Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų informacinių technologijų kompetencijos raiška ugdymo procese

Sveiki, esu Kauno kolegijos, Pedagogikos katedros diplomantė. Atlieku baigiamojo darbo tyrimą, kurio tikslas yra nustatyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų informacinių technologijų kompetencijos raišką ugdymo procese. Kviečiu užpildyti anoniminę apklausą, kiekvieno iš Jūsų atsakymai yra labai svarbūs. Ši anketa nebus viešai publikuojama.

Rezultatai yra prieinami tik autoriui

1. Kaip manote, kuris iš šių pateiktų apibrėžimų tiksliausiai atspindi skaitmeninės kompetencijos sampratą?

2. Kaip manote, ar šiais laikais be visų kitų kompetencijų svarbesne tampa skaitmeninio raštingumo kompetencija?

3. Kaip Jums sekasi naudotis informacinėmis technologijomis?

4. Kokias informacinių technologijų priemones naudojate ikimokyklinio/priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo procese?

5. Kokių IT priemonių trūkumą įžvelgiate savo įstaigoje?

6. Su kokiais sunkumais susiduriate taikydami informacines techologijas ikimokyklinio/priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo procese?

7. Kaip manote, kas padėtų pedagogams įgyti daugiau žinių apie naudojimąsi informacinėmis technologijomis (galite pažymėti keletą variantų) ?

8. Jūsų nuomone, ar ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, kurioje dirbate, turėtų būti rengiama daugiau mokymų, kurie padėtų pedagogams įgyti žinių ir gebėjimų informacinių technologijų srityje? Jei taip, tai kokio pobūdžio? Teorinės, praktinės, o galbūt mišraus pobūdžio paskaitos?

9. Pažymėkite, kaip gebate naudotis informacinėmis technologijomis atliekant šiuos veiksmus:

Labai gebuGebuNei gebu, nei negebuNegebuVisiškai negebu
Bendrauti informacinių technologijų pagalba
Bendradarbiauti informacinių technologijų pagalba
Naudotis šiuolaikinėmis technologijomis ir kurti skaitmeninį turinį (pvz. vaizdo įrašus)
Saugiai elgtis elektroninėje erdvėje
Apsaugoti jautrų skaitmeninį turinį, konfidencialią informaciją apie ugdytinius, jų pasiekimus

10. Pažymėkite ar pritariate šiems teiginiams:

Visiškai nepritariuNepritariuNei pritariu, nei nepritariuPritariuVisiškai pritariu
Išmanau įvairių skaitmeninių technologijų terminus, juos vartoju ir gebu informaciją perteikti vaikams
Lavinu vaikų rašymo įgūdžius pasitelkdamas informacinių technologijų priemones, įvairias programas
Naudoju informacinių technologijų programėles vaikų meninei raiškai išreikšti ir tobulinti
Suprantu įvairių skaitmeninių technologijų priemonių, tokių kaip fotoaparatas, kompiuteris, planšetė, interaktyvi lenta ir kt. veikimo principus ir moku jomis naudotis

11. Kaip manote, ar šiais laikais informacinės technologijos gali vaikams būti ne tik kultūros dalis, bet ir pasitarnauti jiems ugdantis?

12. Vaikai įgis reikiamų skaitmeninio raštingumo įgūdžių, jei jauname amžiuje jiems bus sudaryta galimybė saugiai naudotis informacinėmis technologijomis?

13. Pažymėkite, kaip dažnai jūsų ugdytiniai užsiima šiomis veiklomis:

Labai dažnaiPakankamai dažnaiRetaiLabai retaiNiekada
Žaidžia mokomuosius žaidimus internete
Stebi mokomąsias vaizdo medžiagas
Bendrauja ir bendradarbiauja nuotoliniu būdu (pvz. įvairių projektų metu)
Kuria trumpus pranešimus, iliustracijas
Ieško informacijos internete
Naudojasi fotoaparatu akimirkoms užfiksuoti
Kuria paprasčiausią skaitmeninį turinį (pvz. vaizdo įrašus)
Tyrinėja spausdintuvo galimybes
Tyrinėja įvairius žemėlapius, objektus, reiškinius internete
Klauso, mato įgarsintas pasakas internete
Tyrinėja elektronines pasakų knygas
Naudoja diktofoną balso įrašymo galimybėms tyrinėti

14. Jūsų amžius:

15. Jūsų kvalifikacinė kategorija: