Kopija - Mokytojų gerovės svarba jų lyderystės ir kolegialumo tarpusavio ryšiui

Gerbiama Mokytoja/ Mokytojau,

Mokykloje praleidžiate apytiksliai pusę savo gyvenimo, todėl Jūsų nuomonė yra nepaprastai svarbi. Mokytojo lyderystės ir kolegialumo kompetencijos neabejotinai turi įtakos Jūsų gerovei ir profesiniam pasitenkinimui. Ar jaučiatės, kad Jūsų indėlis į mokyklos bendruomenę yra vertinamas? Ar galite nuveikti kažką svarbaus ir kilnaus savo profesijoje?

Šis klausimynas yra galimybė išreikšti savo nuomonę ir prisidėti prie mokslo pažangos. Jūsų atsakymai padės tobulinti mokytojų rengimą ir jų tęstinį kvalifikavimą, taip pat gali paskatinti geresnes darbo sąlygas mokytojams. Kiekvieno mokytojo profesiniai interesai yra svarbūs, ir tai yra Jūsų galimybė juos ginti.

Užpildydami klausimyną, rasite galimybę atskleisti tikrąją situaciją mokykloje. Jūsų nuomonė bus išgirsta, todėl itin svarbu, kad apklausa būtų užpildyta iki galo. Primename, kad visi Jūsų pateikti duomenys yra anoniminiai, todėl galite būti ramūs dėl savo privatumo.

Dėkoju už Jūsų nuomonę ir skirtą laiką.

Anketos rezultatai yra viešai prieinami

Mokytojų kolegialumo veiksniai

1 veiksnys (tarpusavio paramos ir pasitikėjimo demonstravimas)

Mokytojų profesinė sąveika yra bendradarbiaujanti ir palaikanti:

Mokytojai jaučia pasitikėjimą:

Galiu tikėtis, kad dauguma kolegų man padės bet kur ir bet kada, net jei tai nėra jų darbo funkcija;

Mokytojai slepia savo nesėkmes ir klaidas:

Savo kolegas mokytojai laiko draugais:

Mokytojai negerbia kolegų profesinės kompetencijos:

2 veiksnys (vienas kito mokymo stebėjimas)

Kviečiame kitus mokytojus stebėti mokymą pamokose:

Mokytojai nepritaria tam, kad pamokose juos stebėtų kolegos:

Reguliariai stebime vieni kitų pamokas, kad galėtume dalytis mokymo strategijomis ir jas tobulinti

Dauguma mokytojų yra geranoriški kitų specialistų buvimui jų pamokose;

Manau, kad mano mokymui naudinga atvirai kalbėtis su kolegomis apie savo sėkmę ir

Atsižvelgiama į atsiliepimus, gautus iš kolegų, ir į juos tinkamai reaguojama:

3 veiksnys (bendras planavimas ir vertinimas)

Mokykloje tarp metodinių grupių egzistuoja bendravimas ir bendradarbiavimas;

Kartu planuojame ir parengiame mokymo strategijas ir procedūras:

Sudarome bendrus susitarimus, kad išbandytume idėją ar naują mokymo metodą;

Bendrai įsivertiname naujas programas ir mokymo praktikas:

Mano kolegos ir aš kartu analizuojame savo mokymo praktiką:

Mokytojai negiria ir nekritikuoja vieni kitų mokymo:

4 veiksnys (dalijimasis idėjomis ir patirtimi)

Mokytojai skatina vieni kitus teikti idėjas ir pasiūlymus:

Dažnai klausiame vieni kitų idėjų ir pasiūlymų kaip valdyti klasę:

Mokytojai jaučiasi nepatogiai aptarinėdami mokinių problemas:

Mokytojai dažnai klausia patarimų dėl konkrečių drausmės problemų:

Mes dažnai diskutuojame apie mokyklos tobulinimo strategijas:

5 veiksnys (vienas kito mokymas)

Mes dažnai vienas kitą mokome neformaliai:

Mokytojams patinka mokytis komandose:

Jaučiamės besimokančios bendruomenės dalimi, kuri vertina bendrą atsakomybę už

Mokytojai demonstruoja, kaip taikyti naujas mokymo strategijas:

Mokytojai mėgsta dalytis tuo, ko išmoko ar nori išmokti:

6 veiksnys (mokymo programos kūrimas kartu)

Dauguma mokytojų aktyviai dalyvauja priimant sprendimus dėl mokyklos ugdymo plano:

Įprastą darbo dieną randu laiko dirbti su kolegomis prie mokymo programos;

Mokytojai kartu rengia pamokų planus:

Mokytojai jaučiasi nedrąsiai prašydami pagalbos sprendžiant konkrečias mokymo problemas.

