„Švietimo organizacijų atsparumas sisteminiams pokyčiams“

Gerb. Respondente,

Esame ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto, Švietimo lyderystės magistrantės Daina Valackienė ir Jūratė Mikulskienė. Mūsų magistrinio darbo tema: „Švietimo organizacijų atsparumas sisteminiams pokyčiams“. Atliekame švietimo įstaigų vadovų ir pavaduotojų apklausą, kurios tikslas - ištirti švietimo organizacijų atsparumo sisteminiams pokyčiams (procesų pertvarkoms, technologijų diegimui, personalo mokymams, kultūros kaitai) veiksnius ir jų galimą poveikį organizacijai. Anketa yra anoniminė, o surinkti duomenys bus naudojami tik tyrimo rezultatų apibendrinimui. Jūsų nuoširdus dalyvavimas padės parengti rekomendacijas, kurie veiksniai yra lemiami organizacijos gebėjimui prisitaikyti prie pokyčių ir išlaikyti veiklų efektyvumą.  

Anketos rezultatai yra prieinami tik anketos autoriui

1. Kiek svarbūs ir Jūsų organizacijai įtaką daro šie procesų pertvarkos veiksniai? ✪

Visiškai nesvarbu (1)Nesvarbu (2)Vidutiniškai svarbu (3)Svarbu (4)Labai svarbu (5)
Mokyklų tinklo pertvarka
Vietos politikų įtaka organizacijos procesų planavimui
Vadovų kadencijų įvedimas
Vadovų (pavaduotojų) trūkumas
Mokytojų trūkumas
Mokinių trūkumas
Mokinių perteklius
Įtraukusis ugdymas
Nepakankamas finansavimas

2. Kokią įtaką Jūsų organizacijai turi technologijų, informacinių sistemų diegimas? ✪

Visiškai nesvarbu (1)Nesvarbu (2)Vidutiniškai svarbu (3)Svarbu (4)Labai svarbu (5)
Darbuotojų gebėjimas valdyti technologijas
Skaitmeninių mokymo priemonių atsiradimas ir plėtra (vadovėliai, pratybos)
Elektroninių platformų valdymas (Zoom, Teams)
Mokymosi valdymo sistemų naudojimas (Moodle)
Procesų valdymo sistemų įvedimas (viešieji pirkimai, ecocost, dokumentų pateikimo sistemos)

3. Kokią įtaką daro Jūsų organizacijai personalo mokymo(-si) ir kvalifikacijos kėlimo veiksniai?  ✪

Visiškai nesvarbu (1)Nesvarbu (2)Vidutiniškai svarbu (3)Svarbu (4)Labai svarbu (5)
Organizacijos mokymosi poreikio nustatymas (kvalifikacijos programa)
Asmeninis poreikis profesiniam tobulėjimui (motyvacija)
Tinkamų mokymosi formų, metodų parinkimas
Tinkamų lektorių parinkimas (lektorių kvalifikacija)
Technologinių resursų prieinamumas
Grįžtamojo ryšio poveikis (pritaikomumas) tiesioginiame darbe

4. Kiek svarbūs ir Jūsų organizacijai įtaką daro kultūros formavimo veiksniai? ✪

Visiškai nesvarbu (1)Nesvarbu (2)Vidutiniškai svarbu (3)Svarbu (4)Labai svarbu (5)
Aiški vizija ir organizacijos tikslai
Organizacijos narių įsitraukimas į veiklos planavimą
Organizacijos narių įsitraukimas į procesų vykdymą
Bendradarbiavimas tarp bendruomenės narių
Bendravimo kultūra (pagarbūs santykiai)
Aiški komunikacija tarp bendruomenės narių
Atvirumas, skaidrumas priimant sprendimus

5. Su kokiais iššūkiais susiduria Jūsų organizacija vykdant pokyčius? ✪

Visiškai neaktualu (1)Neaktualu (2)Vidutiniškai aktualu (3)Aktualu (4)Labai aktualu (5)
Dažni pokyčiai švietimo sistemoje
Reguliavimo permainos (organizacijų tinklų, programų pokyčiai)
Stipri politinių sprendimų įtaka organizacijai
Atskirų politinių jėgų įtaka organizacijos veiklų planavimui
Personalo trūkumas
Nepakankamas organizacijos finansavimas
Lėtas ugdymo(-si) aplinkų atnaujinimas
Kvalifikacijos kėlimo sistemos nebuvimas
Nepatenkinamas asmeninis darbuotojų mokymosi poreikis
Naujų mokymo programų taikymo sunkumai
Technologijų valdymo sunkumai
Neaiški organizacijos vizija ir tikslai
Bendruomenės narių pasipriešinimas pokyčiams
Vadovų komunikacijos su darbuotojais stoka
Komunikacijos stoka tarp bendruomenės narių
Bendradarbiavimo (dalykinio) tarp bendruomenės narių nebuvimas
Menkas organizacijos bendradarbiavimas su kitomis organizacijomis
Veiklos įsivertinimo nebuvimas

6. Kaip šie iššūkiai paveikia Jūsų organizacijos veiklos efektyvumą? ✪

Nėra poveikio (1)Mažas poveikis (2)Vidutiniškas poveikis (3)Didelis poveikis (4)Labai didelis poveikis (5)
Dažni pokyčiai švietimo sistemoje veikia organizaciją
Reguliavimo permainos (organizacijų tinklų, programų pokyčiai)
Stipri politinių sprendimų įtaka organizacijai
Atskirų politinių jėgų įtaka organizacijos veiklų planavimui
Personalo trūkumas
Nepakankamas organizacijos finansavimas
Naujų mokymo programų taikymo sunkumai
Technologijų valdymo sunkumai
Neaiški organizacijos vizija ir tikslai
Bendruomenės narių pasipriešinimas pokyčiams
Vadovų komunikacijos su darbuotojais stoka
Komunikacijos stoka tarp bendruomenės narių
Bendradarbiavimo (dalykinio) tarp bendruomenės narių nebuvimas
Menkas organizacijos bendradarbiavimas su kitomis organizacijomis
Veiklos įsivertinimo nebuvimas

7. Kaip dažnai Jūsų organizacija susiduria su šiais iššūkiais? ✪

Niekada Labai retai (bent 1kartą į kalend. metus)Retai (bent 2 kartus į kalend. metus)Dažnai (bent 3 kartus į kalend. metus)Labai dažnai (bent 4 kartus į kalend. metus)
Dažni pokyčiai švietimo sistemoje
Reguliavimo permainos (organizacijų tinklų, programų pokyčiai)
Stipri politinių sprendimų įtaka organizacijai
Atskirų politinių jėgų įtaka organizacijos veiklų planavimui
Personalo trūkumas
Nepakankamas organizacijos finansavimas
Lėtas ugdymo(-si) aplinkų atnaujinimas
Kvalifikacijos kėlimo sistemos nebuvimas
Nepatenkinamas asmeninis darbuotojų mokymosi poreikis
Naujų mokymo programų taikymo sunkumai
Technologijų valdymo sunkumai
Neaiški organizacijos vizija ir tikslai
Bendruomenės narių pasipriešinimas pokyčiams
Vadovų komunikacijos su darbuotojais stoka
Komunikacijos stoka tarp bendruomenės narių
Bendradarbiavimo (dalykinio) tarp bendruomenės narių nebuvimas
Menkas organizacijos bendradarbiavimas su kitomis organizacijomis
Veiklos įsivertinimo nebuvimas

8. Kiek šie veiksniai yra aktualūs Jūsų organizacijai? ✪

Visiškai neaktualu (1)Neaktualu (2)Vidutiniškai aktualu (3)Aktualu (4)Labai aktualu (5)
Aiški organizacijos vizija ir tikslai
Stipri vadovų lyderystė
Komandų formavimas veikloms vykdyti
Nuolatinė ir aiški komunikacija tarp bendruomenės narių
Mažų laimėjimų įgarsinimas
Susidariusių kliūčių šalinimas
Per anksti pripažįstama pergalė
Pokytis tampa kultūros dalimi

9. Kiek aktualūs šie strateginiai žingsniai Jūsų organizacijai, siekiant veiklų stabilumo pokyčių kontekste? ✪

Visiškai neaktualu (1)Neaktualu (2)Vidutiniškai aktualu (3)Aktualu (4)Labai aktualu (5)
Darbo grupių kūrimas
Skatinama efektyvi komunikacija
Skatinamas bendradarbiavimas tarp įvairių profesinių sričių specialistų
Palaikoma dalinimosi kultūra
Diegiami technologiniai sprendimai, kas gerina procesų valdymą
Ieškoma ir diegiamos įvairios skaitmeninės mokymo priemonės
Organizuojami darbuotojų naudojimosi naujomis technologijomis ir jų galimybėmis mokymai
Tenkinami darbuotojų profesinio kvalifikacijos kėlimo poreikiai
Skatinamas tarpinstitucinis bendradarbiavimas

10. Kaip vertinate šių strategijų veiksmingumą Jūsų organizacijai? ✪

Visiškai neveiksminga (1)Mažai veiksminga (2)Vidutiniškai veiksminga (3)Veiksminga (4)Labai veiksminga (5)
Pokyčių valdymo grupės sukūrimas
Skatinama efektyvi komunikacija
Skatinamas bendradarbiavimas tarp įvairių profesinių sričių specialistų
Palaikoma dalinimosi patirtimi kultūra
Diegiami technologiniai sprendimai, kas gerina procesų valdymą
Ieškoma ir diegiamos įvairios skaitmeninės mokymo priemonės
Organizuojami darbuotojų naudojimosi naujomis technologijomis ir jų galimybėmis mokymai
Tenkinami darbuotojų profesinio kvalifikacijos kėlimo poreikiai
Skatinamas tarpinstitucinis bendradarbiavimas

11. Kokių papildomų priemonių ar strategijų, Jūsų nuomone, reikėtų įgyvendinti, siekiant padidinti organizacijos atsparumą sisteminiams pokyčiams?

12. Jūsų einamos pareigos mokykloje ✪

13. Jūsų vadybinis stažas (nurodykite):  ✪

14. Jūsų amžius? ✪

15. Organizacijos, kurioje dirbate, tipas? ✪

16. Švietimo organizacijos dydis pagal mokinių skaičių? ✪

17. Švietimo organizacijos vietovė? ✪

Dėkojame už Jūsų laiką ir atsakymus!