Kiekybinis klausimynas teisėjams dėl Rekomenduojamų teismų procesinių sprendimų kokybės standartų (toliau – Standartai) taikymo

14. Ar Standartų laikymosi įvertinimas turėtų būti vidinio administravimo teismuose priemonė?

  1. nemanau, tai būti tik dar vienas įrankis pirmininkam smaugti teisėjus - nes gilintis į sprendimo kokybę nereikėtų, užtektų punktus suskaičiuoti ar patikrinti, supunktuotas jis ten ar nesupunktuotas.
  2. tik iš dalies, atsižvelgiant į konkrečius nustatomus trūkumus teisjėo procesiniusoe sprendimuose, kurie aiškiai neatitinka Standartų reikalavimų.
  3. Ne visada
  4. Turėtų būti atsižvelgta per teisėjo veiklos vertinimą, čia teisėjo darbo rodiklis ne įstaigos. Teismo administracija neturi svertų įpareigoti teisėją laikytis rekomenduojamų taisyklių.
  5. standartų laikymosi vertinimas yra subjektyvaus pobūdžio ir toks vertinimas nedera su teisėjo jurisdikcinės veiklos nepriklausomumu.
  6. Standartų laikymosi įvertinimas neturėtų būti vidinio administravimo teismuose priemone. Motyvai iš esmė tokie pat kaip ir 8 punkto pastabose. Papildomai pažymiu, kad jeigu tai būtų vidinio administravimo priemonė, tai būtų dar vienas pretekstas ir įrankis pirmininkams smaugti teisėjus su savo nepamatuotais ir neapgalvotais reikalavimais.
  7. Tokia praktika tik suteiktų dar vieną nereikalingą ir net pavojingą instrumentą pirmininkų rankose. Visas teisėjo darbo kokybės vertinimas ir taip apsiriboja vien išorinių techninių ar procesinių reikalavimų vykdymo peržiūra. Standartai standartizuoja, o prievarta įgyvendinami standartai, iškelti į vienintelį svarbos rangą, absoliučiai žudo kūrybingumą, be kurio geras teisėjas neįmanomas.