, jo formata.
Mazinti informacijos kieki,
Santraukas pateikti
vadovelyje, kurios nebutu
ilgesnes nei kokie 50 - 70
zodziu
Kad mokytojai susitartu
tarpusavyje,nes daznai
mokytojai visu dalyku uzduoda
namu darbu tiek kad nespeji
net vieno dalyko padaryti.Kad
mokytojai zinotu kiek kas kam
uzdave.
sumazinti informacijos
apimti iki pagrindu. Daugiau
praktiniu ziniu ir mokymo
jas pritaikyti gyvenime.
Daugiau mokymo kokybes, o ne
ziniu kiekio.
Sumazinti destytoju apkrova
yvairiomis statistinemis
ataskaitomis.
Testuoti destytoju darba su
mokiniais, tikrinti ju
zinias apie skirtingo
amziaus mokiniu grupiu
interesus: kuo jie gyvena,
kokios ju problemos, kuo jie
domisi, ka jie veikia, ar
jiems patinka destomi
dalykai ir ju forma, ka jie
noretu pakeisti ir t.t.
pakeisti dėstančius mokytojus
siaurinti, supaprastinti
programas. supaprastinti
egzaminų programas
(reikalavimus). mokiniams
daug informacijos reikia
susirasti
patiems.Supaprastinti
mokomųjų dalykų užduotis ir
jų apimtis.
sumazinti kruvius,
susvelninti reikalavimus
Dėstyti tik svarbiausius
istorijos įvykius
Tik geriau diferencijuoti
krūvį moksleiviams, TIKRAI
nereikia jo mažinti!
sukonkretinti temas
Daryti dalyku/lygiu
pasirinkima ne nuo 11-12 kl,
o nuo 8.
Atsisakyti profiliavimo
Siulyciau kitus dalykus
sumazinti iki minimumo arba
dali nereikalingu
panaikinti, kad vaikai
galetu skirti demesi tiems
mokslams, be kuriu gyvenime
sunku issiversti, o ne
krauti i galvas beprasmybiu,
ta norintys gali daryti
fakultatyvuose.
pamazinti moksleiwiams
taikomus kruwius
sumazinti mokomuju dalyku
programa, biologijos kursas
primena medicina, ji tikrai
reikia supaprastinti
Mazinti lietuviu kalbos
pamokose autoriu, kuriuos
reikia nagrineti 11-12
klaseje, skaiciu
uzduoti maziau namu darbu.
Jokiu budu nesiaurinti
programu, kol Lietuvoje nera
efektyvios itin gabiu mokiniu
ugdymo sistemos, nes tada
gabus mokiniai smarkiai
nukentes. Man paciai prireike
mokantis chemijos nemazai
matematikos is tu temu, del
kuriu mokytojos burblena, kad
yra per sunkios ir mokykloj
nereikalingos.
Perziureti vidurinio mokymo
programas, baigimo egzaminu
turini ir viska suderinti su
aukstuju mokymo istaigu
mokymo turiniu.
Perkelti kai kurias temas i
universitetus.
Supaprastinti informaciją
vadovėliuose, dabar yra
priimta, kad negalima rasyti
daugiau kaip trijų
kontrolinių per dieną,
siūlau panasiai padaryti ir
su namų darbais pvz.,
negalima uzduoti daugiau
kaip keturių pamokų namų
darbų vienai dienai.
mazinti kruvi
Pradet kompus naudoti per
pamokas ir namu darbams
nzn...
programos turetu buti ne
tokios placios, siek tiek
daugiau praktikos, ne vien
sausa teorija, kuria iskart
po kontrolinio zmogus
pamirsta
Kad ir kiek mazintumet kruvi
visa laika mokiniai sakys
kad jiems jis perdidelis
susiaurinti mokymosi programu
apimti ir tikrinti ar
mokytojai desto pagal
programa.
Jei nori siekti savo
svajonės, studijuoti ir
nebūti "bambukas", turi
kalti...
neuzduoti tiek namu darbu.
atsizvelgti i tai kad
mokinames ne du ar tris
dalykus o 13. ir kiekvienam
jam reikia skirti laiko.
privesti mokytojus nedaryti
viena diena keliu
kontroliniu. jeigu mes
kontrolini pervadiname
apklausa rastu ar kas nors
pasikeicia? mazinti bendra
kruvi. paruosti visus namu
darbus ir lankyti koki nors
bureli tampa fiziskai
neimanoma.
daugiau praktinių
užduočių,įvairesnis teorijos
pateikimas(įdomūs,
gyvenimiški
pavyzdžiai,trumpos teorijos
formuluotės ir pan.)
Keisti sistema.
apsvarstyti vadoveliu
perrasymo galimybe,
supaprastinima. Uzsienio
valstybese daug lengviau
mokytis.
