Lietuvos dizaino lauko tyrimas

Tai antroji 2011 m. vykdyto Vilniaus dizaino lauko tyrimo dalis, atliekama doktorantūros studijose tyrinėjant atvirą kūrinį dizaine. Pirmasis tyrimas publikuotas Acta Academiae Artium Vilnensis, 61 leidinyje: Tekstai apie dizainą: lietuviški ir tarptautiniai kontekstai, Rūta Mickienė, „Profesinio vaidmens slinktys: viena dizainerių karta Vilniuje“, VDA leidykla, 2011 m.

Anoniminė antroji anketa skirta dizainerio profesijos ir dizaino lauko penkerių metų kaitos ir atvirumo tendencijų lyginamajai analizei ir papildyta klausimais apie emocijų įtaka dizaineriui, dizaino produktui ir vartotojui. Anketą sudaro 12 klausimų, jiems pateikti nuo 1 iki 3 uždarų atsakymų variantai (a, b, c) ir vienas atviras atsakymas (d).

Labai dėkoju jums, mieli kolegos dizaineriai, už skirtas 10 minučių ir profesinį solidarumą!
Rūta Mickienė

Anketa neprieinama

Kiek metų dirbate profesionaliame dizaino lauke?

Kokios šalies vartotojui kuriate?

Pasirinkite dizaino sritį, kurioje dirbate

kita: (nurodykite)

  1. Visų rūšių dizainas
  2. Objektų dizainas
  3. Grafinis dizainas
  4. Grafinis dizainas
  5. Objektų dizainas
  6. Grafinis dizainas
  7. Grafinis dizainas
  8. Grafinis dizainas
  9. Grafinis dizainas
  10. Grafinis dizainas
…Daugiau…

Ar galite nusakyti užsakovo/vartotojo požiūrį į dizainerio darbą ir jo rezultatus profesinio kelio pradžioje?

kita: (nurodykite)

  1. Dažniausiai priverčiu užsakovą (jo atstovą) atlikti tam tikras pareigas.
  2. užsakovas nesikiša į kūrybos procesą, visiškai pasitiki profesionalais, jų argumentais ir sprendimais
  3. užsakovas turi savo sprendimą, dizaineris reikalingas tik jam įgyvendinti
  4. užsakovas aktyviai dalyvauja produkto kūrime, bendradarbiaujant gimsta naujos idėjos, rezultatas abipusiai naudingas
  5. užsakovas aktyviai dalyvauja produkto kūrime, bendradarbiaujant gimsta naujos idėjos, rezultatas abipusiai naudingas
  6. užsakovas aktyviai dalyvauja produkto kūrime, bendradarbiaujant gimsta naujos idėjos, rezultatas abipusiai naudingas
  7. užsakovas turi savo sprendimą, dizaineris reikalingas tik jam įgyvendinti
  8. užsakovas aktyviai dalyvauja produkto kūrime, bendradarbiaujant gimsta naujos idėjos, rezultatas abipusiai naudingas
  9. užsakovas nesikiša į kūrybos procesą, visiškai pasitiki profesionalais, jų argumentais ir sprendimais
  10. užsakovas turi savo sprendimą, dizaineris reikalingas tik jam įgyvendinti
…Daugiau…

Įvardinkite dabartinę užsakovo – dizainerio ryšio situaciją

kita: (nurodykite)

  1. Užsakovas aktyviai netiesiogiai dalyvauja produkto kūrime, tai rezultatą veikia įvairiai. Autorius ir klientas dažnai pasiektą rezultatą vertina skirtingai
  2. užsakovas aktyviai dalyvauja produkto kūrime, bendradarbiaujant gimsta naujos idėjos, rezultatas abipusiai naudingas
  3. užsakovas aktyviai dalyvauja produkto kūrime, bendradarbiaujant gimsta naujos idėjos, rezultatas abipusiai naudingas
  4. užsakovas aktyviai dalyvauja produkto kūrime, bendradarbiaujant gimsta naujos idėjos, rezultatas abipusiai naudingas
  5. užsakovas aktyviai dalyvauja produkto kūrime, bendradarbiaujant gimsta naujos idėjos, rezultatas abipusiai naudingas
  6. užsakovas nesikiša į kūrybos procesą, visiškai pasitiki profesionalais ir jų argumentais ir sprendimais
  7. užsakovas turi savo sprendimą, dizaineris reikalingas tik jam įgyvendinti
  8. užsakovas aktyviai dalyvauja produkto kūrime, bendradarbiaujant gimsta naujos idėjos, rezultatas abipusiai naudingas
  9. užsakovas nesikiša į kūrybos procesą, visiškai pasitiki profesionalais ir jų argumentais ir sprendimais
  10. užsakovas turi savo sprendimą, dizaineris reikalingas tik jam įgyvendinti
…Daugiau…

Kokių dizaino produktų poreikį labiausiai jaučiate

kita: (nurodykite)

  1. Gerų
  2. įprastų, funkcionalių, estetiškų
  3. novatoriškų, provokuojančių
  4. įtraukiančių ir suteikiančių saviraiškos galimybę vartotojui
  5. įtraukiančių ir suteikiančių saviraiškos galimybę vartotojui
  6. įtraukiančių ir suteikiančių saviraiškos galimybę vartotojui
  7. novatoriškų, provokuojančių
  8. įprastų, funkcionalių, estetiškų
  9. įprastų, funkcionalių, estetiškų
  10. įprastų, funkcionalių, estetiškų
…Daugiau…

Ar Jūsų praktikoje būta atvejų, kai tas pats produktas ar paslauga keičiasi ir keičia Jūsų kūrybos principus dėl vartotojo atsako ir noro dalyvauti dizaino procese?

