Baimės ir streso poveikis muzikos atlikėjams

Gerb. respondente,

 Esu Lietuvos muzikos ir teatro akademijos muzikos pedagogikos magistro studijų II kurso studentas. Atlieku tyrimą tema : „Baimė ir stresas atliekant muziką: pedagoginis aspektas“. Tyrimo tikslas: išnagrinėti scenos baimės ir muzikos atlikimo nerimo priežastis, priemones bei nuostatas, kurios galėtų prisidėti prie atlikėjo meistriškumo lavinimo. Apklausa yra anoniminė, Jūsų atsakymai bus naudojami tik statistiniams apibendrinimams. Nuoširdžiai dėkoju už atsakymus.

1. Jūsų lytis?

2. Jūsų amžius?

3. Jūsų išsilavinimas?

4. Kiek metų muzikuojate?

5. Ar jaučiate scenos baimę / nerimą atlikdami muzikinius kūrinius viešai?

6. Kaip manote, ar atlikimo nerimas turi reikšmingos įtakos muzikanto pasirodymo kokybei?

7. Kokių priemonių imatės atlikimo jauduliui suvaldyti?

  1. užlipus ant scenos pagalvoju kad kelio atgal nebėra ir taip nusiraminu
  2. geriu vaistų, giliai kvėpuoju
  3. iš esmės jokių
  4. Kai grodavau, stengdavausi suvokti, kad negaliu leisti jauduliui sužlugdyti savo rezultatų.
  5. Nežinau
  6. ruošiuosi
  7. Giliai kvėpuoju, lakstau į tualetą, masažuoju rankas
  8. Kvėpavimo pratimai, psichologinė saviįtaka (žmonės susirinko manęs paklausyti, jiems neįdomi mano baimė, jie tenori išgirsti gražią muziką ir t.t.)
  9. geriu vandeni
  10. Kvėpavimo pratimus
…Daugiau…

8. Kuris iš išvardintų pasirodymų Jums sukelia didžiausią atlikimo nerimą? (išrikiuokite nuo didžiausio iki mažiausio, kai 5 - reiškia didžiausią nerimą, o 1 - mažiausią)

9. Kokia publika Jums sukelia didžiausią jaudulį? (išrikiuokite nuo didžiausio iki mažiausio, kai 6 - reiškia didžiausią nerimą, o 1 - mažiausią)

10. Ar keitėsi Jūsų patiriamas atlikimo nerimas pereinant iš vaikystės į paauglystę ir tapus suaugusiu?

11. Įvertinkite išvardintų veiksnių svarbą stabiliai muzikanto psichologinei būsenai išlaikyti pasirodymo metu. Vertindami taikykite tokią skalę: labai svarbu, svarbu, nelabai svarbu.

12. Ar Lietuvos švietimo institucijose yra pakankamai pamokų / paskaitų, suteikiančių informacijos apie muzikos atlikėjo psichologinį pasiruošimą ir atlikimo nerimo savireguliaciją?

13. Ar Jūsų nuomone, tokios pamokos / paskaitos yra reikalingos Lietuvos švietimo institucijose?

Susikurti savo anketąAtsakyti į šią anketą