Fizinio aktyvumo skatinimo politikos įgyvendinimo Vilniaus ikimokyklinėse ugdymo įstaigose ypatumai

Laba diena,

Gerbiamas respondente, esu Viktorija Marozienė, studijuoju Mykolo Romerio universitete. Atlieku mokslinį tyrimą, kurio siekiu ištirti fizinio aktyvumo (toliau FA) skatinimo politikos įgyvendinimo Vilniaus ikimokyklinėse ugdymo įstaigose ypatumus. Siekiant šio tikslo vykdau apklausą ir kviečiu Jus dalyvauti joje atsakant į pateiktus klausimus. Anketą sudaro penkios klausimų grupės. Pirma klausimų grupė skirta įvertinti ikimokyklinio amžiaus vaikų (toliau vaikų) FA Vilniaus ikimokyklinėse ugdymo įstaigose (toliau įstaigose). Antra klausimų grupė skirta nustatyti veiksnius lemiančius mažą ikimokyklinio amžiaus vaikų FA Vilniaus ikimokyklinėse ugdymo įstaigose. Trečia - įvertinti FA politikos įgyvendinimą Vilniaus ikimokyklinėse ugdymo įstaigose. Ketvirta - įvertinti ikimokyklinio amžiaus vaikų fizinio aktyvumo ugdymo politikos įgyvendinimo priemonių taikymą Vilniaus ikimokyklinėse ugdymo įstaigos. Penktąja klausimų grupe siekiama nustatyti FA skatinimo politikos įgyvendinimo gerinimo kryptis Vilniaus ikimokyklinėse ugdymo įstaigose. 19 – 21 klausimas skirtas duomenims apie respondentus surinkti. 

Anketos rezultatai yra viešai prieinami

1. Kaip dažnai Jūsų grupė dieną pradeda nuo mankštos?

2. Kiek vidutiniškai FA užduočių vaikai atlieka per dieną būdami grupėje?

3. Kaip dažnai vaikai išeina į lauką ir užsiima FA veikla?

4. Jūsų vertinimu vaikams patinka užsiimti aktyvia veikla, kai reikia daug judėti?

5. Kaip greitai vaikai pavargsta užsiimdami FA veikla?

6. Kiek minučių per dieną vaikai būna FA Jūsų grupėje?

7. Kiek laiko per dieną vidutiniškai vaikai praleidžia sėdėdami?

8. Jūsų vertinimu ikimokyklinio amžiaus vaikai yra pakankamai FA darbo dienos metu?

9. Įvertinkite ikimokyklinio amžiaus vaikų mažo FA priežastis:

Visai nesutinku Nesutinku Nei sutinku, nei nesutinku Sutinku Labai sutinku
Namų aplinka skatina vaikų sėdimą gyvenimą būdą
Tėvų gyvenimo būdas
Laikas praleidžiamas prie ekranų
FA nepritaikyta darželių aplinka
Ribotos pedagogų galimybės organizuoti kasdienines FA veiklas grupėje
Fizinio ugdymo specialistų trūkumas

10. Įvertinkite Jūsų ikimokyklinės švietimo įstaigos FA tikslų ir uždavinių aiškumą:

Visai neaiškūs Neaiškūs Nepakankamai aiškūs Aiškūs Labai aiškūs
Tikslai
Uždaviniai

11. Įvertinkite Jūsų ikimokyklinės švietimo įstaigos FA skatinimo programą (planą):

Visai nesutinku Nesutinku Nei sutinku, nei nesutinku Sutinku Labai sutinku
Programa yra sudaryta atsižvelgiant į ugdymo įstaigos galimybes
Programoje numatytos konkrečios priemonės ir sprendimai skatinti vaikų FA
Programoje yra konkretus veiksmų planas kaip skatinti vaikų FA

12. Įvertinkite atsakomybės už FA skatinimo įgyvendinimą pasiskirstymą Jūsų ikimokyklinėje švietimo įstaigoje:

Visai nesutinku Nesutinku Nei sutinku, nei nesutinku Sutinku Labai sutinku
Atsakomybė yra paskirstyta tolygiai tarp visų darbuotojų
Atsakomybės mastas yra nustatytas atsižvelgiant į darbuotojų pareigas , kvalifikaciją

13. Įvertinkite pedagogų pasirengimą įgyvendinti FA skatinimą Jūsų ikimokyklinėje švietimo įstaigoje:

14. Įvertinkite Jūsų ikimokyklinės švietimo įstaigos pritaikymą fiziškai aktyviai vaikų veiklai:

Visai nesutinku Nesutinku Nei sutinku, nei nesutinku Sutinku Labai sutinku
Kiekvienoje grupėje yra įranga skirta užsiimti FA veiklomis
Darželyje įrengta sporto salė
Lauke įrengtos specialios erdvės FA veiklai

15. Įvertinkite Jūsų ikimokyklinėje švietimo įstaigoje organizuojamas intervencijas skirtas skatinti vaikų FA ir formuoti sveikos gyvensenos principus:

Visai nesutinku Nesutinku Nei sutinku, nei nesutinku Sutinku Labai sutinku
Vykdomos FA ugdymo intervencijos skirtos didinti pedagogų kompetenciją FA srityje
Vykdomas FA mokymasis patalpose ir lauke skirtas įtraukti FA veiklas į vaikų ugdymo procesą
Organizuojamos aktyvios pertraukos - skirtos padidinti vaikų FA, skatinti juos aktyviai leisti savo laisvalaikį
Organizuojami fiziškai aktyvūs žaidimai - intervencijos skirtos skatinti vaikus žaisti aktyvius žaidimus darželyje ir už jo ribų
Vykdomos judėjimo iniciatyvos - intervencijos skirtos vaikų aktyvaus gyvenimo įgūdžius

16. Įvertinkite kaip organizuojamas tėvų švietimas apie ikimokyklinio amžiaus vaikų FA Jūsų ikimokyklinės švietimo įstaigoje:

Visai nesutinku Nesutinku Nei sutinku, nei nesutinku Sutinku Labai sutinku
Tėvai informuojami apie vaikų FA ugdymo svarbą
Tėvai įtraukiami į darželyje vykdomas intervencijas skirtas vaikų FA skatinimui
Tėvai konsultuojami vaikų FA skatinimo namuose klausimais

17. Jūsų vertinimu kiek svarbu gerinti FA skatinimo politikos įgyvendinimą Jūsų ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje?

18. Įvertinkite pateiktų FA skatinimo politikos įgyvendinimo priemonių aktualumą Jūsų ikimokyklinio ugdymo įstaigai:

Visai nesutinku Nesutinku Nei sutinku, nei nesutinku Sutinku Labai sutinku
Stiprinti fizinį lavinimą reikalingą siekiant padėti vaikams pagerinti savo motorinius įgūdžius ir fizinį raštingumą, ugdant pagrindinius judėjimo įgūdžius ikimokykliniame ir mokykliniame amžiuje
Didinti ikimokyklinio amžiaus vaikų FA įgyvendinant specialias intervencijas. Taip parengti vaikus būti labiau fiziškai aktyviems už mokyklos ribų ir visą gyvenimą
Gerinti fizinio ugdymo kokybę ikimokyklinėse švietimo įstaigose
Plėtoti infrastruktūrą reikalingą ikimokyklinio amžiaus vaikų FA užtikrinti ir didinti
Įsteigti fizinio ugdymo pedagogo etatą

19.Kokia Jūsų lytis:

20. Koks Jūsų amžius:

21. Koks Jūsų darbo stažas šioje įstaigoje