Pateikite pasiūlymus dėl studijų kokybės gerinimo Šiaulių universiteto socialinių mokslų fakultete
Būtina sudaryti geresnes sąlygas praktinių įgūdžių įgyjimui (pvz. bent 3-4 mėn trukmės privaloma praktika, kurios metu studentai susipažintų su darbo specifika). Bakalauro studijų programos dėstytojai turėtų būti kompetentingesni (šiuo metu yra pernelyg daug asistentų, kurie patys dar nėra gerai įsisavinę dėstomų dalykų).
Manau reiktu labiau kvalifikuotu destytoju, kurie butu geri specialistai savo destmose srityse, nes dabar juokinga, kai tau destes ir turejes teise vertinti destytojas, finansu institucijas atejes i banka, nezino, kad nera vieningos banku programines sistemos ir nuo jo Swedbanko korteles, nenurasysim paskolos esancios Snore, kad atsikaitymai Lietuvoje vyksta per sistema Litas.
Kadangi esu ne iš Šiaulių apskrities, o Kauno, dauguma darbdavių baigę Kaune esančius universitetus ir nepalankiai vertina ŠU. Labai trūksta užsienio kalbos, universitete labai silpnai paruošė. Manau turėtų būti lygiai užsienio kalbos kaip kituose universitetuose ir kad kiekvienas studentas pasiektų aukščiausią lygį. Nes darbo rinkoje tai labai praverčia.
Studijų kokybė Šiaulių universitete priklauso nuo mokymosi formos - dieninės ar neakivaizdinės. Smarkiai skiriasi studijų lygiai, atsiskaitymo formos, mokymosi krūviai, atsiskaitomųjų darbų kokybė, o diplomas yra gaunamas tas pats, net neįrašoma, kokia forma studijavo studentas. Todėl nekeista, kad vėliau įsidarbinęs absolventas nepateisina darbdavių lūkesčių, jei mokėsi neakivaizdine forma, o tai menkina ir viso universiteto prestižą.
Būtų puiku, jei ekonomikos studijų metų atsirastų galimybė susipažinti bei įgyti pagrindus darbui su buhalterinėmis, apskaitos programomis. Taip pat reikėtų skatinti ankstesnį darbdavio ir studento kontakto atsiradimą. Taip darbdaviai įgytų daugiau pasitikėjimo absolventais neturinčiais darbo patirties ir įsitikintų absolventų gebėjimu mokytis darbo vietoje.
Mažiau rašomųjų darbų, nes maža dalis studentų juos rašo patys. Dauguma tik pasiimą jau parašytus darbus, pakeičia tik pavadinimą ir paveikslus, ir tik pasiruošia gerai pristatymą. O tie, kurie, patys rašo, nespėja pasiruošti pristaymo ir būna įvertinti daug silpniau.
Didelis trūkumas - paskutinę savaitę gaunamas paskaitų tvarkaraštis. Labai dažnai sumaišomos auditorijos arba tiesiog jų pritrukdavo.
Nesudaryti dirbtinu kliuciu dirbantiems neakivaizdininkams atsiskaitymuose su fakulteto ir centrine biblioteka, Studentu atstovybe ir pan. Kam siuntineti dirbancius ir vos laiko randancius sesijoms neakivaizdininkus is vieno miesto galo i kita, vien del to, kad ant atsiskaitymo lapelio paimti autografus is savo funkcijas be saiko sureiksminanciu centrines bibliotekos darbuotoju? Ar ne tokiem derinimams turetu buti naudojamos informacines technologijos?
Kai kurios studijų programos turėtų būti labiau orientuotos į praktinius dalykus. Kam neakivaizdinio skyriaus studentams (dirbantiems) reikalinga praktika? Arba kodėl ekonomistams dėstoma 4 kreditai audito, o tik 2 investicijų ekonomikos?!
Labai teigiamai vertinus AIESEC, studentu atstovybes veiklas. Sveikintina ir studentu verslo inkubatoriaus ideja. O kas del blogosios puses, tai- visų pirma, norėčiau, kad būtų suvienodintas vakariniu, neakivaizdiniu ir dieniniu studiju mokymosi lygis. Egzaminus maisyti taro siu skyriu. Nuolatines visu studentu apklausos apie studiju moduli, apie pati destytoja (nuo to priklausytu modulio ateitis, destytoju akreditacija ir priedai), nes yra labai daug destytoju, kurie ne tik nesiskaito su studentais, bet ir nieko neismoko. Labai svarbu akeisti ir praktikos atlikimo tvarka, nes bankuose ir kt. vietose praktika daznai buna niekine. Labai nesubalansuotos studijos-ketvirtame kurse labai daug atsiskaitomuju darbu, praktika ir tiesiog neimanoma suspeti laiku parasyti MBD, atsiskaitineti visus modulius ir svarbiausia DIRBTI po paskaitu.
Daugiau kompetetingu destytoju ir daugiau praktiniu igudziu
Pradėkime nuo dėstytojų MOTYVAVIMO nuosirdziai destyti. kai ateina ir turetu destyti 4 valandas, pasneka vos valanda, ir tai puse kalbos kalba apie "ora" ir paleidzia. Keista kai atvaziuoja is kitu miestu docentai ir tie neturi ka pasakyti, skaito is skaidriu ir t.t. Kai matai toki atsainu destytoju elgesi, nusimusa motyacija patiem studentam. Ne vienas destytojas vis dar skaito paskaitas zodis i zodi is skaidriu. Yra vos vienetai destytoju kurie sugeba idomiai pateikti savo dalyka ir demonstruoti tikra ismanyma, kas ikvepia darbui ir studentus. Jeigu studentai mato kaip destytojas skaito is skaidriu ir nieko praktisko nesugebe pasakyti, o po to praso ta pati per nžkontrolini parasyt, tai tokios kalbos studentu neitikina, o paskatina nusirasineti. Reikia aukleti destytoju elgesi ir kultura, yra labai isdiziu ir negerbianciu studentu. Antras dalykas, kai paskaitai dalyku anotacijas, atrodo bus idomu ir naudinga. Taciau realiai destymas to neatitinka. Jusu programos praeina atestacija tik formaliai, bet destytojai jas igivendina savaip, desto ka nori. Is isores dar fakukteto ivaizdis atrodo geriau, bet kai pasimokai, pamatai kaip vyksta studijos viduje tai dar labai toli iki kokybisku studiju. Kitas dalykas, masinis kursiniu darbu uzdavimas neveda prie darbu rasymo kokybes. Pirmam kurse kol dar dave tik viena kursini, ji rasiau labai demesingai. Kai pradejo duoti is kiekvieno dalyko po kursini, ir taip per semestra po 5-6, nusviro rankos kazka daryti, juolab kad ir destytojai per ta kieki daug demesio nebeskiria. Kursinis darbas tampa formalumu. Ateityje siulau uzduoti po viena darba, bet kuris duotu praktine reiksme. Tik tada studentas rasys ta darba nupsirdziai, kai jis jam duos naudos, kai studentas matys, kad surastas zinias jis jau netolimojew ateityje gales panaudoiti.
Įtraukti daugiau darbdavių ar sukurti net regioninę duomenų baze tiek darbdavių tiek studentų, kad būtų įmanoma išlaikyti tiek regionenę plėtrą, tiek ekonominę situacija. Turiu omeny "proto nutekėjimas".