Lauko pedagogikos galimybės ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikų aplinkos pažinimą

Laba diena, Gerb. Pedagogai,

Esu Justina Gečienė, Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto, Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogikos studijų V kurso studentė. Rengiu baigiamąjį darbą tema „Lauko pedagogikos galimybės ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikų aplinkos pažinimą“ ir atlieku kiekybinį tyrimą, kurio tikslas atskleisti lauko pedagogikos elementų taikymą (svarbą) ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikų aplinkos pažinimą. Anketa yra anoniminė, visi gauti duomenys yra konfidencialūs ir bus naudojami tik baigiamajame darbe. Prašau Jūsų atsakyti į anketoje pateiktus klausimus.

Dėkoju už Jūsų laiką!

Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

1. Kokioje aplinkoje būdamas vaikas aktyviai tyrinėja gamtinę aplinką, įvaldo tyrinėjimo būdus, samprotauja apie tai, ką pastebėjo, atrado, pajuto, patyrė?

2. Kiek, Jūsų nuomone, lauko pedagogika svarbi/aktuali siekiant įgyvendinti ikimokyklinio amžiaus vaikų aplinkos pažinimą?

2.1 Jei atsakėte, kad svarbi, kokie požymiai tai rodo?

3. Kuria pedagogika remiantis galima aktyviai įtraukti vaikus į procesą, kurio metu daug dėmesio skiriama supančiam gyvajam pasauliui?

3.1 Pagal kokią pedagogiką Jūs dirbate savo ugdymo įstaigoje?

4. Kaip manote, kokiame amžiuje gamtos tyrinėjimas yra naudingiausias?

5. Kokią naudą pastebėjote ugdydami vaikus lauko aplinkoje?

6. Kaip Jūs skatinate vaikų aplinkos pažinimą?

7. Kokie, Jūsų manymu, svarbiausi vaiko ugdymo(-si) būdai ikimokyklinio ugdymo įstaigoje?

7.1 Kaip dažnai naudojate šiuos būdus ugdant vaikus?

8. Kaip manote, kokios darželyje įgyvendinamos ugdomosios veiklos padeda ugdyti vaikų aplinkos pažinimą?

8.1. Ar šias veiklas organizuojate ir lauko aplinkoje?

9. Kokios, Jūsų nuomone, sąlygos skatina kūrybinį vaiko žaidimą?

10. Kokioje, Jūsų nuomone, aplinkoje ugdytiniai judėdami grūdinasi, stiprėja ne tik fiziškai, bet ir psichiškai?

11. Kaip manote, kokiomis savybėmis turi pasižymėti pedagogas, kuris noriai ugdo vaikus lauko aplinkoje?

11.1. Kodėl būtent šios savybės yra svarbios, pagrįskite?

12. Kaip, Jūsų manymu, vaikas turėtų įveikti iškilusias problemas veikiant lauko aplinkoje ir užsiimant aplinkos pažinimu?

13. Koks ugdymo stilius ar ugdomosios veiklos tipas Jums atrodo efektyvus? Kuris iš jų labiausiai motyvuoja vaikus lauko aplinkoje ugdyti pažintinius gebėjimus?

14. Kas, Jūsų manymu, tolimesniam vaiko aplinkos pažinimui turi veikti intensyviausiai: tėvai, pedagogai ar pats vaikas?