Manyciau daugiau demesio
turetu buti skirta pamokos
teorijai, kad butu labiau
suinteresuoti mokiniai, pvz
istorijos kursas turetu buti
desningas, sistemingas, kad
moksleiviai klausydami
daugaiu galetu isiminti
pamoku metu.Taip pat
neturetu buti daugiau vieno
kontrolinio per diena, visa
tai turetu buti derinama su
kitais mokytojais, o siuo
metu i tai visiskai nera
atsizvelgiama ir kiekvienas
mokytojas daro taip, kaip
jam patogu, negalvodamas api
moksleiviams suteikta kruvi.
Didinti kruvi, grieztesni
pedagogai, reiklesni ir t.t.
Sumazinti kruvį.
perziureti visa svietimo
sistema, pertvarkyti kursus,
nes lietuvos svietimo sistema
yra perkrauta, ir siuo metu,
jau prieita prie to, kad
akstuju mokyklu kursai
pradeti destyti paskutinese
vidurinio issilavinimo
klasese.
Siūlau išlaikyti esamus
krūvius ir neleisti pradėti
tinginiauti :)
siulyciau sumazinti programa.
padaryti ja glaustesne. tarkim
yra tokiu temu matematikoje,
kurios mokomos universitetuose
ir laikant valstybini brandos
egzamina ju nereikia. jei jos
butu isimtos is programos
tuomet butu galimybe daugiau
laiko skirti toms temoms,
kurios yra tikrai reikalingos.
kadangi anglu kalbos
valstybinis brandos egzaminas
yra tikrai labai sudetingas,
todel ir anglu kalbos
mokytojai uzduoda labai daug.
jeigu egzaminas butu
lengvesnis tuomet sumazetu ir
kruvis. nes ne visko kas yra
egzamine reikalinga realiame
gyvenime.
surasiau i aukstesni langeli
netycia
Mokymo programose taikyti
daugiau praktiniu uzduociu.
Dazniau naudotis zinynais,
enciklopedijomis ir pan.
Taciau tuomet reiketu
reformuoti ir egzaminu
tvarka.
Mokyklų programas derinti su
aukštųjų mokyklų programomis
ir nuimti aukštosios
mokyklos krūvį iš vidurinių
mokyklų ir gimnazijų.
Mokytis tik mokykloje ir
neužduoti namų darbų.
Mano vaikai (3 yra gabūs
muzikai ir dailei. Lanko
muzikos ir dailės mokyklas.
Aštuntoje ir dvyliktoje
klaseje besimokančios dukros
pamokas baigia ruošti tik 1 -
2 val. nakties. Vienai ir
kitai dar reikia papildomų
pamokų- repetitorių, nes
aštuntokė nori patekti į
gimnaziją, o dvyliktokė
įstoti į dailės akademiją.
Man gaila savo vaikų, tačiau
nieko negaliu padaryti.
Nebesunkinti valstybinių
egzaminų. Korepetitoriai
neteisėta veikla užsiima. Ar
tai nėra šešėlinė politika?
Vaikai mokosi mokykloje, o dar
po to eina pas korepetitorius...
Krūvius šiek tiek sumažinti,
tačiau skatinti mokinius juos
priimti teigiamai ir noriai,
nes dauguma mokiniu per dideli
krūviai atstumia nuo mokslo.
Jie pradeda i juos žiūrėti
atsainiai.
Rusų k. : peržiūrėti
programas, jų normatyvūs,
tikslūs
Lietuvių k. : susitarti ką,
vis dėlto, mokinys baigias
12kl. turi mokėti.
Istorija : pasisemti
patirties iš Vakarų požiūrio
į istoriją
Siaurinti programa,atmesti
maziau svarbias temas arba
padidini pamoku skaiciu,kad
butu galima placiau
isigilinti i destomus
dalykus.
Apskritai yra mokomasi per
daug dalyku,tai kelia
sumaisti,sunku susikaupti
ties keliais
svarbiausiais.Nors atskiru
dalyku kruviai nera per
sunkus,sudejus visus 16
destomu dalyku susidaro
nezmoniskai sunki nasta.Tuo
labiau,kad visu dalyku
reikalavimai labai auksti.
Reikia kad mokytojai
supranstų, kad mes
mokiniai ,negalime rašyti 3
kontrolinių darbų per dieną,
kad mes mokomės ne vieno
dalyko ir tai, kad mokiniai
nėra kompiuteriai.
padaryti daugiau A lygiui
pamoku
Nereikia matuoti visko pagal
viena kurpali. Sakykime as
mokiausi vienoje is Klaipedos
gimnaziju ir tikrai
nesiskundziau per dideliu
kruviu. Va stai mano metais
jaunesnis brolis mokesi kitoje
vidurineje mokykloje ir prie
knygu sededavo iki isnaktu
vien del to, kad uz tinkamai
paruostus namu darbu mokytoja
jam rasytu ne 2 o 3. Butent
tokius pazymius gaudavo
dauguma mokiniu... ir tikrai
nepasakyciau, kad jie negabus
(siuo metu brolis studijuoja
inzinerija VGTU, dauguma kitu
taip pat universitetuose). Ne
programa yra
sunki/normali/pakankama, o
mokytojo poziuris i moksleivio
darba bei jo vertinimas.