Jūsų nuomone, kuri jungties tarp dizainerio ir jo sukurto produkto tendencija buvo ryškiausia karjeros pradžioje?

kita: (nurodykite)

  1. dizainerio kūrybinis procesas dažniausiai baigiasi, kai sukuriamas produktas
  2. ryšys asmeniškas, sukurti produktai papildo kūrybos arsenalą, kuriuo naudojuosi atlikdamas kitus užsakymus
  3. atgalinis ryšys silpnas, produktą keičia vartotojas/užsakovas
  4. dizaineris išlaiko ryšį su produktu, tobulina, keičia jį, atsižvelgdamas į vartotojus
  5. ryšys asmeniškas, sukurti produktai papildo kūrybos arsenalą, kuriuo naudojuosi atlikdamas kitus užsakymus
  6. atgalinis ryšys silpnas, produktą keičia vartotojas/užsakovas
  7. ryšys asmeniškas, sukurti produktai papildo kūrybos arsenalą, kuriuo naudojuosi atlikdamas kitus užsakymus
  8. atgalinis ryšys silpnas, produktą keičia vartotojas/užsakovas
  9. dizaineris išlaiko ryšį su produktu, tobulina, keičia jį, atsižvelgdamas į vartotojus
  10. dizaineris išlaiko ryšį su produktu, tobulina, keičia jį, atsižvelgdamas į vartotojus
…Daugiau…

Kuri jungties tarp dizainerio ir jo sukurto produkto tendencija dominuoja šiuo metu?

kita: (nurodykite)

  1. dizainerio sukurtu produktu dažniausiai baigiasi kūrybinis procesas
  2. ryšys asmeniškas, sukurti produktai papildo kūrybos arsenalą, kuriuo naudojuosi atlikdamas kitus užsakymus
  3. ryšys asmeniškas, sukurti produktai papildo kūrybos arsenalą, kuriuo naudojuosi atlikdamas kitus užsakymus
  4. dizaineris išlaiko ryšį su produktu, tobulina, keičia jį, atsižvelgdamas į vartotojus
  5. ryšys asmeniškas, sukurti produktai papildo kūrybos arsenalą, kuriuo naudojuosi atlikdamas kitus užsakymus
  6. dizaineris išlaiko ryšį su produktu, tobulina, keičia jį, atsižvelgdamas į vartotojus
  7. ryšys asmeniškas, sukurti produktai papildo kūrybos arsenalą, kuriuo naudojuosi atlikdamas kitus užsakymus
  8. atgalinis ryšys silpnas, produktą keičia vartotojas/užsakovas
  9. dizaineris išlaiko ryšį su produktu, tobulina, keičia jį, atsižvelgdamas į vartotojus
  10. dizaineris išlaiko ryšį su produktu, tobulina, keičia jį, atsižvelgdamas į vartotojus
…Daugiau…

Kas daro didžiausią įtaką dizainerio kūrybai

kita: (nurodykite)

  1. Ambicija ir klientai, ir pasaulinės tendencijos ir technologijų (kūrybinių, gamybos) progresas
  2. kūrybinės ambicijos
  3. kūrybinės ambicijos
  4. pasaulinės tendencijos ir technologinis progresas
  5. pasaulinės tendencijos ir technologinis progresas
  6. kūrybinės ambicijos
  7. pasaulinės tendencijos ir technologinis progresas
  8. kūrybinės ambicijos
  9. pasaulinės tendencijos ir technologinis progresas
  10. užsakovai
…Daugiau…

Ar sutinkate su teiginiu, kad dizaino produkto perduodama emocija yra vienas svarbiausių kūrybinių principų?

Jūsų nuomonė

  1. Ir taip, ir ne. Dizainerio veikla labai plati
  2. taip
  3. taip
  4. taip
  5. taip
  6. taip
  7. taip
  8. taip
  9. taip
  10. taip
…Daugiau…

Ar buvimas profesinės asociacijos nariu (Lietuvos grafinio dizaino asociacija (LGDA), Lietuvos dizainerių sąjunga (LDiS), Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjunga (LTMKS) daro įtaką dizainerio statusui?

kita: (nurodykite)

  1. dizainerio statusas ir profesinės informacijos prieinamumas ne vienos eilės sąvokos. Kai kam narystė yra tam tikras pripažinimas
  2. didėja profesinės informacijos prieinamumas ir ryšiai
  3. didėja profesinės informacijos prieinamumas ir ryšiai
  4. ne, nedaro jokios įtakos
  5. ne, nedaro jokios įtakos
  6. auga prestižas
  7. didėja profesinės informacijos prieinamumas ir ryšiai
  8. ne, nedaro jokios įtakos
  9. didėja profesinės informacijos prieinamumas ir ryšiai
  10. didėja profesinės informacijos prieinamumas ir ryšiai
…Daugiau…
Sukurk savo anketą