INTERAKTYVIŲ GRINDŲ EFEKTYVUS PANAUDOJIMAS IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGOJE (turintiems šią priemonę)

6. Kokius interaktyvaus ugdymo/-si metodus naudojate ugdymo procese?

  1. Stabejimas, diskusija, klausimų metodas, piešimo, mokomės kartu, žaidimas, darbas po du, darbas grupelėmis.
  2. Visas ugdymosi procesas vyksta per žaidimą. Didaktiniai, judrūs, loginiai, interaktyvesni, siužetiniai žaidimai. Patirtinį ugdymą, tyrinėjimą ir eksperimentavimą, žaidimą, inicijuotą, organizuotą ir pan. Tikrai dažnai įtraukiami ne tik ugdytiniai, bet ir jų tėveliai.
  3. Ugdytiniai žaidžia judriuosius, interaktyvius, siužetinius, didaktinius, loginio mąstymo žaidimus. Visas ugdymo procesas vyksta per žaidimą, panaudonat įvairias priemones, kad vaikams būtų įdomu, patrauklu. Veikla grupelėmis vyksta 2-3 kartus per savaitę. 2 kartus per savaitę turime muzikos užsiėmimus ir 1 kartą šokio užsiėmimas, 1 kartą aktyvi organizuota sportinė veikla. Kūrybiškumas atsiskleidžia per visas veiklas: lipdant, piešiant, šokant, grojant, žaidžiant lauke, konstruojant ir t.t.
  4. Vaikai komunikuoja, bendrauja, diskutuoja kasdien linijos metu. Norint išsiaiškinti, ką vaikai jau žino vienu ar kitu klausimu, naudoju minčių lietų, smegenų šturmą. Taip pat žaidybinėse veiklose modeliuojame įvairias situacijas, kuriame situacijas. Vaikai, naudodami Montesori priemones, pasirenka patys veiklą pagal savo gebėjimus kasdien. Eksperimentuojame kartą, du per mėnesį. Kartą, du per savaitę vaikai gauna užduotėles ar žaidimus grupelėms. Linijos metu. Dažnai naudoju Filco lentą, žaidžiam pirštukinius žaidimus, įtraukiam į pasakos improvizacijas. Kartą per savaitę organizuojame kūrybinius projektus.
  5. Įvairaus pobūdžio interaktyvius žaidimus, ypač su Smart lenta, kiek rečiau su interaktyviomis grindimis. Ryto ir vakaro rato metu naudojau minčių lietų, smegenų šturmą. Taip pat minčių žemėlapius, dažnai veikiame grupelėmis po 3-4, poromis, diskusijas, pokalbius, situacijas, manipuliavimą ir pan.
  6. Interaktyvūs žaidimai, laisvi žaidimai, minčių žemėlapiai, minčių lietus, veiklose grupelėse, situacijų modeliavimas, diskusijos, pokalbiai, kompiuteriai, fotoaparatai, interaktyviosios grindys, kompiuterinės kelionės, parodos, žaidimai ir programėlės.
  7. Tokius, kuriuose vaikai galėtų bendrauti ir bendradarbiauti, dalintis savo žinojimais, idėjomis, vertinti kitų veiklas: laisvi ir režisuoti žaidimai (vaidmenų, didaktiniai, socialiniai ir kt.), tyrimai, stebėjimai, eksperimentai, veiklos grupelėmis, diskusijos, pokalbiai, įvairių situacijų modeliavimas ir kt. Labai dažnas šiandien yra projektas, kuris vykdomas tiek pavieniui, tiek poromis, tiek grupėmis. Mūsų veiklos neapsieina be informacinių technologijų naudojimo (kompiuteriais, interaktyviosiomis lentomis ir grindimis, skaitmeninėmis knygomis, žaidimais).
  8. Skaitmeninius žaidimus žodyno plėtimui, raidžių, skaitmenų pažinimui, skaičiavimo įgūdžių ugdymui, mokomės dirbti poromis ir grupėmis (gana sunku), veiklų metu naudojam aktyviuosius ugdymo metodus, kurie skatina vaikus kalbėtis, reikšti savo mintis, išsakyti savo poziciją vienu ar kitu klausimu. Kuriame įvairias situacijas, kuriose vaikai gali tyrinėti, eksperimentuoti, pažinti aplinką. Ryto rato ar vakaro rato metu naudojame minčių lietų, smegenų šturmą.