Anketa ikimokyklinio ugdymo pedagogams apie šiuolaikinių žaislų įtaką kūrybiškumo skatinimui .

4. Parašykite, kokią žalą šiuolaikinis žaislas teikia vaikų kūrybiškumo ugdymui(si)?

  1. žala - beseikis vartojimas ir kai vienas žaislas greitai keičiamas kitu. Kūrybiškumas yra išugdomas, tad jei jį ugdysi ir parinksi tinkamus žaislus, nesužalos.
  2. Gal sakyčiau yra labai agresyviai atrodančių žaislų, kurių net vaikai bijo.
  3. parašiau aukščiau
  4. Žaislai kurie skirti tik nudžiuginti vaiką, labai trumpai pritraukia vaiko dėmesį. tada vaikas nori vis naujų
  5. vaikai atkartoja filmukuose matytus vaizdus, kalba apie mirtį
  6. labai riboja vaiko pasirinkimą. labai gaila, kad vaikai dažnai ir naudojasi tik ta vienintele funkcija
  7. todėl, kad viskas padaroma vienu mygtuko paspaudimu. ir kūrybai nelieka vietos
  8. Kai kurie užprogramuoti ir veikia vienintele funkcija. vaikui greit atsibosta, nes neturi su juo ką veikti
  9. žaislai labai panašus, netgi vienodi, neskatina vaiko mastyti o tik pasyvius judesius
  10. blogi tie kur mugėse pardavinėja tik šviečia ir viskas.
  11. Per daug agresyvumo, nenatūralumo
  12. vaikas tiesiog nebesidomi tai kas vyksta aplinkui, neieško medžiagos žaidimui aplinkoje. Skaitmeninė aplinka keičia natūralią aplinką
  13. Per greit atranda žaislo funkcijas, kurios domina tik kelias dienas
  14. Blogiausia kad žaislas žaidžia savarankiškai be vaiko įsikišimo
  15. vaikui nieko nereikia daryti pačiam, vaikas gauna žaislą ir jam belieka tik įjungti mygtuką. jokio mąstymo plėtotės
  16. Nebent jei žaislas labai nekokybiškas, tai greit sulūžta. bet čia vėlgi galima išgauti kūrybiškumo, nes vaikas pradeda jį taisyti
  17. nematau žalos
  18. Vaikui iškreipiamas pasaulio vaizdas. brukamos baisybės apie kokį kūrybiškumą galima kalbėti, kai vaikas žaidžia su pabaisom
  19. gal, kad jų labai daug ir vaikas tiesiog pasimeta. tada tėveliai perka bet ką labai nežiūrėdami paskirties
  20. Manau, kad reikia skatinti vaiką elgtis nestandartiškai ir išbandyti įvairius variantus, tada nebus nekūrybiškų žaislų
  21. mažėja vaiko aktyvumas vaikas tik pasyvus stebėtojas
  22. Kenkia elektroniniai, kuri turi tik vieną funkciją pvz dainuoja
  23. Blokuoja, skatina elgtis pagal taisykles. Pvz Lėlė princesė - tai ji ir liks tik lėle princese, nes vaikui susiformavęs stereotipas, kad su ilga suknele yra til princesė. O ką žaisti su princesėmis? biški pašukuoji, kelis kartus perrengi ir žaidimas baigtas
  24. Nes veikia tik baterijų pagalba, taip vaikas pradeda tinginiauti. Galų gale spalvų gausa užgožia natūralų grožį. Be to dažniausiai žaislai būna jau su nustatytu vaidmeniu
  25. Žaislai kuriami serijomis, o tai kažkiek skatina ne norą žaisti o tik norą kaupti ir turėti
  26. gal kai kurie kiek gruboki, neestetiški
  27. Pigūs žaislai be jokios paskirties (visokie hibridai, vienaakiai), kurie iškreipia pasaulio suvokimą, vaikui sunku susivokti
  28. Kai per daug funkcijų nukenčia vaiko aktyvumas
  29. nėra taip, kad labai žalotų
  30. Žala yra, ta, kad žaislas nesugeba vaiko įtraukti į mąstymo procesą, vaikai yra bukinami paviršutiniškų funkcijų: šviesos garso efektų. Vaikai tik žiūri į juos ir nieko daugiau nesugeba daryti, nes žaislai yra niekam tikę
  31. žalą teikia tik tie, kur pavyzdžiui tik šoka pagal muziką
  32. žala ne tik kūrybiškumui bet ir vaiko auklėjimui. ugdomas nepasotinamas, ciniškas pilietis. jokio jautrumo, jokios estetikos, jokio judėjimo
  33. žalą daro neestetiški žaislai, kurie skatina vaikus elgtis agresyviai, neadekvačiai
  34. Kai kurie stebina savo agresyvumu. čia reiškiasi agresyvus kūrybiškumas
  35. žala ta, kad jų daug ir taip vaikas mažiau žaidžia su natūraliais aplinkoje randamais daiktais
  36. todėl, kad viskas padaroma vienu mygtuko paspaudimu. ir kūrybai nelieka vietos
  37. viskas paduota dažnai "ant lėkštutės", bet nereikia sakyti, kad žalą teikia, yra nemažai žaislų, kurie skatina kūrybiškumą