KOMUNIKACIJOS REIKŠMĖ BENDROSIOS PRAKTIKOS SLAUGYTOJO DARBE

Gerb. apklausos Dalyvi (-e),

Klaipėdos universiteto Sveikatos mokslų fakulteto Slaugos bakalauro studijų programos IV kurso studentė Dovilė Koveckytė atlieka tyrimą, kurio tikslas - išanalizuoti komunikacijos reikšmę bendrosios praktikos slaugytojo darbe. Man labai svarbi Jūsų nuomonė. Apklausa – anoniminė (nereikia rašyti nei vardo, nei pavardės). Surinkti duomenys bus naudojami rengiant mokslines išvadas bei praktines rekomendacijas, kurios padės tobulinti slaugos procesą. Anketinė apklausa sudaryta panaudojant tyrimų "Tarpasmeninių bendravimo įgūdžių" ir "Slaugytojų įvaizdžio įsivertinimo" klausimynų lietuviškas versijas, tyrimo priemonė patvirtinta KU SvMF Slaugos katedros Etikos komisijos posėdyje. Iškilus neaiškumams, prašome kreiptis į darbo autorę Dovilę Koveckytę (tel. 86 2524802).

Instrukcija. Prašom atidžiai perskaityti kiekvieną klausimą ir pasirinkti labiausiai Jums tinkantį atsakymo variantą. Labai svarbu, kad į visus klausimus atsakytumėte nuoširdžiai.

Apklausa anoniminė, todėl mes neprašome jokių konfidencialių duomenų apie Jus asmeniškai.


Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

1. Jūs esate

2.Jūsų amžius

3. Įstaigos, kurioje dirbate, tipas:

4. Darbo stažas (įrašykite metus)

5. Darbo pobūdis:

6. Paskaitykite kiekvieną žemiau lentelėje pateiktą teiginį ir įvertinkite, kaip šis teiginys Jus asmeniškai apibūdina. Savo vertinimą atitinkamame langelyje pažymėkite

6.1. Ar Jums sunku kalbėti kitiems žmonėms?

6.2. Kai Jūs bandote ką nors aiškinti kitiems, ar būna, kad jie baigia sakinius už Jus?

6.3. Ar Jūsų žinia pokalbyje nuskamba taip, kaip Jūs ir tikitės?

6.4. Ar Jums kyla sunkumų išreikšti savo mintis, kai jos ženkliai skiriasi nuo kitų žmonių įsitikinimų?

6.5. Ar Jums atrodo, kad žmonėms visiškai aišku, ką Jūs kalbate?

6.6. Ar kiti žmonės atrodo susidomėję, kai Jūs kalbate?

6.7. Ar kalbėdamas galite atpažinti klausytojų reakciją?

6.8. Ar pasiteiraujate (bent artimų) žmonių, kokį įspūdį jiems sukėlėte Jūsų kalba?

6.9. Ar susimąstote, kaip Jūsų balsas - tonas, tembras ir garsas - gali veikti kitus?

6.10. Ar pokalbyje stengiatės kalbėti apie dalykus, kurie aktualūs tiek Jums, tiek pašnekovui (o ne tik Jums)?

6.11. Ar diskusijoje Jūs kalbate daugiau nei kiti žmonės?

6.12. Ar pokalbio metu nesupratęs pašnekovo Jūs pasitikslinate, kad suprastumėte mintį iki galo?

6.13. Ar pokalbio metu stengiatės mintyse užbaigti pašnekovo mintį dar iki tol, kol jis/ji baigia ją dėstyti?

6.14. Ar “pagaunate” save, kad pokalbio metu nesiklausote pašnekovo?

6.15. Ar pokalbio metu galite pastebėti skirtumą tarp to, ką žmogus kalba ir ką iš tikro mano?

6.16. Ar pašnekovui baigus kalbėti, Jūs trumpai reziumuojate, ką išgirdote, prieš pateikdamas savo atsakymą (pvz.: atsižvelgdamas į Jūsų išdėstytus faktus / nesutikdamas su Jūsų nuomone, jog....., manau, kad....)?

6.17. Ar pokalbyje esate linkęs užbėgti pašnekovui už akių ir pabaigti jo/jos dėstomą mintį?

6.18. Ar pokalbyje esate linkęs dėmesį kreipti į dėstomus faktus ir detales, bet ne į balso toną, tembrą, kuriuo pašnekovas išsako mintį?

6.19. Ar pokalbyje leidžiate pašnekovui išdėstyti mintį iki galo prieš reaguodamas ir išsakydamas savo nuomonę ar reakciją?

6.20. Ar Jums sunku pažvelgti į situaciją kito žmogaus akimis?

6.21. Ar Jums sunku girdėti ir priimti konstruktyvią kritiką iš kito asmens?

6.22. Ar stengiatės išvengti sakyti žodžius, kurie gali nuliūdinti kitą žmogų?

6.23. Jei kas nors Jus įžeidžia, ar pasakote tai?

6.24. Ar bandote situaciją analizuoti atsistojęs į kito žmogaus situaciją?

6.25. Ar Jums tampa nejauku, jei kas nors pasako Jums komplimentą?

6.26. Ar Jums sunku paprieštarauti kitam žmogui, jei manote, kad tai sukels jo/jos pyktį/susierzinimą?

6.27. Ar Jums sunku pasakyti komplimentą ar pagirti kitą žmogų?

6.28. Ar žmonės pastebi, kad Jūs stengiatės įrodyti, kad esate teisus?

6.29. Ar pastebite, kad žmonės ima gintis (prieštarauti, teisintis), kai nesutinkate su jų nuomone?

6.30. Ar išsakote savo nuomonę ir leidžiate suprasti kitiems, ką manote?

6.31. Ar esate linkęs(-usi) keisti pokalbio temą, jei matote, kad pašnekovas (-ė) tampa pernelyg jausmingas(-a), dirglus(-i), suirzęs(-usi)?