Iliustruosiu konkreciu
pavyzdziu: brolis nuolat
gaudavo 2 uz atsakinejima
(kartais pelnytai, kartais
nelabai), o iki 1 - 2 valandos
nakties daryti namu darbai jam
padedavo gauti 3. Po keliu
menesiu iskilo naturalus
klausimas ar verta daryti
n.d., jei tai net teigiamo
pazymio siekti nepadeda, nes
jei atsakineji bent 4, i juos
niekas neziuri? Nuo tada, kai
mokytoja pasake, jog neves jam
4, jei jis pasirinks laikyti
valstybini egzamina, jis i
anglu kalbos pamokas tiesiog
spjove. O kai mokyklini
egzamina islaike 7, mokytoja
povyza kiek pakeite ir ji
islemeno: "Nu tu matai, ko
gero ir valstybini butum
islaikes". Tai kas cia per
poziuris i mokini ir jo
darba?? Kaip palyginima galiu
pamineti, kad per puse
semestro anglu kalbos pamokose
jau turejau bene 20
desimtuku... padarai teisingai
uzdavini – 10, smagu, taciau
kontrastas akivaizdus :( Stai
ka reiktu is tikro vertinti -
kaip mokytojai vertina mokini.
Suprantama, kad tai keblu,
kiekvinu atveju reiktu
situacija nagrineti atskirai,
bet kad programu nagrinejimas
situacijos nepakeis, as
neabejoju. Gal kiek per
emocionaliai pasisakiau, bet
nuo pradiniu klasiu iki
ketvirto kurso universitete as
matau ta pati subjektyvuma ir
nevienoda vertinima. Tai nera
taisykle, taciau baiges
universiteta, geru zodziu
minesiu, tikrai mazaja dali
man desciusiu zmoniu.
Mokykloje buvo kiek
paprasciau, nes mano
mokymasis/nesimokymas buvo
paliktas man paciam ir tik
mano noras padejo pasiekti to,
ka dabar turiu. Jusu darbai
svarbus ir reikalingi, tik
nepamirskit, kad sia problema
reikia nagrineti is skirtingu
prizmiu (rajono vid. m-kla ir
licejai ko gero ir turetu
skirtis savo lygiu, nes gabius
mokynius reikia lavinti).
Linkiu sekmes.
Pirmiausia reikia prisiminti
kokia yra vidurinės mokyklos
funkcija. Ji yra paruošti
žmogų gyvenimui, aprūpinti jį
būtinaisiais įgūdžiais, kad ji
neprapultų. Tuo tarpu dabar
kai kuriuose dalykuose yra
pernelyg gilinamasi, pvz.
matematikoje dėstoma
trigonometrija, integralai ir
t.t. Tokių dalykų
kasdieniniame gyvenime žmogui
nereikia, o be to universiteto
pirmuosiuose kursuose tai
vėlgi yra išdėstoma. Esu ne
kartą tai minėjęs įvairiuose
švietimo renginiuose ir pats
dirbau nacionalinėje
moksleivių organizacijoje.
Žinau, kad su krūviais bus
problemų. Sėkmės Jums!
mažinti žinių pompavimą į
vaikų galvas, o pradėti
mokyti vaikus, kaip mylėti
save ir savo aplinką,
pritaikyti žinias
praktikoje, t.y. gyvenime.
sudaryti galimybes rinktis
daug anksčiau, pagal savo
sugebejimus ir prigimtį.
Kada pradesime auginti
mylincia karta, o
nestresuoijančia, kad
nesuspėja ...
Kai kuriuos dalykus galėtų ir
stipriau mokyti, o ne tik
žaisti. Tačiau mes tai
užpildom papildomom veiklom.
Kadangi dūkra mokosi tik
trečioje klasėje (vidurinės
mokyklos), tai dar
nepastebėjau, kad kurio nors
dalyko krūvis būtų per
didelis. Manau, reikia ir
kalbos, ir matematikos, ir
visų kitų programoje esamų
dalykų.
PADARYTI PASIRENKAMA DALYKA
normuoti namu darbus
Siaurinti kursa ir leisti
lengvesnius vadovelius, nes
bendras kuprines svoris
virsija leistina Sveikatos
ministerijos nustatyta norma.
Sukurti galimybę gilinti
profiliavimą, daugiau dėmesio
skiriant tiems dalykams,
kurie atrodo išties
patrauklus, tačiau galutinai
nepanaikinant ir kitų, kurie
būtina BENDRAM išsilavinimui.
