kai mokymo(si) procese iš balų / taškų už tam tikras užduotis sudaromas vienas pažymys; kai už tam tikrus pasiekimus (pvz., žinių, gebėjimų, kūrybinės ir / ar projektinės veiklos) gauti pažymiai, vedant vieną baigiamąjį (trimestro, semestro, mokslo metų) pažymį, sumuojami pagal skirtingas proporcijas ar procentus (pvz., 20%, 40%, 30%, 10%), kuriuos nustato kiekvieno dalyko mokytojas individualiai; kai kaupiamasis vertinimas per visų dalykų pamokas vyksta pagal oficialiai sutartus kriterijus, kurie yra tiksliai aprašyti mokyklos bendruomenės dokumentuose; kai skirtingų dalykų mokytojai su mokiniais susitaria, už kokias užduotis ir kaip bus rašomi bei sumuojami kaupiamieji balai visų mokslo metų eigoje; nežinote, neturite nuomonės;
Labai padeda
Pakankamai padeda
Nedaug padeda
Neturi jokios įtakos
Kaupiamųjų balų rašymas sudaro sąlygas mokytojams sistemingiau ir visapusiškiau vertinti mokinių dalykinius (darbo su šaltiniais, žemėlapiais, istorikų tekstais, istorinės raiškos), pilietinius ir bendruosius (kūrybinius, socialinius, asmeninius ir kt.) gebėjimus.
Išsiaiškinimas, už ką rašomi balai, suteikia mokiniams galimybių sistemingiau ir visapusiškiau įsivertinti savo dalykinius ir bendruosius gebėjimus.
Kaupiamųjų balų rašymas įpratina mokinius nuolat rinkti vertinimo balus ir sistemingai mokytis.
Instrukcijos ir / ar paaiškinimai, ką ir kaip galima patiems įsivertinti, sudaro galimybes mokiniams ugdytis sąmoningą asmeninę atsakomybę už savo vertybines, kultūrines, pilietines nuostatas, žinias ir gebėjimus.
Daugybė vertinamų užduočių sudaro sąlygas mokytojams prižiūrėti mokinių mokymosi ritmą ir ugdyti jų nuolatinio mokymosi įpročius.
Pagalbinės aiškinamosios vertinimo lentelės bei bendrųjų ir individualiųjų klaidų paaiškinimai suteikia mokiniams grįžtamąjį ryšį apie atliktas užduotis, skatina juos tobulėti.
Mokytojų rašomi „mažieji pažymiai“ sudaro sąlygas mokytojams diagnozuoti mokinių pažinimo, darbo su šaltiniais, istorinės raiškos sunkumus, padėti juos įveikti ir sekti progresą.
Mokytojų ir klasės draugų kokybiniai komentarai ir neformalūs vertinimai padeda mokiniams patiems išsiaiškinti ir suprasti savo pažinimo, darbo su šaltiniais, istorinės raiškos gebėjimų privalumus ir trūkumus bei atrasti individualaus tobulėjimo kelius.
Privalomųjų dalyko užduočių atsiskaitymų organizavimas sudaro sąlygas mokiniams ugdytis dalykines ir bendrąją mokėjimo mokytis kompetencijas.
Galimybė lanksčiai pasirinkti atsiskaitymo užduotis ir laiką padeda mokiniams individualiai ugdytis dalykines ir bendrąją mokėjimo mokytis kompetencijas.
Labai svarbūs
Pakankamai svarbūs
Nelabai svarbūs
Nesvarbūs
Kaupiamieji balai turėtų sudaryti sąlygas mokytojams visapusiškiau įvertinti mokinių dalykinius (darbo su šaltiniais, istorinio tyrimo, istorinės raiškos) ir bendruosius (kūrybinius, socialinius, asmeninius ir kt.) gebėjimus.
Sąmoningas supratimas, už ką rašomi balai, turėtų suteikti mokiniams galimybių visapusiškiau ir tiksliau įsivertinti savo dalykinius ir bendruosius gebėjimus.