6.32. Ar stipriai nuliūstate, jei kas nors nesutinka su Jūsų nuomone?

6.33. Ar Jums tampa sunkiau mąstyti, jei esate piktas ar suirzęs?

6.34. Jei tarp Jūsų ir kito asmens kyla nesutarimas, ar galite jį aptarti ramiai ir be pykčio?

6.35. Ar esate patenkintas, kaip gebate spręsti nesutarimus?

6.36. Ar ilgai būnate tylus ir užsisklendęs, kai kas nors Jus nuliūdina, įžeidžia, nuvilia?

6.37. Ar atsiprašote žmonių, jei juos įžeidėte, nuvylėte, nuliūdinote ar pasakėte ką nors netinkamo?

6.38. Ar pripažįstate, kad esate neteisus, jei pasielgėte netinkamai?

6.39. Ar esate linkęs(-usi) prarasti savitvardą, jei pokalbis krypsta ne Jums patinkančia linkme?

6.40. Ar Jums sunku tęsti pokalbį, jei matote pašnekovų stiprią emocinę reakciją?

7. Paskaitykite kiekvieną žemiau lentelėje pateiktą teiginį ir įvertinkite, kaip šis teiginys Jus asmeniškai apibūdina. Savo vertinimą atitinkamame langelyje pažymėkite.Bendrauti man...

7.1. Su įstaigos vadovais

7.2. Su savo skyriaus vadovu

7.3. Su savo skyriaus slaugos vadovu

7.4. Su kitų skyrių vadovais

7.5. Su kolegomis gydytojais

7.6. Su kolegomis gydytojais rezidentais

7.7. Su vyr. slaugytojais (administratoriais)

7.8. Su kolegomis slaugytojais

7.9. Su kolegomis slaugytojo padėjėjais

7.10. Su kitu personalu

7.11. Su pacientais

7.12. Su pacientų artimaisiais

7.13. Su kolegomis iš kitų įstaigų

7.14. Su slaugos studentais

8. Jūsų nuomone, kurie socialiniai gebėjimai, įgūdžiai yra svarbūs efektyviai ir kokybiškai slaugytojų veiklai užtikrinti? Savo vertinimą atitinkamame langelyje pažymėkite 8.1. Bendravimas su pacientais

8.2. Bendravimas su pacientų artimaisiais

8.3. Bendravimas su slaugytojais

8.4. Bendravimas su gydytojais

8.5. Bendravimas su kitais sveikatos priežiūros specialistais

8.6. Bendravimas kita (nei gimtąja) kalba

9.Bendravimą su pacientu atliekamų procedūrų metu galite apibūdinti. Savo vertinimą atitinkamame langelyje pažymėkite

9.1.Nėra bendravimo

9.2. Labai sunkus bendravimas

9.3. Sunkus bendravimas

9.4. Geras bendravimas

9.5. Labai geras bendravimas

9.6. Puikus bendravimas

10. Jūsų nuomone, gebėjimas bendrauti su pacientais, yra svarbus efektyviai ir kokybiškai slaugytojų veiklai užtikrinti? Savo vertinimą atitinkamame langelyje pažymėkite

10.1. Gebėti bendrauti su pacientais nepriklausomai nuo jų socialinių, kultūrinių, ekonominių, istorinių ir (ar) politinių aspektų, rūpintis jais visą slaugos/gydymo laikotarpį

11. Kaip manote, kokie veiksniai sąlygoja slaugytojo komunikavimo sėkmę? Savo vertinimą atitinkamame langelyje pažymėkite

11. 1.Individualūs faktoriai (požiūriai, įsitikinimai, lūkesčiai);

11. 2.Slaugytojų bendravimo įgūdžiai;

11. 3.Darbo stažas

11. 4.Darbo pobūdis

12. Kaip manote, kokie veiksniai dažniausiai sąlygoja sunkumus slaugytojo komunikaciniame procese? Savo vertinimą atitinkamame langelyje pažymėkite

12.2. Psichologiniai veiksniai

12.3. Politiniai veiksniai

12.4. Socialiniai - kultūriniai veiksniai

12.5. Aplinkos veiksniai

13. Perskaitykite visus su komunikacijos kompetencijų ugdymu/tobulinimu susijusius klausimus. Savo vertinimą atitinkamame langelyje pažymėkite

13.1. Ar Jūsų darbo vietoje organizuojami komunikacijos kompetencijų ugdymui/tobulinimui skirti mokymai/seminarai?

13.2. Ar dalyvaujate Jūsų darbo vietoje organizuojamose komunikacijos kompetencijų ugdymui/tobulinimui skirtuose mokymuose/seminaruose?

13.3. Ar dalyvaujate ne Jūsų darbo vietoje organizuojamose komunikacijos kompetencijų ugdymui/tobulinimui skirtuose mokymuose/seminaruose?

13.4. Ar komunikacijos kompetencijų ugdymu/tobulinimu domitės savarankiškai?