apklausa pradedantiesiems pedagogams apie patiriamus sunkumus pirmaisiais metais

Esu KU Pedagogikos studijų programos studentė. Rašau baigiamąjį darbą tema: „Pradedančiųjų pedagogų patiriamų sunkumų įveikimo galimybės“. Atliekamos apklausos tikslas – išsiaiškinti su kokiais sunkumais susiduria pradedantieji pedagogai ir kaip būtų galima palengvinti jų adaptaciją pirmaisiais darbo metais. Apklausa daug laiko neužims, o Jūsų nuomonė labai svarbi. Apklausa yra anoniminė, Jūsų atsakymai konfidencialūs, jie bus naudojami tik rašant apibendrinančias išvadas.

Pažymėkite savo atsakymus apibraukdami ar pažymėdami varnele Jums tinkantį atsakymo variantą.

 Ačiū Jums už laiką, skirtą anketai užpildyti.

Anketos rezultatai yra viešai prieinami

1. Jūsų amžius:

2. Pedagoginio darbo patirtis:

3. Kurią aukštąją mokyklą baigėte?

4. Kas nulėmė Jūsų mokytojo profesijos pasirinkimą?

5. Ar jaučiate įdėję pakankamai pastangų mokydamiesi studijų metu?

6. Kaip bendrai vertinate aukštojoje mokykloje įgytas žinias, gebėjimus, įgūdžius, būtinus sėkmingam pedagogo darbui?

7. Ar tinkamai Jūsų nuomone buvo organizuotos pedagoginės praktikos studijų metu?

8. Kas galėjo pagerinti pedagoginę praktiką?

9. Kokį pasirengimą dirbti pedagoginį darbą Jūs įgijote aukštojoje mokykloje? Kiekvieną iš toliau pateikiamų aspektų įvertinkite 5 balų skalėje, kur 1 reiškia, kad šie gebėjimai, žinios, įgūdžiai aukštojoje mokykloje yra paruošiami labai blogai, 5 reiškia, kad jie yra paruošiami labai gerai.

1 – paruošiami labai blogai2345 – paruošiami labai gerai.
1. Specialybinės dalyko teorinės žinios
2. Pamokos plano ruošimas
3. Pamokos tikslo išsikėlimas
4. Mokinių poreikių įžvelgimas
5. Grįžtamojo ryšio pamokoje užtikrinimas
6. Bendravimo su mokiniais įgūdžiai
7. Psichologinės žinios
8. Pedagoginio darbo metodų įvairovė
9. Darbas su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais (tarp jų – ir labai gabiais)
10. Klasės/vaikų elgesio/situacijų valdymo strategijos
11. IKT (informacinių komunikacinių technologijų) naudojimas pamokoje
12. Ugdymo turinio individualizavimas, diferencijavimas
13. Įvairių vertinimo formų taikymas

10. Kaip įvertintumėte savo adaptaciją pirmaisiais pedagoginio darbo metais?

11. Ar pedagoginio darbo pradžioje turėjote specialiai Jums paskirtą mentorių – patyrusį mokytoją, pagalbininką, patarėją?

12. Ar pirmuosius pedagoginio darbo žingsnius palengvino/būtų palengvinęs Jums paskirtas mentorius?

13. Su kokiomis problemomis susidūrėte pradėję dirbti mokytojo darbą? Kiekvieną iš punktų įvertinkite 5 balų skalėje, kur 1 reiškia, kad ši problema Jums buvo neaktuali, o 5 – kad Jums tai buvo labai svarbi ir aktuali problema.

1 – ši problema man neaktuali2345 – ši problema man labai svarbi ir aktuali
1. Realaus mentoriaus/kuratoriaus nebuvimas
2. Didelis darbo krūvis
3. Darbo metu nesudaromos sąlygos tobulėti, lankant kokybiškus kursus
4. Nepalanki atmosfera kolektyve
5. Mokinių motyvacijos trūkumas
6. Administracijos abejingumas (palaikymo nebuvimas)
7. Klasės valdymo metodų neturėjimas
8. Darbas su įvairaus amžiaus grupėmis
9. Didelis dokumentacijos kiekis
10. Būtinų priemonių darbui nebuvimas
11. Problemos dirbant su skirtingo lygio mokiniais
12.Darbas su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių
13. Situacijos švietimo sistemoje nestabilumas
14. „Sunkios“ auklėjamosios klasės paskyrimas
15. Mokinių nepagarba mokytojams
16. Nepakankamas praktinis pasirengimas
17. Nepakankamas teorinis pasirengimas
18. Nepakankamas psichologinis pasirengimas
19. Mažas atlyginimas

14. Kas padėjo įveikti sunkumus?

15. Ar dirbdamas, (-a) pedagoginį darbą dažnai užduodate sau tokio tipo klausimus: „Kaip man sekasi pamokose palaikyti santykius su mokiniais?“; „Ką galėčiau padaryti dar geriau, kad mano mokomasis dalykas vaikams būtų įdomus?“, „Kaip jaučiuosi bendraudamas su vaikais ir kolegomis?“ ir pan.?