Aš pats formuluoju paskaitos ir mokymo tikslus, nes tik aš esu atsakingas, ko išmoks studentai mano paskaitoje Dėstydamas savo dalyką, keliu vienintelį tikslą – išmokyti studentus konkrečios disciplinos žinių ir specifinių gebėjimų. Mano manymu, siekis ugdyti kritinį mąstymą ar gebėjimą atvirai išsakyti savo nuomonę yra utopinis tikslas. Pristatydamas paskaitos tikslus, savo pavyzdžiu paskatinu studentus suformuluoti savo mokymosi tikslus konkrečioje paskaitoje. Paskelbęs paskaitos temą, liepiu studentams suformuluoti savo mokymosi tikslus ir tik išklausęs studentus formuluoju apibendrintą paskaitos tikslą. Man svarbu, kad mano dalyką įsisavintų, kad pažymiai būtų kuo geresni. Tad dirbu rimtai ir nepripažįstu jokių „žaidimų“, nukrypimų nuo dalyko aprašo. Savo dalyką dėstau pagal jau patikrintą modelį, kuris davė gerų mokymosi rezultatų. Nuolatinis pamokos stiliaus, metodo keitimas yra pedagogo, neturinčio savo metodinės vizijos, požymis. Planuodamas naujų mokslo metų mokymo turinį nesiblaškau, neskubu keisti man žinomų ir įprastų dalykų, kritiškai vertinu naujoves. Drauge su studentais per pirmąją paskaitą aptariu mokymo planą, išsiaiškiname ir suderiname, ko mokysimės, iš kokių šaltinių, kaip atsiskaitysime, kaip bus vertinama. Po paskaitų padedu tiems studentams, kuriems sunkiau sekasi mokytis mano dėstomą dalyką: ieškau įdomesnių faktų, rengiu konsultacijas, pašnekesius, pratybas. Pastebėjau, kad yra dalyko temų, kurios atitinka studentų interesus ir pomėgius, jas aptardami užtrunkame ilgėliau, kol išsiaiškiname, visus studentams rūpimus klausimus. Mokymo turinį visada derinu ir aptariu su studentais, jie pasiūlo, ko norėtų mokytis. Visada numatau laiko studentų pasiūlytoms temoms analizuoti. Galvoju apie kiekvieną studentą, tad paskaitos metu tenka darbuotis „keliais frontais“: tą patį aiškinti įvairiais būdais ir iliustruoti skirtingais pavyzdžiais. Dažnai paskaitoje atskirai dirbu su gabiais, silpnais ir visais kitais (vidutinių gabumų) studentais Su studentais aiškiai nustatome dalyko turinio įsisavinimo lygį; kiekvienas gali pasirinkti, kokio lygio jis sieks. Studentams užduotis pateikiu atsižvelgdamas į jų sugebėjimus. Studentams užduotis pateikiu atsižvelgdamas į jų anksčiau savarankiškai įgytas žinias. Kiekvieną savarankiškai mokytis norintį ir galintį studentą aprūpinu literatūra, kurioje yra pateiktas mokymosi turinys ir sudarau sąlygas mokytis savarankiškai, t.y. paskiriu konsultacijų ir atsiskaitymo už temas laiką. Paskaitų metu dažniausiai aiškinu ir nurodau Paskaitose naudoju vaizdines pateiktis, iliustracijas Vedu tradicines paskaitas, kuriose studentai dažniausiai klausosi Atliktas užduotis prašau pristatyti prieš auditoriją Paskaitos metu daug diskutuojame su studentais Studentai atlieka grupinius projektus Paskaitų metu stengiuosi leisti praktiškai veikti studentams, negu tik klausytis. Paskaitų metu stengiuosi naudoti įvairias šiuolaikines kompiuterines programas Naudoju problemų sprendimu grįstus metodus (PBL) Studentams pateikiu kūrybiškumo reikalaujančių užduočių Skatinu studentus pačius tyrinėti juos dominančią temą. Rašomam pažymiui įtakos turi bendras studentų (grupės / srauto) pažangumo lygis, tas pats studentas vienoje grupėje gautų gerus pažymius, kitoje – prastus Būdamas dėstytoju lyginu gerus ir blogus studentus. Geruosius nuolat giriu, prasčiau besimokančius – peikiu ir gėdinu. Dėstytojo sprendimui, kokį pažymį rašyti, įtakos turi ankstesni studento pažymiai, ankstesnis studento elgesys. Pažymys ribotai atspindi studento žinias ir gebėjimus, nes studentas „perpranta“ dėstytoją, prisitaiko prie jo stiliaus ir dėl to gauna geresnius pažymius. Vertinimas orientuotas į procesą. Žemas įvertinimas yra ženklas dėstytojui, kad studentas kažko nesupranta Rašant pažymius atsižvelgiama į studento pastangas, vertinama padaryta pažanga. Studentai turėtų būti vertinami tik pagal individualius kriterijus, o ne lyginami su kitais studentais Studentai gali įvertinti dėstytojo vedamą paskaitą, išsakyti kritines pastabas ir savo siūlymus Studentai gali rinktis atsiskaitymo už dalyko temą laiką ir būdą. Studentai įtraukiami į žinių vertinimo procesą: jie dalyvauja aptariant vertinimo kriterijus.