INTERAKTYVIŲ GRINDŲ EFEKTYVUS PANAUDOJIMAS IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGOJE (turintiems šią priemonę)

2. Kaip manote, kodėl vaikams yra svarbūs įvairių rūšių žaidimai, kokia jų reikšmė vaiko raidai?

  1. Aktyvina ir turtina žodyną, lavina vaizduotę, mąstymą, atmintį, ugdo valią.
  2. Skirtingo pobūdžio žaidimai ugdo skirtingus įgūdžius ir įpročius. Žaidimų metu vaikai gilina savo patirtį. Žaisdami protinės veiklos reikalaujančius žaidimus, vaikai lavina konsktuktyvųjį mąstymą, savarankišką sprendimų priėmimą. Žaisdami žaidimus komandose tobulina bendravimo įgūdžius, drauge sprendžia iškilusias problemas, tariasi, ieško kompromiso. Taip pat žaidimai formuoja vaiko vaizduotę, išmanumą, leidžia įsijausti į įvairias paties susikurtas situacijas, atskleidžia kūrybiškumą. Pvz., judrieji žaidimai lavina vaiko judesius, ugdo vikrumą, ištvermę, skatina normalų fizinį vystymąsi, teikia daug teigiamų emocijų, lavina ir tobulina vaikų judesius, ugdo nuovoką, valią, greitą reakciją į aplinką. Kiti žaidimai taip pat lavina pastabumą, estetinį skonį, moko gero elgesio, ugdo kūrybinius gebėjimus, draugiškumą, kūrybiškumą, savarankiškumą, socialinių elgesio normų suvokimą, vaizduotę. Vaikai žaisdami įgyja naujų gebėjimų, įgūdžių, vertybių, naujos patirties. Ugdoma jų motorika, kalba, vaizduotė, lavinami protiniai sugebėjimai, įsisąmoninamos elgesio normos, taisyklės, vertybės ir pan.
  3. vaikams svarbiausia yra tyrinėjant, eksperimentuojant pažinti juos supantį pasaulį, nes būtent taip jie gali greičiausiai įsisavinti reikiamą informaciją. Žaisdamas vaikas atvaizduoja gyvenimo tikrovę ir sykiu, vaizduotės dėka, žaidime sukuria kažką naujo, savito. Žaidimas lavina vaikų erdvės ir laiko, regimąjį suvokimą, tikslina ir tobulina smulkiuosius (riešo, rankų pirštų) judesius. Žaisdami mažieji siekia tobulėti, nugalėti kliūtis, išbandyti savo jėgas. Per žaidimą atsiskleidžia vaikų asmenybė, charakterio savybės
  4. Žaidimai perteikia, atvaizduoja realų gyvenimą. žaidimu įgyvendinami esminiai vaiko poreikiai (savarankiškumas, pažinimas, judėjimas, bendravimas), žaidimu prasideda ir plėtojasi kitos veiklos rūšys, žaidimas padeda psichiniam ir asmenybės vaiko vystymuisi. Prasiplečia vaikų akiratis, vaikai patiria džiugių emocijų.
  5. Per žaidimus, savus ir kitų vaikų ar suaugusiųjų išgalvotus, vystosi vaiko asmenybė, žaisdamas vaikas kaupia patirtį. Žaisdamas vaikas tobulėja ir bręsta. Įvairūs žaidimai veikla, vedanti vaiką į naujus atradimus. Tai įnašas į pažinimo, kalbos, intelektinį, fizinį ir socialinį, emocinį vaiko ugdymą. Žaidimas skatina vaiko sensorinę, moralinę, socialinę raidą, lavina mąstymą, protą, fantaziją, kūrybiškumą, savarankiškumą, iniciatyvą, pasitikėjimą savo jėgomis, grūdina jausmus ir emocijas, lavina gebėjimus, pažintinius procesus, turtina vaizduotę, ugdo gabumus žaisti ir t. t. Žaidime išryškėja asmeninės vaiko savybės, susijusios su socializacija, meistriškumu, vaizduote, proto lankstumu, kurios užtikrina galimybę prisitaikyti ir suteikia pasirinkimo laisvę.
  6. Žaidžiant patenkinamas smalsumas, leidžia tyrinėti, atpažinti, tartis, kurti prasmes, rizikuoti, teikia džiaugsmą ir laimę, pasitenkinimą. Žaisdami vaikai sužino apie save, apie kitus ir apie juos supantį pasaulį. Vaikai įgyja įgūdžių, kuria socialinius ryšius. Žaidimai vaikus lavina, įtraukia, motyvuoja, didina kūrybiškumą, socialinę sąveiką, ugdo kognityvinius, socialinius, fizinius gebėjimus ir kt.
  7. Įvairių rūšių žaidimai padeda ugdyti gebėjimus ir formuoti kompetencijas. Žaidžiant vaikas mokosi tyrinėti, mąstyti apie iškilusias problemas ir jas spręsti bei bendrauti su kitais vaikais. Žaidimai taip[ pat leidžia vaikams tyrinėti, atpažinti, tartis, kurti prasmes, rizikuoti. Žaidimai taip pat atlieka labai svarbų vaidmenį kūrybiškumo ugdyme, kritinio mąstymo ir sprendimų priėmimo ugdyme.
  8. Tai natūralioji mokykla, kuri kupina spontaniškumo ir motyvacijos, kur kiekvienas yra geras, protingas, unikalus ugdytinis. Vaikui žaidimas yra labai rimta veikla, nes būtent žaisdami vaikai siekia tobulėti, susipažinti su aplinkiniu pasauliu, jį išnagrinėti, įveikti kliūtis, išbandyti savo jėgas, pasireikšti, bendrauti ir bendradarbiauti, paklusti taisyklėms, laikytis susitarimų ir pan. Per žaidimą atsiskleidžia vaikų asmenybės bei charakterio savybės. Žaidžiant svarbu ir tai, kad vaikai patenkina savo smalsumą, atlieka įvairius tyrimus, eksperimentus ir, svarbiausia, atradimus, jie gali išgyventi pačios plačiausios skalės jausmus, pvz. džiaugsmą, pasididžiavimą, ramybę, pyktį, nusivylimą, draugiškumą ir pan. Žaisdami jie gali tiek klysti, tiek rizikuoti ir pasimokyti iš savo klaidų.