Kaupiamieji balai už skirtingas užduotis turėtų sudaryti sąlygas mokiniams sistemingai ir nuosekliai rinkti formaliojo vertinimo balus dvejų mokslo metų eigoje.
Kaupiamojo (įsi)vertinimo instrukcijos ir / ar paaiškinimai, ką ir kaip galima patiems įsivertinti, turėtų sudaryti galimybes mokiniams ugdytis asmeninę atsakomybę už savo bendruosius ir dalykinius gebėjimus.
Vertinamos skirtingų tipų užduotys turėtų sudaryti sąlygas mokytojams prižiūrėti mokinių mokymosi ritmą ir ugdyti jų nuolatinio mokymosi įpročius.
Kontrolinėms užduotims parengtos pagalbinės aiškinamosios (įsi)vertinimo lentelės bei galimybės pakartotinai atlikti to paties tipo užduotis turėtų suteikti mokiniams grįžtamąjį ryšį apie mokymosi pasiekimus ir skatintų juos tobulėti.
Galimybė pakartotinai atlikti tam tikro tipo (pvz., istorijos ir istorijos tyrimo atlikimo žinių, šaltinių ir istoriografijos darbų nagrinėjimo, istorinio tyrimo atlikimo istorinės raiškos ir / ar kt.) užduotis sudarytų sąlygas mokytojams diagnozuoti individualias mokinių mokymosi problemas ir padėti jiems jas sėkmingai įveikti.
Mokytojų ir klasės draugų kokybiniai komentarai ir neformalūs vertinimai įveikus tam tikro etapo užduotis turėtų padėti mokiniams patiems suprasti savo istorijos dalykinės kompetencijos privalumus ir trūkumus bei atrasti individualius tobulėjimo kelius.
Privalomųjų periodinių atsikaitymų organizavimas turėtų sudaryti sąlygas mokiniams ugdytis dalykines ir bendrąsias (ypač mokėjimo mokytis) kompetencijas.
Lankstus privalomųjų ir / ar pakartotinių atsiskaitymų grafikas turėtų skatinti mokinius ugdytis dalykines ir bendrąsias (ypač mokėjimo mokytis) kompetencijas.
mokslinio istorijos teksto ar istorinių šaltinių analizės ir interpretacijos užduotys; įvairių tekstų, šaltinių lyginimo ir aiškinimo užduotys; esė rašymas istorijos, politologijos, paveldosaugos ar kitomis istorinėmis temomis; istorijos, kraštotyros, politologijos projekto dirbant grupėje, poromis ar individualiai užduotys; istorinio, etnografinio, politologijos tyrimo užduotys, atliekamos individualiai ar mažomis grupėmis. žinias ir supratimą tikrinančių kontrolinių darbų reguliarus atsiskaitymas (testai ir darbas su šaltiniais). brandos darbo istorijos tema rašymas. mokymosi praktikos atlikimas ar savanorystė įvairiose istorijos tyrimo ar paveldosaugos institucijose (muziejuose, archyvuose, kitose panašiose įstaigose)
žinių ir supratimo apie praeitį demonstravimo (faktų, įvykių asmenybių, sąvokų žinojimas, atpažinimas); istorijos tekstų, šaltinių analizės ir interpretavimo (aiškinimas, palyginimas, informacijos išskyrimas ir vertinimas, naujo žinojimo kūrimas); istorijos taikymo (istorijos tyrimo atlikimas ir pristatymas, projektinės veiklos, susijusios su istorijos mokslu ar jo objektais planavimas, organizavimas, vykdymas; šiandieninių problemų aiškinimas ir interpretavimas pasitelkiant istoriją; asmeninio ar institucinio archyvo kūrimas ar tvarkymas); istorijos raiškos (istorijos pasakojimo, teksto, filmo ar panašiai, kūrimas, istorijos parodos, ekspozicijos ir panašiai rengimas;). nežinote;