7 veiksnys (dalijimasis ištekliais)

Su kolegomis dalijamės su mano dalyko mokymu susijusia medžiaga;

Mokytojai dažnai skolina ir skolinasi medžiagą, pvz., pamokų planus, užduočių mokiniams lapus;

Dažnai dalijamės žurnalų straipsniais ir mokomosiomis knygomis:

Mokytojų lyderystės požymiai

1 – beveik niekada

1 veiksnys (asociacijos lyderystė)

Pademonstruoju efektyvius bendravimo įgūdžius, dirbdamas su kolegomis;

Padedu spręsti konfliktus tarp kolegų:

Padedu puoselėti gerus kolegų santykius:

Padedu kitiems kolegoms branginti kiekvieno nuopelnus:

Motyvuoju komandos narius dirbti panaudojant savo stiprybes:

Skatinu bendrų tikslų įgyvendinimą:

2 veiksnys (Profesinio mokymosi lyderystė)

Padedu kolegoms taikyti išorės ekspertų tyrimų rezultatus:

Padedu kolegoms derinti kasdienę ugdymo praktiką su akademinėmis teorijomis:

Padedu kolegoms atlikti bendrus tyrimus su aukštosiomis mokyklomis ar kitomis mokslinių tyrimų organizacijomis;

Identifikuoju įvairius kolegų mokymosi poreikius ir skatinu įvairiapusį profesinį mokymąsi.

Padedu savo mokyklai įgyvendinti veiklą, susijusią su mokytojų profesiniu tobulėjimu;

Bendrauju su mokyklos vadovais prašydamas skirti daugiau laiko mokytojų profesiniam tobulėjimui;

Bendrauju su mokyklos vadovais, prašydamas suteikti daugiau galimybių mokytojų profesiniam tobulėjimui.

3 veiksnys (vertinimo lyderystė)

Kartu su kolegomis vertinu profesinio tobulinimosi kokybę ir poveikį;

Padedu kolegoms rinkti mokinių pasiekimų duomenis:

Padedu kolegoms tobulinti mokymo praktikas, analizuodamas mokinių

Bendrauju su šeimomis dėl jų vaikų mokymosi ir vertinimo:

4 veiksnys (mokymo lyderystė)

Kuriu mokymosi grupes, siekdamas tobulinti kolegų mokymą:

Modeliuoju kolegų mokymo klasėje praktiką:

Stebiu kolegų mokymą klasėje ir teikiu pasiūlymų jiems:

Padedu kolegoms apmąstyti jų mokymo praktiką:

Skatinu kolegas atkreipti dėmesį į skirtingus mokinių gebėjimus ir poreikius;

Padedu kolegoms pasirinkti tinkamas mokymo strategijas įvairių poreikių mokinių mokymui;

Aptariu su komandos nariais, kaip patobulinti mokymą:

5 veiksnys (bendruomenės lyderystė)

Pozityviai bendrauju su mokinių šeimomis ir bendruomenės nariais;

Prašau šeimų ir bendruomenės narių pasiūlyti pagalbą mokinių tobulėjimui;

Mokau kolegas bendravimo ir bendradarbiavimo su šeimomis įgūdžių;

Padedu kolegoms pozityviai bendrauti su šeimomis ir bendruomene:

6 veiksnys (politikos lyderystė)

Prašau daugiau finansinių, žmogiškųjų ir kitų išteklių, skirtų mokytojų tobulėjimui remti;

Siekiu pripažinimo ir paramos profesijai už mokyklos ribų:

Dalyvauju formuojant politiką, susijusią su mokytojų darbu mokykloje:

Padedu kolegoms formuoti mokyklos politiką:

Mokytojų subjektyvi gerovė

Toliau pateikiami keli klausimai apie jūsų, kaip mokytojo, patirtį. Perskaitykite kiekvieną sakinį ir pasirinkite vieną atsakymą, kuris geriausiai apibūdina, kaip jautėtės pastarąjį mėnesį.

1 – beveik niekada

Jaučiuosi priklausantis šiai mokyklai:

Jaučiu, kad esu sėkmingas mokytojas:

Šioje mokykloje tikrai galiu būti savimi:

Gebu padėti mokiniams išmokti naujų dalykų:

Jaučiu, kad žmonės šioje mokykloje manimi rūpinasi:

Jaučiuosi daug pasiekęs kaip mokytojas:

Mokykloje su manimi elgiamasi pagarbiai:

Jaučiu, kad mano mokymas yra veiksmingas ir naudingas:

Ačiū už atsakymus!