INTERAKTYVIŲ GRINDŲ EFEKTYVUS PANAUDOJIMAS IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGOJE (turintiems šią priemonę)

3. Kaip per pastaruosius kelis metus pasikeitė vaikų ugdymui skirtos metodikos ir priemonės, kurias Jūs taikote ugdymo praktikoje?

  1. Padaugėjo IKT technologijų
  2. Pasikeitė labai stipriai, atsirado daugiau priemonių ir naujų metodinių ugdomųjų priemonių. Vyrauja patirtinis kontekstualus ugdymas/-is. Dabar yra naudojama interaktyvios lentos, kompiuteriai, planšetės, turime ir interaktyvias grindis.
  3. Ugdymas orientuotas į vaiką. Ugdymo procese naudojame grupinį, individualų, natūralų, laisvą patyriminį ugdymą. Vaikai mokosi spręsti gyvenimiškas problemas, ugdytis šiuolaikiniam gyvenimui aktualias kompetencijas, todėl mokymasis vyksta tyrinėjant, eksperimentuojant, kuriant, bendraujant. Vaikai įsisavina žinias per realią gyvenimišką patirtį. Todėl darželyje sėjam, sodinam, neriam, veliam, tvarkomės, ravime ir t.t. Toks ugdymas vyksta nuolat.Darželyje naudojame IT įrangą, kuri paįvairina vaikų ugdymą(si). Vaikams tai įdomu, kelia daug teigiamų emocijų. Naudojame Smart interaktyvią lentą, išmaniąsias grindis, kompiuterį, išmaniąsias bitutes.
  4. Naudojamos išmaniosios lentos, keliose grupėse. Atsižvelgiama į vaikų amžių, poreikį.Turime įnteraktyviąją lentą, grindis. Vadovybė teigiamai žiūri ir palaiko interaktyvių priemonių naudojimą.
  5. Ugdymas yra orientuotas į vaiką, kontekstualus, įtraukiantis, patyriminis. Šiuo metu į visas sritis skverbiasi išmaniosios technologijos, ne išimtis ir mūsų darželis.Kiekvienoje grupėje yra kompiuteris, keliose grupėse ir salėje turime multimedijas, salėje yra SMART interaktyvi lenta, interaktyvios grindys. Turime įsigiję keletą skaitmeninių fotoaparatų, kuriais vyresni vaikai fiksuoja įvairius reiškinius, daiktus, augalus ir pan.
  6. Ugdymas orientuojamas į vaiką, darželiuose diegiamos įvairios IKT (atnaujinama kompiuterių bazė, įsigyjama mokomųjų kompiuterinių programų, išmanių, interaktyvių žaislų, žaidimų ir pan.)
  7. Ugdymas orientuojamas į vaiką. Atnaujinamos priemonės, kurios derinamos prie vaikų pomėgių, polinkių, gebėjimų, atsižvelgiant į tai, kad šiuolaikinis vaikas didelę laiko dalį praleidžia valdydamas skaitmenines technologijas. Prieš du metus įsigijome išmaniąsias grindis, atnaujinti kompiuteriai, įsigyta keletas multimedijų. Veiklose neapsieinama be skaitmeninių žaidimų. Labai paįvairėjo veiklos, kai įsigijome išmaniąsias grindis.
  8. Siekiama užtikrinti į vaiką orientuotą ugdymą, t. y. ugdyme svarbiausias yra vaikas: jo poreikiai, polinkiai, gebėjimai, ugdymosi rezultatai, pasiekimai bei daroma pažanga. Daug dėmesio kreipiama į tai, kad šiandien vaikai yra kitokie, jiems reikia skaitmeninių ugdymo/-si priemonių (kompiuterių, interneto, mobiliųjų telefonų, fotoaparatų, skaitmeninių knygų bei žaislų). Atsižvelgiant į tai, buvo papildomai įsigyta kompiuterių, multimedijų, atsirado daug skaitmenizuotų priemonių (išmanūs televizoriai, išmanios lentos, grindys, skaitmeniniai žaidimai). Vaikai skatinami ugdytis patyriminiu būdu,