INTERAKTYVIŲ GRINDŲ EFEKTYVUS PANAUDOJIMAS IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGOJE (turintiems šią priemonę)

8. Kokiose veiklose ir kokių tikslų dažniausiai siekiate taikydami interaktyvias grindis?

  1. Įvairiose veiklose. Tikslas aplinkos, įvairių daiktų, instrumentų, supazindinimui, įtvirtinimui.
  2. Naudoju įvairiose veiklose, nes interaktyvių grindų žaidimus (o jie yra loginiai, siužetiniai, judrieji, pažinimo). galima priderinti įvairi veiklai ir keliamiems tikslams. Tai auklėtojo kūrybiškumo reikalas. Ugdyti skaičiavimo ir matavimo, rašytinę ir sakytinę kalbą, pažintinius, fizinius gebėjimus. Esmė yra tame, kad naudojant interaktyvias grindis visas ugdymas/-is vyksta siejant su judesiu. interaktyvios grindys gali padėti lavinti ir matematinius gebėjimus – mokymąsi skaičiuoti ir matuoti, skatina mąstymo nuoseklumą, tikslumą ir lankstumą, skatina pažinti ryšių ir santykių tarp daiktų bei reiškinių dėsningumą. Vienas įdomiausių žaidimų „Balionai“, kur vaikai stengiasi susprogdinti visus skrendančius balionus, atpažinti jų spalvą. Daug gerų emocijų vaikams suteikia virtualių lapų stumdymas nuo kelio ar kartu su Elfu gaudant krentančias iš dangaus dovanas, žaidžiant futbolą, spaudžiant muzikinių instrumentų klavišus ir kt.
  3. Spalvos, metų laikai, garsai ir kt. Žaidimo pasirinkimą lemia tema. Taikydami interaktyvias grindis, ugdome socialinę ir emocinę raidą (ugdant šią sritį išskiriami tokie tikslai, kaip vaiko savivoka, atsakomybė už save ir kitus, socialinis elgesys), fizinę raidą (naudodamiesi klaviatūra, kišdami kompaktinį diską į diskasukį, naudodami valdiklį, judindami kompiuterinę pelę, vaikai lavina judesių koordinaciją, lavinama smulkioji motorika. Veikdami su išmaniosiomis grindimis lavina pastabumą, koncentraciją, koordinaciją, judėjimo poreikį, aktyvumą), pažinimo raidą (atranda vis įvairesnius savęs, socialinės aplinkos ir gamtos pažinimo būdus, tyrinėjant visais jutimais, stebint, klausinėjant), kalbos raidą (tai kompetencija, kuri vysto klausymą ir kalbėjimą, skaitymą ir rašymą, meninė kompetencija (kompetencija, kuri žadina teigiamą nuostatą meninei veiklai ir menui, skatina išgyventi kūrybinį džiaugsmą, pasitenkinimą bei sėkmės jausmą).
  4. Nenaudoju.
  5. Kartą savaitėje rytinių mankštų metu žaidžiami interaktyvūs žaidimai suteikia vaikams džiugių emocijų, vaikai ragina tėvus skubėti į darželį. Sportinių pramogų ir švenčių metu grupių bendruomenėms – atsižvelgiant į metų laikus vaikai „brenda vandeniu”, „žaidžia su lapais“, „kuria žiemos muziką“. Aktyviai judėdami vaikai klausosi gamtos garsų, juos įvardina, keičia tempą. Sportinių varžybų metu, kuriuose dalyvauja svečiai iš kitų ikimokyklinių įstaigų – bendri žaidimai skatina vaikų draugiškumą, moko žaisti saugiai, netrukdyti vieni kitiems. Edukacinių užsiėmimų metu – pvz.: vaikai susipažįsta su planetomis, mokosi jas atpažinti ir įvardinti.
  6. Naudojame įvairiose veiklose, dažniausiai judesį siejame su kitų gebėjimų ugdymu. Naudojantis šia inovatyvia priemone, galima tobulinti vaiko judesius, laikyseną, reakciją ir loginį mąstymą, didinti ištvermę, gerinti vaiko emocinę savijautą. Tai puiki pagalba, lavinant vaikų kalbą, smulkiąją motoriką, plėtojant žodyną, saviraiškos ir kūrybinės veiklos galimybes. Taip pat ji puikiai tinka vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Interaktyvių grindų pakete yra 52 interaktyvūs žaidimai, kurie padės lavinti ir matematinius gebėjimus – mokymąsi skaičiuoti ir matuoti, skatins mąstymo nuoseklumą, tikslumą ir lankstumą, skatins pažinti ryšių ir santykių tarp daiktų bei reiškinių dėsningumą. interaktyvių grindų technologija, kuri nepriklausomai nuo vaikų gebėjimų leidžia kontroliuoti aplinką ir bendrauti su judančiais vaizdais, tyrinėti savo kūrybingumą ir vaizduotę.
  7. Esame išbandę keletą žaidimų, kurių pagalba ugdėmės fizinius gebėjimus (greitumą, tikslumą, reakciją), pažintinius (spalvos, gyvūnai, jų gyvenimas), skaičiavimo (skaitmenų pažinimas, seka) ir emocijų pažinimas. Žinoma, žaisdami su interaktyviomis grindimis, vaikai gali mokytis kantrybės, nes negali vienu metu žaisti visi, bendravimo ir bendradarbiavimo. Naudojant interaktyvias grindis galima išsikelti įvairių tikslų. Svarbiausia čia auklėtojos kūrybiškumas.
  8. Muzikoje, sportuojant, mokantis skaičiuoti, pažįstant emocijas, spalvas, raides.