Sukurti galimybę norintiems
pasirinkti daugiau dalykų
išplėstiniu lygiu ir/ar
pasirinkti papildomus
modulius, siekiant įgauti
gilesnes žinias; tai taip pat
galėtų padėti sumažinti
netikslingą korepetitorių
paslaugų augimą.
Nemanau, kad kruviai yra
smarkiai per dideli. Tiesiog
moksleiviams, ypac vyresniu
klasiu, daromas didelis
psichologinis spaudimas -
kas bus, jei neislaikysiu
valstybiniu? Is tiesu visai
nera taip baisu ir kruviai
yra labai normalus. Tie,
kurie mokosi, ismoksta tiek,
kiek reikia. Nemanau, kad
per daug.
Nereikia tiketis, kad
besiruosiant valstybiniams
egzaminams kruviai butu mazi.
Norint gerai pasiruosti,
reikia daug dirbti, ir
geriau, kad mokytojai viska
isaiskintu mokykloje, negu
paskui samdyti repetitorius.
Mazinti programas, nes tai,
ka mokomes, ne visada yra
reikalinga, pvz. istorija.
Joje yra daugybe faktu,
kurie gyvenime tikrai,
manau, mazai kur praktiskai
pritaikomi.
peržiūrėti egzaminų
programas, paliekant tik
esminius dalykus.
Moksleiviai, su kuriais
susiduriu. tai mano vedama
bureli lankantys vaikai, bei
moksleiviai-savanoriai.
vaikai nori papildomos
veiklos ne mokykloje, bet ju
pamokos baigiasi 16:00-16:30.
nemanau, kad tai normalus
laikas baigti pamokas. tokiu
budu nesudaromos galimybes
vaikams uzsiimti neformalaus
ugdymo veikla. formalus -
mokyklos ugdymas uzima visa
laika. taip pat mokykla
kisasi ir i neformalaus
ugdymo sfera, versdama vaikus
dalyvauti projektuose, kuriu
jie nenori. bet juose
dalyvauja, nes bijo, kad
mokytojas "uzsises ir rasys
mazesnius pazymius".
psichologiskai geriau vaikui,
kai dienos begyje jis gali
lankytis keliose
institucijose, erdvese, o ne
nuo ryto iki vakaro gyventi
mokykloje. tokiu budu vaiku
akiratis lieka labai siauras -
su tais paciais mokytojais,
klasiokais tarp tu paciu
sienu.
mano siulymas, pirmiausiai,
mokykloms nebepretenduoti i
neformalu ugdyma, geriau
informuoti apie ji ir
skatinti, bet ne versti tai
daryti mokykloje. taip pat
neversti vaiku dalyvauti
projektuose. zinau, kad kai
kuriose mokyklose projektu
nenori nei mokiniai, nei
mokytojai, bet valdzia vercia
juose dalyvauti. manau, kad
tai priestarauja projektu
pagrindiniams principams.
tuomet jie atliekami
formaliai.
daugiau dirbti klasese,
daryti papildomas pamokas
ismoktom temom kartoti
Didint kruvi, o jau mokinys
atsirinks ko reikia, nes
universitetan kvaili sustoja
NEabejotinai manyciau reiktu
mazinti matematikos
programos apimti.
Bendrai, reiktu keisti is
pagrindu "kalimo" sistema
i "susiradau kai norejau"
sistema.
Mokykloje visas demesys
sutelktas tik į žinias.
Auklėjimas ir dvasinių
vertybių perteikimas lieka už
durų .Žinios be dvasinių
vertybių yra niekas. Mokykla
ir tėvai turi daug daugiau
laiko, dėmesio, finansų
skirti vaikų dvasinėms
vertybėms formuoti. Auginkime
naująją visuomenę su naujomis
vertybėmis tuomet ir
klestėsime. Daugiau meilės ir
gėrio vaikams!!!!!
Siulau kruviu mazinima
pradeti nuo baigiamuju
egzaminu programos
perziurejimo. kas is to kad
dabar ministerija vis
spaudzia mokyklas mazinti
mokymosi kruvius, jei
egzaminu programos ne tik,
kad nemazeja, bet net ir
pleciasi.
susprogdint visas mokyklas
tegu kanos keicia
svetimui dar karta viska apmastyti
ka zinau man tai viskas OK:))
Suletinti mokymo programu
tempa, kad mokytojai spetu
kiekvienam vaikui
individualiai isaiskinti
dalyka.
palengwinti kruvius arba
kruwei butu tokie patys kaip
dabar ar net didesni,bet kad
neuzduotu namu darbu.
maziau uzduot ir daugiau
klasei daryt...
muzikos teorijos kursa eit
per 2 metus, kaip budavo
anksciau.